بازدید روزانه ۱۲ هزار نفر از سد دز

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه از بازدید روزانه ۱۲ هزار نفر از سد و نیروگاه دز خبر داد.

سعید رئوفی نسب، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره سد و نیروگاه دز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب و پر شدن مخازن سد دز و سرسبز شدن اطراف آن، سبب افزایش استقبال مهمانان نوروزی برای بازدید از این سد شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته روزانه ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های سد دز بازدید کردند، بیان داشت: بازدید‌ها در سال جاری افزایش چشمگیری نشان می‌دهد و بطور متوسط روزانه ۱۲ هزار نفر از سد دز بازدید می‌کنند، ضمن اینکه روز گذشته رکورد بازدید ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این سد شکسته شد.

رئوفی نسب با بیان اینکه روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ الی ۳ هزار نفر با خودرو‌های شخصی برای بازدید از سد و نیروگاه دز راهی می‌شوند، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود طی روز‌های آتی بازدیدها افزایش یابد.

این مقام مسئول اذعان داشت: علیرغم شرایط جوی نامناسب و هشدار‌های اداره هواشناسی بدلیل خطرات احتمالی و ریزش کوه، ممنوعیت تردد در این سد اعمال می‌شود، اما گاهی بازدید‌ها تا ساعت ۲۲ ادامه دارد.

خروجی سد دز ۸۵۰ مترمکعب بر ثانیه است

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه درخصوص وضعیت کنونی این سد گفت: درحال حاضر خروجی این سد ۸۵۰ مترمکعب بر ثانیه است.

وی، ورودی سد را حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه عنوان و اظهار کرد: هم اکنون در حال کاهش ارتفاع آب در سد هستیم و آمادگی کامل برای بارندگی‌ها و سیلاب‌های شدید پیش بینی شده و کنترل آن را داریم.

گفتنی است؛ این نیروگاه ۸ واحد تولید برق دارد که از این تعداد واحد تولیدی، ۶ واحد با تمام ظرفیت در مدار تولید برق هستند و ۲ واحد دیگر در ماه‌های آتی، پس از انجام عملیات اورهال وارد مدار خواهند شد.

انتهای پیام/گ

کاهش ارتفاع آب در سد دز

برچسب ها: نوروز ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.