نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

منظور از رونق تولید، پول پاشی‌های مسئولان نیست/رفع موانع تولید چرخ صنعت را تندتر می‌چرخاند

سلاح ورزی گفت: رونق تولید با پول پاشی در چرخه تولید محقق نمی شود و نیازمند اصلاح ساختار مالیات و نظام بانکی است.

بحسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شعار امسال که بر اساس راهبرد هوشمندانه و جسورانه رهبر انقلاب برای شکستن قدرت واهی تحریم ها به عنوان رونق تولید انتخاب شد کاملا برای حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع پیش روی این قشر صورت گرفته است.

وی افزود: عملی شدن این نامگذاری و یا شعار سال نیازمند اصلاح یکسری از زیر ساخت های کشور از جمله سیستم مالیاتی، بانکی و ساختار تامین اجتماعی است.

سلاح ورزی با تاکید بر اینکه  تاکنون هیچ یک از همایش ها و سمینارها در تحقق شعار سال مثمر نبوده است گفت: اگر می خواهیم که بیش از پیش، نام و شعار سال که پیام رهبر انقلاب برای افزایش قدرت داخلی است عملیاتی شود،  باید از برگزاری هم اندیشی ها و جلسات مختلف بی اثر جلوگیری کنیم، جلساتی که عمدتا توسط افرادی برگزار می شود که خودشان مانع رشد تولید هستند.


بیشتر بخوانید: شرکت‌های دانش بنیان چراغ راه رونق تولید/ سازوکاری برای جذب سرمایه‌های سرگردان جامعه وجود ندارد


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد تاکید کرد:  نباید با تجملات اداری از عملیاتی شدن شعار سال جلوگیری کرد، زمانی می توانیم به اجرا شدن  شعار سال مفتخر باشیم که راهکارهاعملیاتی و انجام شده و تنها به صدور دستور العمل ها  و بخشنامه ها بسنده نکنیم.

وی ادامه داد: رونق تولید تنها با بخشنامه ها محقق نمی شود بلکه نیازمند بهینه کردن فضای کسب و کار برای از بین بردن موانع تولید است. موانعی که بیشتر ریشه در قوانین منسوخ شده  دارد و در اثر  بخشنامه های یک شبه  بوجود آمده اند.

سلاح ورزی بیان کرد: خیلی ساده لوحانه است که بخواهیم رونق تولید را تنها از منظر حمایت های مالی ببینیم. یعنی توزیع پول و پول پاشی ها در سیستم تولید، کاری  از پیش نمی برد زیرا این بین مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی و نظام بانکی تولید کنندگان را دچار اختلالات بسیار زیادی  کرده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  ایران گفت: مورد دیگری که برای رونق تولید بسیار حائز اهمیت است، افزایش بهره وری کارگاه ها و ادارات خدماتی است، این امر با اجرای کامل قانون رفع موانع تولید محقق خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه عواملی به رونق تولید کمک خواهد کرد، گفت: اولین موضوع در رونق تولید ثبات نرخ ارز، کاهش نرخ تورم و  همچنین حفظ ارزش پول ملی است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: زمانی تولیدکنندگان می توانند با اطمینان به فعالیت تولیدی خود ادامه دهند که بتوانند نرخ مواد اولیه  را در آینده تخمین بزنند اما زمانی که نرخ ها لحظه ای جا به جا می شوند نمی توان حتی برای تولید هفته دیگر هم برنامه ریزی کرد.

سلاح ورزی در پایان با اشاره به اهمیت نظام بانکی و سیستم ارزی کشور گفت:  نقش بانک در رونق تولید بسیار پر رنگ است، ثبات نرخ ارز و کاهش نرخ تورم از عواملی است که می تواند تولیدکنندگان  را برای افزایش ظرفیت تولید و همچنین تولید صادرات محور امیدوار کنند.

انتهای پیام/

ثبات نظام ارزی کشور عاملی برای رونق تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تولید کننده
۱۰:۰۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
توروخدا اقایون مسئول یه مقداری به تولید کننده بها بدید
آخرین اخبار