کارگردان سریال «نون. خ» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازیگری و کارگردانی همزمان، تجربه لذت بخشی بود/به هر قیمتی مخاطب را نمی‌خندانیم

سعید آقاخانی گفت:یک مقداری لودگی داریم، اما بی‌مزه نخواهیم بود و به هر قیمتی مخاطب را نمی خندانیم.

سعید آقا خانی کارگردان سریال «نون. خ» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یک مقداری لودگی داریم، اما بی‌مزه نخواهیم بود و به هر قیمتی مخاطب را نمی خندانیم. نباید مخاطب حتماً غش‌غش بخندد؛ این لزوماً طنز نیست. ما یک مجموعه‌ای را برای عید نوروز آماده می‌کنیم که کار اجتماعی هم باشد.

وی افزود:تماشاگر فیلم‌های مناسبتی باید آداب و رسوم فرهنگ ایرانی را ببیند که این اتفاق در «نون. خ» افتاده است.

آقاخانی افزود: من مدتی در تلویزیون نبودم و می‌خواستم با یک کار مناسب ایرانی برگردم. کار سختی است و اولین‌بار است که  همزمان بازیگری و کارگردانی را برعهده داشتم ، البته تجربه لذت بخشی بود.

کارگردان سریال «نون. خ» درمورد سختی کار اظهارداشت: اتفاقاً فکر نمی‌کردم این چنین کار سختی از آب دربیاید؛ کاری که هم جنبه تاریخی، هم فرهنگی و هم هنری دارد. گاهی اوقات تعویض لباس بیش از نیم ساعت به‌طول می‌انجامید و هرچه به روز‌های عید نوروز نزدیک می‌شدیم استرس و فشار زیادتر می‌شد.

وی در پاسخ به این سؤال که معمولاً فیلم‌هایی که برای اقوام و قشر‌های خاص ساخته می‌شود با چالش و حاشیه روبه‌روست، تصریح کرد: این اتفاق در «نون. خ.» نخواهد افتاد؛ چون هم من و هم برخی از هنرمندان این سریال، کُرد هستیم. جالب است بدانید که حدود ۲۰ بازیگر بومی داریم که از کردستان و کرمانشاه آمده‌اند؛ قصه شیرینی دارد و جذاب و دقیق سراغ اقوام و فرهنگ و آداب و رسوم‌ رفته‌ایم. گاهی وقتی سطحی با قومیت‌ها برخورد می‌شود، چالش و حاشیه ایجاد می شود.

کارگردان «نون. خ» درباره نام این سریال و این‌که آیا طنز این مجموعه تلویزیونی حالت لودگی خواهد داشت یا فاخر خواهد بود،  گفت: من خودم «نون. خ.» هستم. «نون. خ» نورالدین خانزاده محور اصلی داستان؛ کار ما اتفاقاً لودگی هم دارد، ولی در دایره پرداخت غیرهنری طنز قرار نمی‌گیرد. ما اگر کمدی را درست برقرار کنیم لودگی هم داشته باشد، اتفاقی نمی‌افتد.

آقاخانی گفت: سعی کردم کار متفاوتی را برای مردم کشورم بسازم که امیدوارم به دل مخاطبان نشسته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار