نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران:

صادرات پیاز ممنوع می‌شود/ آمار دقیقی از میزان خسارت سیل اخیر به باغات در دسترس نیست

شادلو گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات، از سرگیری برداشت و رفع مشکلات حمل و نقل، پیش‌بینی می‌شود که قیمت پیاز ظرف چند روز آینده در بازار کاهش یابد.

کاهش قیمت پیاز در راه است/ آمار دقیقی از میزان خسارت سیل اخیر به باغات در دسترس نیستمجتبی شادلو، نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل گرانی پیاز در روز‌های اخیر اظهار کرد: بارندگی‌های روز‌های اخیر برداشت پیاز در برخی مناطق را با مشکلاتی مواجه کرد که در هفته آینده با سرگیری برداشت و حمل و نقل، قیمت پیاز در بازار متعادل خواهد شد.

وی محدودیت حمل و نقل در عرضه محصول را یکی دیگر از دلایل گرانی قیمت پیاز در بازار برشمرد و افزود: همه ساله در تعطیلات نوروز به سبب محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های پرتردد با کمبود وسایل حمل و نقل روبه‌رو‌ هستیم که امسال تغییرات اقلیمی و وقوع سیلاب مزید بر علت شد تا عرضه چندانی از انبار‌ها به عمده فروشی و خرده فروشی‌ها صورت نگیرد.


بیشتر بخوانید: قیمت پیاز تا ۲ روز آینده کاهش می‌یابد/ افزایش قیمت پیاز با تعطیلی میادین میوه و تره بار 


شادلو با انتقاد از غیر واقعی بودن قیمت پیاز در خرده فروشی‌ها بیان کرد: با توجه به آنکه افزایش صادرات و قاچاق، زمینه را برای نوسان قیمت محصول در بازار ایجاد کرده است، از این رو با ممنوعیت صادرات به زودی شاهد فراوانی عرضه و کاهش قیمت خواهیم بود.

این مقام مسئول ادامه داد: تغییرات اقلیمی محصولات در آستانه برداشت و تعطیلی سیستم‌های حمل و نقل موجب شد تا پیاز و خیار به اندازه کافی در برخی مناطق عرضه نشود که با بسیج کردن سیستم پشتیبانی تا حدی آرامش به بازار عمده فروشی بازگشته که انتظار می‌رود این روند در بازار خرده فروشی حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص مرکبات، سیب و کیوی مشکلی در بازار نداریم، بیان کرد: در ارتباط با محصولات پرتقال، سیب و کیوی عرضه به صورت مستمر و روزانه از سردخانه به سمت بازار عمده فروشی و خرده فروشی انجام می‌شود و کمبودی در توزیع وجود ندارد که بتواند بر تنش بازار دامن بزند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران از ثبات نرخ کیوی، سیب و پرتقال در بازار عمده فروشی خبر داد و افزود: با توجه به فراوانی محصولات و عرضه مازاد بر تقاضا در بازار می‌توان گفت که نوسان قیمت در خرده فروشی‌ها تنها ناشی از سودجویی مغازه داران و کمبود نظارت دستگاه‌های ذی ربط است که با اعمال نظارت‌های بیشتر باید از گران فروشی جلوگیری شود تا تامین و پشتیبانی مناسب در عرضه روزمره محصولات، رضایتمندی نسبی مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد.

وی بخشی از نوسان قیمت محصولات میوه و تره بار را ناشی از تورم و افزایش قیمت در تمامی بخش‌ها و صنوف اعلام کرد.

شادلو درباره تأثیر بارش و وقوع سیلاب‌های اخیر در میزان تولید محصولات باغی و جالیزی بیان کرد: هم اکنون آمار دقیقی از مزارع و باغات که در این مقطع باید محصول خود را برداشت می‌کردند، در دسترس نیست. اما به هر حال امیدواریم خسارت چندانی به کل زیر بخش‌های کشاورزی وارد نشده باشد.

وی در پایان تصریح کرد: تا برآورد نهایی خسارت نمی‌توان اظهار نظری در این باره داشت یا رقمی را اعلام کرد.

انتهای پیام/

قیمت فعلی پیاز در بازار واقعی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
همون مرغ . گوشت . رب. سیب زمینی . ماشین . خونه . اومد پایین قیمت منتظر اینم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
وای پیاز شد کیلو 15 هزار تومن
آخرین اخبار