در جلسه ستاد بحران صورت گرفت؛

درخواست رئیس‌جمهور از ارتش و سپاه مبنی بر تخلیه سریع آب گلستان/ همه دستگاه ها با تمام امکانات خود پای کار بیایند/ دولت با تمام توان برای جبران خسارات ناشی از سیل اخیر تلاش می‌کند

جلسه ستاد بحران به ریاست رئیس‌جمهور در حال برگزاری استجلسه ستاد بحران به ریاست روحانی به صورت ویدئو کنفرانس با ستادهای بحران در سراسر کشور هم اکنون در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ستاد بحران به ریاست حجت الاسلام  حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس با ستادهای بحران در سراسر کشور در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حسن روحانی در این جلسه گفت: کار بسیار بزرگی توسط مردم گلستان انجام گرفته است؛ اینکه شهر به یک معنا زیر آب برود ، ساماندهی آن کار بسیار سختی است و با توجه به اظهارات آقای جهانگیری از مردم پر همت این منطقه تجلیل می کنم که علی رغم همه مشکلات با یک روحیه و تلاش دسته جمعی برای نجات شهر خود تلاش می کنند. من از همه مسئولان بویژه ارتش و سپاه می خواهم برای تخلیه و کار مهندسی که در آن توانمندی بسیار خوبی دارند سریع‌تر عمل کنند و بقیه دستگاه ها هم باید امکانات خود را بیاوردند که در اسرع وقت آب از شهرها تخلیه شود.


وی با تاکید بر اینکه "باید در زمان مناسب و با مطالعات دقیق، علت اصلی بروز چنین حوادثی بررسی و برای جلوگیری از تکرار آن، تصمیمات لازم اتخاذ شود"، اظهار کرد: این حوادث تلخ و تاسف بار به ما گوشزد می کند که در طراحی های زیرساختی و برنامه‌ریزی‌ها باید دقت بیشتر و نگاه بلند مدت داشته باشیم.

رئیس قوه مجریه افزود: خداوند  در روزهای آغازین سال جدید  باران رحمت خود را بر ما نازل کرده است، اما در بعضی مناطق هم مشکلاتی برای مردم ایجاد شده که شاید در برخی موارد ناشی از اشکال در برنامه‌ریزی و اجرای صحیح طرح‌های زیربنایی بوده است.

روحانی با بیان اینکه وظیفه دولت تلاش برای رفع سریع  مشکلات ناشی از این حوادث و جبران خسارت ها است، گفت: البته رنج و مصیبت آسیب دیدگان این حوادث بسیار سخت است که برای مردم آسیب دیده آرزوی صبر دارم.

رئیس جمهور افزود: نکته مثبت در اینگونه حوادث طبیعی و غیر مترقبه، حضور مردم در صحنه است که قبل از رسیدن نیروهای امدادی و مسئولان  در صحنه حاضر می شوند و به اسیب دیدگان یاری می رسانند که این بسیار ارزشمند بوده و در کشور ما بسیار پررنگ تر از دیگر کشورها دیده می شود.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست و نقش تخریب جنگل ها، مراتع و رعایت نکردن حریم رودخانه ها در ساخت و سازهای شهری در بروز چنین حوادث تاسف باری، گفت: وقتی به طبیعت ظلم کنیم، رودخانه‌ای را خشک کنیم و یا کانالی را مسدود کرده و جنگلی را تخریب کنیم، اینگونه با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت بازسازی بافت های فرسوده تاکید کرد و تصریح کرد: وجود بافت های فرسوده در شهرهای بزرگ از جمله تهران ، این شهرها را در مقابل حوادث طبیعی همچون زلزله بسیار آسیب پذیر کرده که باید برای بازسازی آن اقدام شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام "رونق تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهارداشت: با توجه به شرایط سخت تحریم ها،  با اجرای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حرکت جمعی به سوی رونق تولید می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و بی تردید اگر کشوری بخواهد توسعه یافته و نیازمندی های خود را مرتفع کند، راهی جز افزایش و رونق تولید داخلی ندارد.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: همه باید کمک کنیم که امسال سال افزایش تولید باشد و در این صورت است که می توانیم از مشکلات عبور کرده و تحریم های دشمنان را بی اثر کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال باید سال تلاش بیشتر، همت بیشتر، دلسوزی بیشتر و اخلاص و تحرک بیشتر همه ما در مقابله با تحریم ها و مشکلات باشد، گفت:متاسفانه این روزها به خاطر روی کار آمدن برخی حاکمان که بهره ای از عقل نبرده اند، منطقه ما و جهان با مشکلات فراوانی مواجه شده است و این شرایط را سخت تر می کند.

روحانی با  انتقاد از تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر بلندی های جولان، گفت: در ذهن کسی هم خطور نمی کرد که آقایی در آمریکا بیاید و یکجانبه برخلاف قوانین و مقررات بین المللی زمینی متعلق به ملت کشوری دیگر را به یک غاصب ببخشد.

رئیس جمهور اظهار کرد: در یک مقطعی که استعمار حاکم بود برخی قدرتهای استعماری از این کارها انجام می دادند و بخشی از یک کشور را به دیگری می بخشیدند اما در قرن حاضر چنین کاری بی سابقه است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران و مسئولان اجرایی کشور با بیان اینکه سال گذشته خدمات ارزشمندی از جمله در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و حقوقی انجام شده است ، گفت: این اقدامات بدان معنا است که برغم تحریم ها و فشارها، مردم و مسئولان در حوزه های مختلف فداکاری کرده و زحمت کشیدند که این تلاش ها و خدمات نباید نادیده گرفته شود.

رئیس قوه مجریه با ابراز تاسف مجدد از حوادث اخیر بویژه حادثه غیر منتظره روز گذشته در شهر شیراز که به کشته شدن مظلومانه تعدادی از هموطنان انجامید، گفت: از مردم عزیز که از ابتدای حوادث این چند روزه در شهرهای مختلف در صحنه کمک رسانی و امداد به آسیب دیدگان حضور داشتند، از همه نیروهای مسلح و انتظامی که به صحنه آمدند، از نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس و سایر مسئولان، مدیران و کسانی که به یاری آسیب دیدگان شتافته و کارهای ارزشمندی برای حل مشکلات و عبور از بحران انجام دادند ، قدردانی و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
انتخاب آگاهانه ام آرزوست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
ارتش و سپاه عزیز خودشون فرمانده مقتدری دارن .قبلا دستور صادر شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
همیشه که ارتش و سپاه دارن تو بحران ها کار میکنن
در بقیه نهادهای دولتی رو ببندید که حداقل بودجه مصرف نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
حبف که دودش تو چشم مردم میره و اذیت میشن وگرنه نیروهای نظامی نباید کمک میکردن تا ببینیم دولت چقدر توانایی داره...
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن علوی
۲۲:۰۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
به یزدان ، اگر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۲۱:۲۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
نیروهای مسلح خودشون فرمانده مقتدر دارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
قبل از اینکه شما بفرمایید فرمانده دستورات لازم را صادر فرمودند، مردم هم به نیروهای مسلح و سپاه کمک کردند.
Germany
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
آفرین ، همین طور است!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
اگر باران بند بیاید آب خودش کم کم فروکش می کند‌
Iran (Islamic Republic of)
فدوی
۱۸:۳۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
ایشون که میگفتند ارتش وسپاه به وظایف خود عمل کنند وکاری به کار دولت ومسایل اقتصادی،عمرانی و....نداشته باشند.مرد مومن ما که میگفتیم بدون حضور نیروهای مسلح حل بحران حتی بحرانهای کوچک برای دولت وهیچ کس امکانپذیر نیست.اگر یک مردانگی بکنید ستاد بحران ومدیریت وبودجه شو رو هم به ارتش وسپاه ونیروی انتظامی بدبم قسم میخورم آسیب پذیری ما به حداقل خواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
یکی از وظایف ارتش و سپاه مدیریت و حضور در حواث طبیعی و غیر طبیعی است سیل زلزله طوفان جنگ و غیره فقط وظیفه دولت به تنهایی نیست
Iran (Islamic Republic of)
فدوی
۲۳:۱۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
ما هم همینو میدانیم ومیگیم.یه سرچی بکن ببین جناب رییس جمهور چه فرموده اند.البته دراین شرایط چیزهای بیشتری رو نمیگم چون فعلا همبستگی ویکدلی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
اصل 147
دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات فنی ارتش در کارهای امدادی، آموزشی، تولیدی، و جهاد سازندگی، با رعایت کامل موازین عدل اسلامی استفاده کند در حدی که به آمادگی رزمی آسیبی وارد نیاید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
درخواست شما خوبه باز از نیروهای مسلخ برای حل مشکلات دیگه کمک بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
گرانی ها خیلی فشارواردکرده است رحم کنیدتاخداهم رحم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
پول هایی که از طریق افزایش سکه وارز وگرانی به دست آمد باید خرج ویرانی های سیل شود لطفا مسیرخدارا فراموش نکنید که سخت انتقام می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۷:۴۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
بنظرمن سپاه و ارتش نبایدکار غیرنظامی انجام دهند. سازمان مدیریت بحران و هلال احمر و... هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
شام لاکچری رییس هلال احمرم دیدیم فرمانده ارشد سپاه تا نصف رفته تو اب اونم دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
اگر به انتظار اینا بشینی که میمیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
خداوند نعمت آب رابرما تمام کرد، وحالانوبت دولت ماست که نان ومعیشت راارزان کند؟؟!!
Switzerland
سعید فروزان
۱۶:۴۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
سپاه و ارتش بحران زدائی را از روز اول شروع کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
چرادرسالهای قبل ، پیش بینی این حوادث نشد؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
حرفهایی میزنیا کدوم حرکت این مسئولین درسته که اینم دیگریش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
بهترین کارومؤثرترین کارمسؤلین برای مردم ، باید این می بود که باتوجه به نقاط حادثه خیز کشور راه های مقابله با آنها احداث می شد؟!!! ازجمله بستن سد برروی رودهای شمالی کشور یعنی رودهایی که حوضه آبریز آنها دریای خزر است، ولی به جای این کار بروی رودهای حوضه آبریز دریاچه اورمیه ، که یک دریاچه کوچک وشوربود،!! سدهای زیادی بستند ودریاچه راخشکاندند؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
چند روز پیش ارتش و سپاه کارشون رو آغاز کردن درود بر سپاه و ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
اگه سپاه وارتش ومردم نبودن مطمانا بیش از نیمی از مردم نابود میشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
درود بر سپاه
درود بر بسیج
درود بر ارتش
Iran (Islamic Republic of)
سیل زده
۱۴:۰۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
تلاشهای سپاه درمناطق سیل زده واقعاچشمگیروستودنیست. بنظرم مدیریت تمام بحرانهارابایدبه سپاه واگذارکرد
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۱۳:۵۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
اقای روحانی به داد گرانی ها برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
اگه میتونست تا حالا اینکارو میکرد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
فرمانده کل قوا قبلا دستورش رو دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
سپاه و ارتش کارشونو خوب بلدن.خدا خیرشون بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
بايد به رسانه ها هم بگن چون مردم از سفر رفتن محروم شدن و تو خونه هاشون زنداني شدن تمام برنامه هاي پرتماشاچي امسال رو شروع كنه به پخش كردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
ما که هرکی رو میشناختیم رفتن سفر.توی باران شدید هم از سفرشون دست برنداشتن!!
Germany
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
سپاه و ارتش درود بر شما
آخرین اخبار