یک آنکولوژیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شرایط اقتصادی؛ عامل بازدارنده دسترسی بیماران به روش‌های درمانی/ داروهای جدید درمان سرطان گران هستند

رستمی گفت: برخی از بیماران مبتلا به سرطان سینه دسترسی کافی به روش های درمانی مناسب ندارند.

جنیدی/ هزینه بالای درمان‌های دارویی جدید/ برخی از بیماران مبتلا به سرطان سینه دسترسی کافی به روش های درمانی مناسب ندارند/ وضعیت خوب ایران از نظر علم و دانش متخصصان داخلی در حوزه سرطان سینهرستمی آنکولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متخصصان سرطان سینه باید در زمینه روش‌های درمانی و دارویی همواره خود را به روز کنند تا با نحوه استفاده از دستگاه‌های جدید مانند رادیوتراپی و روش‌های جدید جراحی سرطان سینه به طور کامل آشنا باشند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اقدامات خوب محققان طی سالیان گذشته بحث غربالگری بیماریابی و تشخیص بیماری سرطان سینه به خوبی انجام نشده است و برنامه بیماریابی برای زنان مستعد در سرطان سینه را در اختیار نداریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: متاسفانه برخی از بیماران به درمان‌های جدید سرطان دسترسی کافی را ندارند و امروزه متخصصان سرطان سینه درگیر مشکل امکانات ناکافی برای درمان‌های نو هستند.

بیمه داروهای گران قیمت درمان سرطان‌ را تحت پوشش نمی‌گیرد

رستمی بیان کرد: متاسفانه روش‌های درمانی جدید دارویی اغلب گران هستند و با وضعیت اقتصادی کشورهای در حال توسعه خیلی سازگاری ندارند و از طرف دولت و صندوق های بیمه گر امکان پوشش داروهای گران قیمت سرطان سینه به مقدار کافی وجود ندارد و به نظرم باید جایگاه درمان‌های جدید در حوزه سلامت کشور بررسی و مشخص شود.

وی اظهار کرد: امروزه باید با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان، شیوع این بیماری و هزینه اثر بخشی آن مشخص شود تا نگرانی بیماران بابت تهیه داروی مورد نیاز خود در کشور رفع شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: هزینه داروهای جدید بیماران سرطان سینه باید بررسی شود تا هزینه‌های کمرشکن باعث فقر خانواده‌ها نشود.

رستمی یادآوری کرد: خوشبختانه در زمینه مطالعات سرطان کشورمان جایگاه خوبی در منطقه دارد و رتبه علمی متخصصان داخلی بسیار خوب ارزیابی شده است، بیماران مبتلا به سرطان سینه  با توجه به امکانات و تجهیزات پزشکی و دانش متخصصان داخلی همگی در ایران درمان می‌شوند.

وی افزود: ایران در مقایسه با کشورهایی که منابع مالی و بودجه کافی برای تحقیق و پژوهش در زمینه انواع سرطان‌ها دارند از رتبه خوبی برخوردار نیست اما با توجه به مطالعات علمی کشور از نظر درمانی و تحقیقاتی وضعیت مناسبی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار