محسنی بندپی مطرح کرد؛

پیشگیری یک اصل راهبردی در مدیریت بحران است/آزمایش سامانه هشدار‌های زودرس در تهران

استاندار تهران گفت: در مدیریت بحران در استان و شهر تهران باید اصل بر پیشگیری باشد و این یک اصل راهبردی است.

پیشگیری یک اصل راهبردی در مدیریت بحران استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: در ابتدای سال شاهد شرایط ناپایدار جوی در سطح کشور و استان تهران بودیم و لازم است با آمادگی کامل در این خصوص اقدام کنیم.

وی افزود: استان و شهر تهران دارای حساسیت‌های خاصی در خصوص مدیریت بحران است و باید با برنامه عملیاتی در مدیریت بحران عمل کنیم.

بندپی گفت: مدیریت بحران در استان و شهر تهران باید اصل بر پیشگیری باشد و این یک اصل راهبردی است.

استاندار تصریح کرد: تجارب مدیریت بحران در گذشته و سیل کن نشان می‌دهد که باید اعضای شورای هماهنگی با هوشیاری کامل ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: قبل از وقوع حادثه باید با تصمیمات کارشناسی حوادث طبیعی را به نوعی مدیریت کنیم.

بندپی افزود: افرادی که تخصصی در خصوص مدیریت بحران ندارند از اظهار نظر غیرکارشناسی که موجب نگرانی مردم می‌شوند اجتناب کنند.

انوشیروان محسنی بند پی در حاشیه جلسه شورای مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: از امروز صبح ستاد مدیریت بحران در تمام شهرستان‌ها شکل گرفته بود و آبیاری برای کاهش عوامل مخاطره آمیز اتخاذ شد.

وی افزود: سد‌های استان تهران دارای ظرفیتی نیمه هستند و خروجی باران‌های تهران را ذخیره سازی می‌کنند و احتمال سرریز سد‌ها در استان تهران دور از تصور نیست.

بندپی گفت: بنابر گزارش‌های رسیده اگر در تهران ۱۵ دقیقه بارندگی مستمر داشته باشیم این رود‌ها مستعد سیلابی شدن هستند و البته این رود‌ها لایروبی شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: شهرداری‌های استان شهرداری‌های ۲۲ گانه شهر تهران در آمادگی کامل به سر می‌برند و ستاد مدیریت بحران استان تهران تا اواخر هفته در آماده باش کامل به سر خواهند برد.

استانداری تهران تصریح کرد: مسیر‌های انحرافی در صورت سیلابی شدن رودکرج پیش بینی شده است تا شهر‌های غرب استان ایمن باشند.

وی تاکید کرد: از مردم استان تهران درخواست می‌کنم که از اسکان در اطراف رودخانه‌های استان دوری کنند.

بندپی گفت: شهرداری تهران در ۵ منطقه استان تهران ماشین آلات و تجهیزات خود را متمرکز کرده و تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی شهرداری تهران در آماده باش کامل هستند.

وی در پایان اظهار کرد: سامانه هشدار‌های زودرس از امشب در تهران آزمایش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار