یک مقام مسئول در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خروج سامانه بارشی از شرق کشور/ آسمان شهرهای شمالی آفتابی است

وظیفه گفت: در شرایط کنونی بارش‌ها به صورت پراکنده در نوار شرقی ادامه دارد که در ساعات بعدازظهر این سامانه از کشور خارج می‌شود.

خروج سامانه بارشی از شرق کشور/ آسمان شهرهای شمالی آفتابی استاحد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت و شرایط جوی کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی بارش‌ها در کل مناطق کشور فروکش کرده و تنها بارش‌ها به صورت پراکنده در نوار شرقی ادامه دارد که در ساعات بعدازظهر  این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

وی آسمان نوار غربی کشور را ابری تا نیمه ابری دانست و افزود: در برخی مناطق نوار غربی کشور بارش‌های پراکنده و ضعیف داریم که میزان آن قابل توجه نیست.

وظیفه با اشاره به اینکه فردا پدیده خاصی از نظر سیلاب در استان‌های غربی نخواهیم داشت، بیان کرد: روز پنج شنبه با ورود موج ضعیف و گذرا بارش‌های پراکنده برف و باران در استان‌های غربی و شمال غرب همچون لرستان، چهار محال و بختیاری، ایلام، شمال خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان و ارتفاعات تهران رخ خواهد داد.

این مقام مسئول از ورود سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه به کشور خبر داد و گفت: امروز خروجی مدل‌ها نشان می‌دهد که ورود سامانه جدید بارشی از روز‌های آتی خیلی قوی نیست، اما از الان نمی‌توان اظهار نظر کرد که این سامانه می‌تواند منجر به بروز مجدد سیلاب در استان‌های شمالی شود یا خیر؟


بیشتر بخوانید: خطر سیلاب تهران را تهدید نمی‌کند/ احتمال آب گرفتگی معابر جنوب شرق پایتخت


وی آسمان فعلی شهر‌های شمالی را آفتابی اعلام کرد و افزود: امروز پدیده خاصی برای استان‌های شمالی نداریم و پیش بینی می‌شود که فردا بارش‌های پراکنده در استان‌های گیلان و مازندران آغاز شود، اما میزان آن قابل توجه نیست.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف تا قسمتی ابری اعلام کرد و گفت: امروز پدیده خاصی همچون بارش باران، رعد و برق و... برای تهران پیش بینی نمی‌شود.

وظیفه ادامه داد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی و نبود پدیده خاص ۲ تا ۳ روز آینده، هموطنان با خیال آسوده سفر کنند و تنها احتیاط لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در مسیر‌های کوهستانی البرز و زاگرس به سبب بارش برف و باران، مسافران احتیاط‌های لازم را داشته باشند چرا که به سبب بارش برف احتمال ترافیک وجود دارد.

انتهای پیام/

مردم با خیال آسوده سفر کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
مردم حاضرن يه ميليون كشته تو سيلاب بدن ولي چاههاي مملكت پر بشه
ولي فعلا تا چاهها پر نشده نباس ممنوعيتاي برداشت آب رو ورداشت
آخرین اخبار