فرمانده سپاه نینوا گلستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد؛

حضور بیش از ۱۶۰۰ نیروی سپاهی در مناطق سیل زده/ استقرار بیمارستان صحرایی با ۱۲۰ پرسنل/ درخواست ارسال موتور پمپ بزرگ آب از قرارگاه خاتم الانبیاء (ع)

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: سپاه با تمام توان در کنار مردم سیل زده استان است.


حضور بیش از ۱۶۰۰ نفر از نیرو‌های سپاه در منطقه سیل زده/ استقرار بیمارستان صحرایی در منطقه با ۱۲۰ پرسنل/ درخواست ارسال تعدادی موتور پمپ بزرگ آب از قرارگاه خاتم الانبیاء (ع)سردار سرتیپ دوم حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند امدادرسانی به سیل زدگان استان گلستان اظهار کرد: نیرو‌های مستقر در منطقه سیل زده شامل سپاه استان، تیپ نینوا، سپاه شهدای ناحیه، یگان‌های امنیتی، دو رده یگان گروه ۴۵ مهندسی جوادالائمه (ع)، یگان ۶۰ زرهی و قرارگاه خاتم الانبیاء (ع) در دو مرحله در حال کمک رسانی و خدمات در مناطق سیل زده هستند.

وی ادامه داد: در بخش جاده خوش ییلاق به سمت استان سمنان که با بارش برف همراه بود، سپاه پاسداران و نیرو‌های بومی و بسیجیان با اقدامات مهندسی و فرستادن گریدر، بلدوزر و امکانات دیگر برای انتقال و کمک به مردم شتافتند.

سردار معروفی اضافه کرد: همچنین از دستگاه‌های مهندسی سپاسد سپاه برای باز کردن جاده‌ها و رانش زمینی که در منطقه مینودشت و مناطق دیگر اتفاق افتاده بود استفاده شد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: در موضوع سیلاب در منطقه همه توان سپاه استان، بهمراه امکاناتی از مجموعه نیروی زمینی سپاه و دیگر رده‌های سپاه در چند مرحله اقداماتی جدی انجام شد.

وی تصریح کرد: در بحث مسائل مهندسی از روز اول بحران منطقه آق قلا و گمیشان، با همه توان مجموعه مهندسی سپاه اعم از بیل مکانیکی، گریدر، بلدوزر، لودر به همراه کامیون مشغول به کار شدند و دهانه گرگان رود که حساس‌ترین موضوع بود بازگشایی شد. همچنین شش دستگاه لودر و بیل‌های مکانیکی منطقه را بازگشایی می‌کنند و پنج دستگاه تجهیزات مهندسی نیز صبح امروز از تهران در اختیار ما قرار گرفت و تمامی حوزه‌های مهندسی تحت امر گروه مهندسی نیروی زمینی سپاه در حال تلاش برای پاکسازی دهانه مجموعه گمیشان به سمت سیمین شهر هستند.

وی ادامه داد: پس از لایروبی و کانال زدن، آب منطقه به سمت دریا رهاسازی می‌شود و این اولویت اول لایروبی منطقه است. در کنار این موضوع حوزه مهندسی ما در حال شکافتن برخی مسیر‌ها برای کم کردن آب و هدایت آن است تا اتفاقی برای مردم و روستا‌ها نیفتد.

سردار معروفی افزود: به همت گروه مهندسی سپاه ارتباط بین بندرترکمن و گمیشان و نقاط دیگر با پل‌های شناور برقرار شد. مسیر ارتباطی جاده آق قلا به گرگان که به دلیل شدت بارش و سیلاب قطع شده بود با کمک گروه مهندسی سپاه نیز با احداث پل ارتباطی بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در حوزه مهندسی، اقدام اصلی رهاسازی آب به سمت دریا است تا تهدیدی برای مردم و شهر‌ها نباشد، اضافه کرد: کار بزرگ مهندسی که روز گذشته و به درخواست مستمر مردم منطقه و در حضور ریاست مجلس و مسئولان استانی انجام شد،  انفجار خط راه آهن بود که با سه انفجار آن مسیر را باز کردیم و بخش مهمی از سیلاب و آب آق قلا از این مسیر خارج شد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان به حوزه بهداشت و درمان برای مردم سیل زده استان اشاره کرد و افزود: نیروی زمینی سپاه بزرگترین بیمارستان صحرایی را با تمام امکانات و ۱۲۰ نفر پرسنل در شهرستان آق قلا مستقر کرد که پست امداد سیار نیز در بیمارستان وجود دارد تا به سراسر استان سرویس‌دهی کند.

وی ادامه داد: بیمارستان صحرایی دیگری نیز توسط نیروی دریایی سپاه در شهرستان آق قلا مستقر شده تا به مردم سیل زده خدمات بهداشت و درمان ارائه دهد.

سردار معروفی گفت: در بحث امداد و نجات و انتقال مردم طی هماهنگی‌های صورت گرفته، ۱۷ نقطه را در بندر ترکمن برای استقرار مردم شریف منطقه مشخص کردیم و تمام پشتیبانی‌ها در آنجا انجام می‌شود و غذای گرم و امکانات دیگر نیز توسط خیرین و دیگر مسئولان استانی به مردم ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم شریف شهرستان آق قلا را شهر گرگان سرویس دادیم که در حوزه‌های مختلف به آن‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌شود و ما از مردم عزیز خواهش کردیم که خط قرمز ما، جان مردم است و با توجه به آبگرفتگی منازل و منطقه از آن‌ها تقاضا کردیم که از مناطق سیل زده جابجا شوند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بااشاره به همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف درجهت امدادرسانی به مردم سیل زده استان گلستان اظهار کرد: پس از فرمان فرمانده معظم کل قوا به ستاد کل نیرو‌های مسلح، جلسه‌ای با حضور جانشین محترم ستادکل نیرو‌های مسلح و سایر مسئولان و فرماندهان رده بالای نیرو‌ها داشتیم که در آن جلسه تصمیمات کلانی گرفته شد که طی آن قرار شد نیرو‌های مسلح به طور واحد و با یک هماهنگی جدی برای خدمت به مردم شریف منطقه در کنار آن‌ها باشند. ما برای خدمت رسانی به مردم تمام تلاش مان را کرده و نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم.

سردار معروفی تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با معتمدین مردم شریف آق قلا داشتیم برای آرامش مردم شریف منطقه به روستا‌ها و مناطق مختلف سرکشی داریم تا بتوانیم خدمات، کمک‌ها و سرویس هایمان را به نحو مطلوب ارائه دهیم.

وی به تامین امنیت مردم سیل زده استان اشاره کرد و گفت: ما گشت‌های بسیج محله محور مان را با هماهنگی نیروی انتظامی در آنجا مستقر کردیم تا مشکلی به لحاظ امنیتی برای مردم شریف منطقه پیش نیاید.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: ما شهرستان آق قلا را به ۹ قسمت تقسیم و ۹ فرمانده بومی را در آنجا مستقر می‌کنیم و برای هر قسمت دو گردان بیت المقدس در نظر گرفتیم و برای لایروبی و کشیدن آب‌های خانه‌های مردم علاوه بر وجود موتور پمپ‌های آب، از قرارگاه خاتم الانبیاء (ع) نیز درخواست اختصاص تعدادی موتور پمپ بزرگ آب را داده ایم.

سردار معروفی در پایان با تاکید بر اینکه سپاه با تمام توان در کنار مردم منطقه است خاطر نشان کرد: ما دو فروند هلیکوپتر از نیروی زمینی و هوافضای سپاه برای خدمت به مردم در اختیار هلال احمر گذاشتیم و بیش از ۱۶۰۰ نفر از نیرو‌های سپاه و بسیجی به خدمت مردم شتافته اند و در حال حاضر آماده باش کامل قرار داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سپاه ، سیل گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار