مسئول ستاد بحران سپاه کربلای مازندران مطرح کرد:

آمادگی کامل سپاه کربلای مازندران برای بازسازی مناطق سیل‌زده

سرهنگ بخشی گفت: سپاه کربلای مازندران آمادگی کامل خود را به منظور ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی طی سه ماه، ساماندهی حریم رود‌ها و احداث دیواره بتنی رود خانه‌ها اعلام می‌دارد.

آمادگی کامل سپاه کربلای مازندران برای بازسازی مناطق سیل‌زدهبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ پاسدار جواد بخشی مسئول ستاد بحران سپاه کربلای مازندران در گفتگویی با اشاره به عظمت و همت بسیجیان و پاسداران این سپاه، در یاری به مردم نیازمند و حادثه دیدگان سراسر کشور، بحران شدت بارندگی، سیل و طغیان اخیر مازندران که از ۲۷ اسفند در استان مشکل و اختلال ایجاد کرد را در برابر اراده امدادی خدماتی و کمک رسانی به موقع و بی وقفه مجاهدان سپاه و بسیج ناچیز دانست.

وی ضمن بیان اینکه سپاه کربلا با گسیل تمام ظرفیت لجستیگی و نیرویی بسیجیان و پاسدارانش تا عادی شدن شرایط زندگی در نقاط حادثه دیده، کنار و همراه مردم عزیز خواهد ماند، اظهارکرد: سپاه کربلای مازندران آمادگی کامل خود را به منظور ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی طی سه ماه، ساماندهی حریم رود‌ها و احداث دیواره بتنی رود خانه‌ها اعلام می‌دارد که مسلتزم باور دولت به توان سپاه برای واگذاری این مهم با در اختیار گذاردن امکانات، مصالح و منابع می‌باشد.

وی با استناد به دستور فرمانده کل قوا به نیرو‌های مسلح مبنی بر خدمات رسانی به موقع، همه جانبه و شایسته به آسیب دیدگان استان‌های مازندران و گلستان به منظور کاهش تلفات و یاری و همدردی با مردم، به بزرگی و عمق حادثه اشاره و افزود: به همین جهت ۵ استان سمنان، گیلان، تهران بزرگ، اردبیل و زنجان در کنار گروه مهندسی ۴۷ سلمان نیروی زمینی سپاه در قالب استان‌های معین مازندران مشخص، که ظهر امروز فرماندهان آنان برای تعیین وظائف و چگونگی اجرای امر در این استان حاضر شده تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم حادثه دیده رافراهم سازند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا از ایجاد خسارت و تخریب ۱۰۰% به ۵۴۶ واحد مسکونی، تخریب ۶ دهنه پل اصلی، ۶۰ دهنه پل فرعی، تخریب و آسیب به ۴۳۰ کیلومتر راه اصلی، تخریب ۱۸۵۰ کیلومتر راه فرعی، آسیب به ۱۸۰ واحد دامداری و ... با برآورد بالغ بر ۱۲۱۴ میلیارد تومان و همچنین در بخش کشاورزی ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت در استان خبر داد و از آمادگی سپاه کربلا برای احداث، بهسازی و اجرای برنامه‌ها خدمات رسانی به مردم مازندران، در صورت موافقت دولت یادکرد.

سرهنگ پاسدار بخشی با اشاره به اینکه در صورت موافقت و همکاری دولت با سپاه، ظرف سه ماه، احداث واحد‌های مسکونی تخریبی در سطح ۱۰ شهرستان مازندران به مرحله بهره برداری خواهد رسید، اظهارداشت: در مناطق بالادست استان مانند بهشهر، گلوگاه، چهاردانگه، دودانگه و سوادکوه بارش برف و باران خسارت زیادی به ابنیه و راه‌های مواصلاتی وارد کرد که با تلاش فرماندهان نواحی سپاه کربلا اقدامات اولیه بازگشایی برقرارگردید که در صورت همکاری دولت با تخصیص منابع، مصالح و امکانات شرایط استاندارد سازی راه‌ها توسط سپاه انجام می‌شود.

مسئول ستاد بحران سپاه کربلا با یادآوری اینکه پس از وقوع سیل و طغیان بلافاصله ۲۰۰ پاسدار و بسیجی به شهر و مرکز بحران که بیشترین خسارات را داشت (کیاکلا درشهرستان سیمرغ) عزیمت کردند افزود: با توجه به اینکه سپاه کربلا امداد رسانی به موقع و موثر به مردم را مهم می‌داند، از همان آغازین ساعت وقوع حادثه، عملا فعالیت‌های امدادی و خدمات رسانی به مردم را آغاز کرد و در همین راستا ابتدا برای نجات جان مردم، همه ساکنین کیاکلا را به وسیله جت اسکی و قایق به نقطه امن انتقال داد.

سرهنگ بخشی با اشاره به کارگیری از توان لجستیکی سپاه از قبیل؛ ۱۰ دستگاه کامیون، بیل مکانیکی، لودر و ... از پیگیری برای حل مشکلات کلان حادثه خبر داد و گفت: با ایجاد این حادثه، برق، آب، تلفن و موبایل منطقه مربوطه ده‌ها ساعت قطع بود که مردم برای جابجایی در شهر کیا کلا از میدان شهید کشوری تا میدان حضرت ولیعصر (عج) را با قایق و جت اسکی طی می‌کردند.

وی در تشریح عمق حادثه و عملیات امدادی سپاه در جمع کمیته اطلاع رسانی سپاه کربلا، از گرفتاری ۷۵۲ روستای مازندران در برفی به ارتفاع ۱ تا یک و نیم متر خبر داد که سپاه و بسیج به منظور نجات مردم اقدام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار