امیرسرتیپ غفاری به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

همدلی خوبی بین نیرو‌های امدادی و کمک رسان در گلستان وجود دارد/ تمام توان‌مان را برای کمک به مردم سیل زده بسیج کردیم

ارشد نظامی ارتش در استان گلستان با بیان اینکه همدلی خوبی بین نیرو‌های امدادی و کمک رسان در استان وجود دارد، گفت: با تمام توان در کنار مردم سیل زده استان هستیم.


همدلی خوبی بین نیرو‌های امدادی و کمک رسان در گلستان وجود دارد/ تمام توان‌مان را برای کمک به مردم سیل زده بسیج کردیمامیر سرتیپ دوم محمد غفاری ارشد نظامی ارتش در استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امدادرسانی به مردم سیل زده استان گلستان، اظهار کرد: از روز دوشنبه ۲۷ اسفند که شرایط جوی در استان گلستان با وزش باد و برف و باران همراه شد، نیرو‌های‌مان را در ۴ قسمت وارد عمل کردیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان گنبد و آق‌قلا مشکل آب گرفتگی داشتیم، ادامه داد: در جاده خوش ییلاق برای کمک رسانی مسافرانی که از سمت آزادشهر به سمت شاهرود در حرکت بودند، خودرو‌های مان را ارسال اعزام کردیم و از روز گذشته نیز روستا‌های همجوار و شهرستان گمیشان را که در مسیر سیلاب بودند را تخلیه کردیم.

امیر سرتیپ غفاری تصریح کرد: وسایل و ادوات سنگین ما همچون لودر، بولدوزر و بیل مکانیکی برای انحراف مسیر آب در استان گرگان و با کمک ادوات سنگین سپاه مسیر آب را منحرف کردیم تا آب کمتری به شهر آق قلا جاری شود.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی‌ها بسیار زیاد بود، اضافه کرد: بعد از اینکه آب در شهرستان گنبد فروکش کرد تعداد ۶ دستگاه پمپ کف کش را به صورت ۶ تیم در اختیار گذاشتیم تا خانه به خانه آب‌هایی که وارد منزل ساکنین شهر شده بود را تخلیه کنند.

ارشد نظامی ارتش در استان گلستان گفت: در شهرستان آق قلا توزیع نان، آب معدنی و کنسرو داشتیم و تعداد ۶ دستگاه کامیون برای جابجایی نفرات و توزیع و پخش مواد غذایی بین مردم سیل زده که از طرف هلال احمر پیش بینی شده بود انجام شد.

وی ادامه داد: دو قایق موتوری درشهرستان گنبد و آق قلا واگذار کردیم تا نیرو‌های امدادی بتواند کمک رسانی انجام دهند و در هر شهرستان یک افسر ارشد به عنوان کسی که در فرمانداری باشد تا کار‌ها را هماهنگ کند مستقر کردیم.

امیر سرتیپ غفاری اظهار کرد: دو یگان را در شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در مدرسه‌ای که برای اسکان نفرات پیش بینی شده بود مستقر کردیم تا کمک‌رسانی به مردم انجام دهند.

وی گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده با رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و اعلام نیاز به یک دستگاه بالگرد برای بررسی هوایی منطقه از سوی ارتش تأمین شده و بالگرد موردنیاز به سرعت در منطقه حاضر شد.

ارشد نظامی ارتش در استان گلستان تصریح کرد: از سوی نیروی دریایی ارتش نیز یک فروند بالگرد در فرودگاه گرگان به زمین نشسته و کار‌های امداد رسانی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: یک فروند بالگرد به علاوه ۱۰ تیم سه نفره با قایق‌های نجات که آموزش غواصی دارند از طرف نیروی دریایی امروز اعزام می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم، با توجه به کار‌های کارشناسی، منطقه گمیشان پس از روستای آق قلا و روستا‌های اطراف دچار آب گرفتگی شود و نیاز است امداد رسانی و کمک ادامه پیدا کند.

امیرسرتیپ غفاری با بیان اینکه مسیر آب گرفتگی و سیلاب از منطقه مینودشت و کلاله شروع شده و تا گنبد آمده است، اضافه کرد: بیشترین آبگرفتگی را در شهرستان گنبد و بعد شهرستان آق قلا داشتیم و برابر صحبت‌های فرمانده شهرستان آق قلا، حدود ۷۰ درصد این شهرستان در آب فرو رفته است.

وی با بیان اینکه با تمام توان در کنار مردم سیل زده هستیم، افزود: با توجه به پیش بینی و صحبت‌های کارشناسان اگر مسیر راه آهن این شهرستان شکافته شود آب زودتر از منطقه تخلیه شود. این اقدام نیز انجام شده و عمده مشکل ما منطقه سیمین شهر و گمیشان است که نیرو‌های امداد رسان ما آنجا نیز مستقر هستند.

ارشد نظامی ارتش در استان گلستان با بیان اینکه بین نیرو‌های ارتش، سپاه بسیج و نیرو‌های امدادی هلال احمر همدلی خوبی وجود دارد، خاطر نشان کرد: کمک رسانی به نحو مطلوب انجام می‌شود و با توجه به بازدید‌های میدانی بیشتر پوشاک، پتو، چادر، آب معدنی و غذای گرم مورد نیاز است که در این راستا نیرو‌های سپاه، ارتش و هلال احمر اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ارتش ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار