افزایش ۴۰ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری سمنان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان گفت: بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی استان سمنان نسبت به نوروز پارسال ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۷ اسفند تا کنون، ۱۸۸ هزار و ۹۲۸ نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان سمنان بازدید کردند.

به گفته وی، مجموعه تاریخی فرهنگی بسطام، منطقه خارتوران و مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی، بیشترین میزان بازدید‌ها را بر اساس آمار داشتند.

وی افزود: بازرسان تاکنون ۲۱۷ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری داشتند که این تعداد بازدید، نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش داشته و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه شکایتی از مراکز گردشگری استان سمنان دریافت نشده است.

جمال همچنین گفت: ۱۴۴ هزار و ۱۰۱ نفر از شب بیست و هفتم اسفند ۹۷ تا کنون در استان سمنان اقامت داشتند که بیش از ۳۲ درصد از این تعداد، شامل ۴۷ هزار و ۱۰۱ نفر در زائرسرا‌ها اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: پس از زائرسرا‌ها، مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش با بیش از ۲۴ درصد از جمله بیشترین مراکز منتخب توسط مسافران نوروزی جهت اسکان بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، استان سمنان دارای ۲۳۲ واحد خدمات گردشگری است و دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که حدود ۷۰۰ اثر از این تعداد در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.