ولایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دارو‌های غیراستاندارد از مراکز فروش جمع آوری می‌شود/ از کیفیت دارو‌های موجود در داروخانه‌ها مطمئن باشید

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران   گفت: گاهی به دلیل وجود برخی اختلالات دارو‌های تولیدی یا وارداتی کیفیت مطلوب را ندارند.

مهران ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خروج دارو‌های معیوب از چرخه درمان اظهار کرد: هر از گاهی انواعی مختلف از دارو، مکمل‌ها و حتی تجهیزات پزشکی که کیفیتی مطلوب ندارند و وارد چرخه فروش شده‌اند، مرجوع می‌شوند تا کالای بی کیفیت در روند درمان قرار نگیرد.

وی ادامه داد: این کالاها می تواند تولیدی یا وارداتی باشد که اگر وارداتی و از مبدا دچار مشکل باشد به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام می‌کنیم تا از توزیع و ورود این محصولات به چرخه درمان جلوگیری کنند و محصولات موجود را به سرعت به شرکت واردکننده باز می‌گردانند.

دارو‌های غیر استاندارد از مراکز فروش جمع آوری می‌شود/ از کیفیت دارو‌های موجودددر داروخانه ها مطمئن باشید
ولایی گفت: ممکن است این کالاها ایرانی و تولید داخل باشد که به دلیل اختلال در خط تولید دچار مشکل شده‌اند که به سرعت جمع‌آوری شده و به شرکت تولیدکننده مرجوع می‌شوند و شرکت موظف است بلافاصله علت ایجاد مشکل را رفع کند. گاهی اوقات هم کالاهای قاچاق با کالاهای تولیدی در یک مکان قرار می‌گیرند که باید برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی آن‌ها را جمع‌آوری کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به غیر قابل استفاده بودن این داروها گفت: کد درج شده بر روی این داروها به سرعت به مراکز توزیع و فروش دارو اعلام و موارد معیوب جمع‌آوری می‌شود اما این به معنای بی کیفیت بودن و اشکال در داروی اصلی نیست، بلکه بخش کوچکی از تولیدات ممکن است به دلیل اشکال در واردات یا تولید کیفیت لازم را نداشته باشند که از ورود آن‌ها به چرخه درمان جلوگیری می‌کنیم.

دارو‌های غیر استاندارد از مراکز فروش جمع آوری می‌شود/ از کیفیت دارو‌های موجودددر داروخانه ها مطمئن باشید

وی تصریح کرد: نظارت بر مراکز توزیع و فروش دارو در تمام نوروز وجود خواهد داشت و نه تنها کاهش پیدا نمی‌کند بلکه تمامی معاونت در بخش ‌های درمان، بهداشت، غدا و دارو و غیره نظارت خود را افزایش می‌دهند.

ولایی با تاکید بر سلامت دارو‌های موجود در دارو‌خانه‌های سطح کشور یادآوری کرد:  جای نگرانی در مورد داروهایی که در مراکز تولید دارو تهیه و در مراکز مجاز فروز فروخته می‌شوند، وجود ندارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار