عمران خان: برای موفقیت روند صلح، دولت موقت در افغانستان ایجاد شود

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه دولت افغانستان بزرگترین مانع صلح است، اظهار داشت: برای خروج از مانع به وجود آمده در صلح با طالبان بهتر است دولت موقت در افغانستان تشکیل شود.

عمران خان: برای موفقیت روند صلح، دولت موقت در افغانستان ایجاد شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه دولت افغانستان بزرگترین مانع صلح است، اظهار داشت: برای خروج از مانع به وجود آمده در صلح با طالبان بهتر است دولت موقت در افغانستان تشکیل شود.

 عمران خان در دفتر خود به خبرنگاران گفت: در حال حاضر تاکید دولت افغانستان برای مذاکره طالبان با این دولت بزرگترین مانع صلح است. 

وی ادامه داد: به دلیل مخالفت دولت افغانستان مجبور به لغو نشست برنامه ریزی شده با طالبان شده است. 

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: بهترین راه برای موفقیت صلح تشکیل دولت موقت در افغانستان است که این موجب برگزاری انتخابات شفاف و فراگیر در این کشور خواهد شد. 

وی همچنین یادآور شد: آمریکا به نقش سازنده پاکستان در آوردن طالبان به میز مذاکره و تلاش برای ثبات در افغانستان اذغان کرده است. 

پنجمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در حالی پایان یافته که خلیلزاد اعلام کرده است در مورد خروج نظامیان آمریکا از افغانستان به توافق رسیده است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.