رییس بازرسی کشور:

لایروبی دالان ها خسارت سیل شیراز را کمتر می کرد/پرونده حادثه سیل شیراز به صورت ویژه بررسی می شود

رییس سازمان بازرسی کشور گفت: اگر دالانهای مربوطه به صورت مناسب لایروبی می شد خسارت سیل کمتر از وضعیت کنونی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کشور در جریان سفر به شیراز گفت: بنده به صورت ویژه از سوی رئیس قوه قضائیه مأمور شدم و چنانچه قصور و تقصیری متوجه شخصی باشد قطعاً برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: این سفر بازدید نمادین نیست بلکه هدف بررسی دقیق شرایط است و اگر مسببان با آمرانی به دلیل سهل انگاری موجب شده‌اند که تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

سراج گفت: بنده مأموریت دارم به خانواده‌های داغدار تسلیت بگوییم.

سراج افزود: دادگستری و بازرسی کل استان فارس از لحظه اول در صحنه حضور داشتند و کارشناسانشان موضوع را در تمامی ابعاد بررسی می‌کنند و چنانچه أفراد شکایتی دارند به دادگستری یا بازرسی استان اعلام کنند.

وی بیان کرد: به مردم قول می‌دهم درسریع ترین زمان وبادقت موضوع بررسی شود و اگر مسببی وجود دارد طبق قانون برخورد شود و طوری برخورد می‌کنیم که سالهای آینده شاهد این حوادث نباشیم.

رئیس سازمان بازرسی کشور بیان کرد: ١٣ تن از فوت شدگان مربوط به فارس و مابقی مربوط به استان‌های دیگر هستند و اگر مسؤولان مربوطه دالانی که و داشت را لایروبی می‌کردند قطعاً این همه خسارت ایجاد نمی‌شد.

سراج با اشاره به اینکه رسیدگی به این پرونده در اولویت است، افزود: سه بازپرس ویژه برای این امر اختصاص یافته است.

سراج همچنین در جریان عیادت مصدومان سیل نیز گفت: رئیس کل دادگستری و بازرس کل استان اقدامات لازم را در رابطه با بیمه خودروها انجام داده‌اند.

وی عنوان کرد: خودروهایی که بیمه بدنه دارند مشکلی نخواهند داشت و همچنین دولت هم در رابطه با کمک‌های نقدی اقداماتی کرده و مبلغی به هر خانواده پرداخت شده ضمن اینکه هزینه ایاب و ذهاب و هتل و بیمارستان را پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: دادگستری بازرس‌هایی برای بیمه خودروها تعیین کرده و اجازه نمی‌دهیم هیچ‌کسی با نارضایتی اینجا را ترک کند.

منبع: مهر
انتهای پیام/م

صحبت های رییس بازرسی کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.