شفاف سازی پنج صنوف سینمایی دیگر درباره عیدی سازمان سینمایی

در راستای اعلام جزئیات هدیه‌های (عیدی) سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صنوف سینما پنج صنف دیگر دریافتی خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،امسال سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغی معادل یک میلیارد تومان به عنوان عیدی برای سینماگران در نظر گرفته بود که از طریق خانه سینما به صنوف‌ اهدا می شد. این موضوع شک و شبهه هایی به همراه داشت، حالا برخی از صنوف سینمایی مبالغ دریافتی را رسانه‌ای کردند که در این گزارش به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است.

بهمن کریمیان رئیس انجمن کارکنان لابراتوار فیلم سینمای ایران گفت: ما حدود ۲۰۰ عضو داریم و ۴۰ کارت ۲۰۰ هزار تومانی به ما دادند.

محمد قاصد اشرفی رئیس هیات مدیره انجمن سینماداران کشور بیان کرد: تا جایی که در جریان هستم به ما چیزی داده نشده، اما از آنجایی که منوچهر شاهسواری و همایون اسعدیان را به خوبی می‌شناسم فکر می‌کنم عدالت را در توزیع کارت‌ها رعایت کنند.

زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه سینمای ایران گفت: انجمن ما ۷۰ نفر عضو دارد که در ابتدا برای این تعداد ۴۲ کارت ۴۰۰ هزار تومانی داده شد که من از دریافت این تعداد امتناع کردم و باعث شد ۵ کارت ۴۰۰ هزار تومانی دیگر اضافه کنند.

وی افزود: بیشتر اعضای ما معمولا زن و خودسرپرست هستند یعنی خودشان مخارج زندگی را تامین می‌کنند در نتیجه مشکلاتم نسبت به بقیه صنوف بیشتر است.

رضا ادامه داد: به جز این، تعداد بیکاران صنف ما بیشتر است و سن برخی‌ها بالا رفته و قدرت تامین مخارج زندگی برای آن‌ها دشوار شده، بنابراین تقسیم کردن پول بین آن‌ها کاری دشوار و پر بحث خواهد بود.

وی بیان کرد: البته از آنجایی که یک روز قبل از شروع سال جدید کارت هدیه‌ها را دریافت کردم فرصت کافی برای توزیع بین اعضاء نداشتم که سعی می‌کنم در اولین فرصت پس از تعطیلات این امر را محقق سازم و هدفم توزیع بین افراد بیکار است که به لحاظ مالی در تنگنای بیشتری قرار دارند.

رضا گفت: تقسیم کردن این تعداد کارت هدیه که به تعداد هم نیست، برای روسا و شورای انجمن سخت می‌شود، چون توجیه کردن همه آن‌ها دشوار است، چرا که باید قبل و پس از توزیع مرتب توضیح بدهیم.

وی بیان کرد: البته از صنفم ممنونم که همیشه این مسائل را درک می‌کنند، با آن‌ها کنار می‌آیند و کنارم بودند.

مهدی بزرگمهر دبیر کانون آهنگسازان سینمای ایران بیان کرد: ما ۹۰ عضو داریم که ۴۲ عدد کارت ۲۰۰ هزار تومانی به ما داده شد.

وی افزود: هنوز این مبلغ را که ۸۴۰۰۰۰۰ هزار تومان می‌شود تقسیم نکردیم اما سعی می‌کنیم بین همه اعضاء تقسیم کنیم.

ایمان کرمیان رئیس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی گفت: به انجمن ما ۴۰ کارت ۲۰۰ هزار تومانی تعلق گرفت.

وی افزود: من ۶۶ عضو دارم که از این تعداد حدود ۲۰ نفر فعال هستند که باید هدیه‌ها را بین همه آن‌ها تقسیم می‌کردم حالا شما فکر کنید چطور باید این اتفاق می‌افتاد؟!

وی ادامه داد: به نظر من بهتر بود این کارت هدیه‌ها را ندهند، چون به دردسر و مورد اتهام قرار گرفتنش نمی‌ارزد و در کل این نحوه هدیه درست نیست.

کرمیان بیان کرد: ما که سعی کردیم با همین مقدار کارتی که دادند همه اعضاء را راضی نگه داریم، اما‌ ای کاش نمی‌دادند تا هر لحظه مجبور نشویم در مورد مقدار و نحوه پرداختش توضیح دهیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار