مسئول سازمان بسیج عشایری کشور خبرداد؛

استفاده از ظرفیت و توانمندی بسیج عشایری در هنگام وقوع سیل

سردار سیف گفت: نیاز درجه اول عشایر ارائه سریع وسایل گرمایشی و همچنین، خوراک دام است تا در اسرع وقت عشایر از آن برخوردار شده تا بخشی از آلام و آسیب را کاهش دهیم.

استفاده از ظرفیت و توانمندی بسیج عشایری در هنگام وقوع سیلبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار نصرالله سیف مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در مورد اقدامات سازمان بسیج عشایری ضمن تبریک نوروز ۹۸ به هموطنان گفت: به محض حصول اطلاع سیل بزرگ و بی سابقه در برخی مناطق مازندران و گلستان، به منظور کمک رسانی به سیل زدگان ضمن اطلاع به مسئولین بسیج عشایری استان‌های درگیر (مازندران و گلستان) و همه مسئولین بسیج عشایری استان‌های کشور ابلاغیه‌ای مبنی بر شتاب در ارائه توانمندی‌ها و خدمات به دامداران و عشایر صادر کردیم.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با یادآوری اینکه اهمیت این موضوع به همه مسئولین کشوری و لشگری اطلاع رسانی گردید، افزود: واقعیت زندگی عشایری با زندگی سایر مردم متفاوت است، زیرا آنان مثل شهر نشینان از منازل ثابت برخوردار نبوده و به خاطر کوچ نشینی و دامپروری دارای سرپناهی موقت هستند، و به محض بروز این گونه حوادث، تمام اموال، مال، زندگی و عیالشان در معرض آسیب و خطر قرار می‌گیرد.

سردار سیف ضمن بیان اینکه با درایت فرماندهان استان‌ها توسط رده‌های دست اندرکار سازمان بسیج و سپاه، اعم از کشوری و لشگری، کمک‌های خوبی جمع آوری و به سمت استان‌های آسیب دیده سرازیر شد، گفت: با توجه به اینکه در بخش راه‌ها و ارتباطات هم مازندران خسارت زیادی دید عملا ارسال کمک‌های زمینی با مشکل روبرو گردید که با همت استانها، باید اولا این آسیب ترمیم تا عملیات کمک رسانی بهتر و به موقع انجام و ثانیا عملیات انتقال عشایر، خانواد و دام به نقاط امن، با کمترین آسیب صورت گیرد.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اینکه علاوه بر نیاز عشایر به مواد غذایی، پوشاک و مواد گرمایشی، علوفه دام‌ها هم باید تامین شود، ادامه داد: با تمام توان خدماتی ازقبیل تهیه و توزیع علوفه، نهاده‌های دامی و مرغی، جو و.. را برای کمک به مازندران ارسال نموده تا در دسترس نیازمندان قرار گیرد.

وی برقراری امنیت خانواده، جان و مال عشایر به همراه دامشان را دارای اهمیت بسیار بالا دانست و افزود: نیرو‌های مخلص بسیج برای حفظ این مهم همواره در تلاش هستند تا خانواده و اموال عشایر زحمت کش از دستبرد سودجویان در امان بماند.

سردار سیف گرچه زمان اطلاع رسانی نسبت به آمار عشایر آسیب دیده مازندران را زود دانست، گفت: نیاز درجه اول عشایر ارائه سریع وسایل گرمایشی مانند؛ پتو، گرم کننده ها، سوخت و مواد غذایی و همچنین، خوراک دام است تا در اسرع وقت عشایر از آن برخوردار شده تا بخشی از آلام و آسیب را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار