آماده باش ۸۳تیم امدادی برای مقابله با سیلاب احتمالی

۸۳تیم امدادی، عملیاتی هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی خراسان جنوبی در حالت آماده باش کامل برای مقابله با سیلاب احتمالی اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری در نشست اضطراری مدیریت بحران که ساعتی پیش در استانداری برگزار شد با بیان این مطلب گفت: اولویت تیم های امدادی با شهرستان های غربی و شمالی استان همچون طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و زیرکوه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان نیز با بیان اینکه اخطاریه های لازم برای دستگاههای مربوطه فرستاده شده است گفت: شدت بارش ها در شهرستانهای غربی و شمالی بیشتر خواهد بود و این سامانه بارشی که وارد استان شده است تا پنجشنبه در استان فعال خواهد بود.

خندان رو افزود: بارش های بهاری چون بصورت رگباری و در زمان کمتری نازل می شوند احتمال رواناب وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی نیز با تأکید بر آمادگی همه جانبه دستگاه های امدادی برای زمان سیل و بحران گفت:مدیران باید بصورت 24ساعته پاسخگو و در آماده باش کامل باشند.

معتمدیان همچنین از اطلاع رسانی صداوسیمای استان در خصوص آموزش ها و هشدارهای لازم در لحظه بحران و قبل از آن تشکر کرد و گفت: تمامی اخطارها از تلویزیون و رادیو به گوش مردم میرسد و دستگاه های خدمات رسان باید همکاری لازم را با صداوسیما داشته باشند.

وی همچنین افزود: خوشبختانه همه دستگاه های امدادی تا روز پنجشنبه در آماده باش کامل هستند و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید سدها و سیل بندها به صورت منظم بازدید و آسیب های احتمالی برطرف شود تا در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل اب منطقه ای استان نیز گفت: حدود 400هزار مترمکعب از مخزن سد نهرین طبس برای وقوع سیل های احتمالی تخلیه شده و از رودخانه های استان بازدید شده است.

امامی افزود: درحال حاضر وضعیت آبنماها در جاده ها مطلوب است.

مدیرکل صداوسیمای استان نیز با بیان اینکه صداوسیما هشدارهای لازم را از دو روز گذشته به مردم استان داده است، از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست تا در زمان وقوع بحران پاسخگوی رسانه باشند.

انتهای پیام / ط ا

وقوع احتمالی سیلاب در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار