در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تأمین نیاز دارویی بیمارستان‌ها و بیماران خاص تا ۲ ماه در ایام نوروز/ راهی برای پیدا کردن دارو‌های کمیاب و نادر

مدیر کل اداره دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: نیاز دارویی بیمارستان‌ها و بیماران خاص را تا دو ماه آینده تأمین کرده و تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی داده‌ایم.

جلیل نژاد / تأمین نیاز دارویی بیمارستان‌ها و بیماران خاص تا دو ماه در ایام نوروز + راهی برای پیدا کردن داروهای کمیابمحمد عبده‌زاده مدیر کل اداره دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره تأمین دارو در ایام نوروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته داروخانه‌های روزانه را افزون بر داروخانه‌های شبانه‌روزی و بیمارستانی مجاز کردیم تا در ایام نوروز فعالیت کنند و دسترسی مردم برای دارو افزایش پیدا کند.

عبده‌زاده ادامه داد: با افزایش دسترسی مردم به داروخانه‌ها بیماران دیگر دغدغه‌ و نگرانی برای تأمین دارو نخواهند داشت و نگرانی‌ها مرتفع خواهد شد.

مدیر کل اداره دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین داروی بیماران خاص و داروهای اساسی در ایام نوروز بیان کرد: در تأمین داروهای بیمارستانی بیماران خاص و داروهای اساسی نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مصرف دو ماه را تأمین کرده و تحویل مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها داده‌ایم و کارهای توزیع انجام شده است.

آماده باش برای تامین دارو در شرایط اورژانسی

وی ادامه داد: شرکت‌های توزیع کننده دارو در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای کشیک‌های نوروزی مشخص هستند تا اگر مورد اوروژانسی خارج از چارچوب نیاز دارویی حس شود خدمات رسانی دارویی انجام شود و جای نگرانی در تأمین و تدارک دارو در ایام نوروز نباشد.

عبده‌زاده با اشاره به راهکاری برای پیدا کردن دارو و داروخانه‌ به بیماران اظهار کرد: بیماران اگر نتوانستند داروی مورد نیاز  خود را در ایام نوروز پیدا کنند می‌توانند با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند تا در زمینه تأمین دارو در شهر مورد نظر آن‌ها راهنمایی شوند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار