آخرین جزئیات از سیل استان یزد در ۶ فروردین /اطلاعیه ستاد بحران استانداری یزد

ستاد بحران استانداری یزد با توجه به ورود سامانه بارشی به استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، ستاد بحران استانداری یزد با توجه به ورود سامانه بارشی به استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

با توجه به ورود سامانه بارشی به همشهریان و مسافران نوروزی تاکید می‌شود از تردد و نزدیک شدن به مسیر عبور سیلاب و اسکان در نقاط حادثه خیز جدا خودداری گردد.


 23:15 محورهای روستایی نصرآباد و ده بالا در شهرستان تفت مسدود است

علی علیخانی با اشاره به آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان تعطیلات نوروزی ۹۸ اظهار داشت: خوشبختانه امسال با وجود تمام مشکلات موجود، سفرهای نوروزی افزایش داشته و جمعیت انبوهی از هموطنان به استان یزد سفر کرده‌اند.

وی افزود: اقدامات و تمهیدات خوبی در زمینه روان سازی ترافیک، افزایش ایمنی سفرهای نوروزی انجام شده و خوشبختانه تاکنون نیز با مشکل جدی در محورهای استان مواجه نبوده‌ایم.

علیخانی خاطرنشان کرد: از روز گذشته بارش رحمت الهی در استان یزد آغاز شده و شهرستان‌های تفت و مهریز شاهد بارش‌های خوبی بوده‌اند.

وی ادامه داد: تمام همکاران راهداری آمادگی کامل برای مقابله با بروز بحران‌های احتمالی را دارند و هماهنگی لازم با پلیس راه نیز برقرار است.

علیخانی با اشاره به وقوع سیل در برخی مسیرهای ارتباطی بین تفت و مهریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشکل جدی در این محورها ایجاد نشده اما برخی محورها که احتمال خطر در آنها وجود داشته، مسدود شده‌اند.

وی از جمله این محورها به جاده ده بالا در شهرستان تفت و محور نصرآباد و ندوشن اشاره کرد.


23:14 اکیپ‌ها و گشت‌های راهداری در تمام نقاط استان یزد آماده‌باش هستند

جواد ذاکر اظهار داشت: در زمان برنامه ریزی برای طرح نوروزی، علاوه بر پیش بینی کشت‌های راهداری، اکیپ راهداری نیز برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال نیز ۱۷ اکیپ راهداری در سطح استان آماده هستند و در نقاط از پیش تعیین شده مستقر شده‌اند.

ذاکر خاطرنشان کرد: از روز گذشته بارش باران در سطح استان آغاز شده و در برخی محورهای روستایی سیلاب به راه افتاده است.اکنون بعد از گذشت بیش از ۱۰ ساعت سیلاب‌ها به سمت جاده‌ها حرکت کرده است.

ذاکر عنوان کرد: با همکاری اکیپ‌های راهداری آب به سمت دهانه‌های مسیل هدایت شده و نقاطی از جاده که نیاز به بهسازی داشته، اقدام لازم انجام شده است.

وی بیان کرد: تا این لحظه انسداد مسیر ناشی از سیل در هیچیک از محورهای استان رخ نداده و تمام مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی استان باز و تردد در آنها برقرار است.

ذاکر ادامه داد: برخی از راه‌های روستایی که تردد گردشگران در آنها بالاست و ممکن است سیل به آنها خسارت وارد کند، مسدود کرده‌ایم.


21:30 برای مقابله با بحران‌های احتمالی آمادگی داریم

سرپرست فرمانداری اردکان گفت: برای مقابله با سیل و بحران‌های احتمالی آمادگی داریم و جای هیچگونه نگرانی نیست.


15:55 مسافران نوروزی به مکان های امن هدایت شوند


14:49 جاری شدن سیل در برخی از مناطق ییلاقی و کوهستانی یزد+ تصاویر

بارش شدید باران در برخی از مناطق ییلاقی و کوهستانی استان یزد سبب آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در این مناطق شد.


۱۴:۰۷  بارش رحمت الهی در استان همچنان ادامه دارد

کارشناس هواشناسی استان یزد گفت: بارش رحمت الهی در استان یزد تا اواخر سه شنبه شب ادامه دارد.


۱۳:۳۲ از سفر به محور های ییلاقی خودداری کنید

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: محور‌های ده بالا و طزرجان به علت آبگرفتگی شدید و احتمال جاری شدن سیل تا اطلاع ثانوی مسدود است.


انتهای پیام/ی

اطلاعیه ستاد بحران استانداری یزد

برچسب ها: نوروز ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار