استاندارقم عنوان کرد؛

شش میلیون مسافر نوروزی مهمان قمی‌ها بودند /کاهش ۱۵ درصدی سرقت در تعطیلات نوروز

سرمست گفت:از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون،قم بیش از۶ میلیون مسافر و زائر را میزبانی کرده که از این تعداد۵۷۰ هزار تن در اماکن اقامتی مختلف اسکان داده شدند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ بهرام سرمست استاندارقم در دیدار نوروزی با مراجع عظام تقلیدگفت: کمیته‌های ۱۱ گانه ستاد تسهیلات زائران به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در جهت کسب رضایت زائران اقدام‌های خوبی را پیگیری می‌کنند.

۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمانپذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم در خدمت مسافران و زائران است،در این ایام یک و نیم میلیون آمد و شد در شهر قم به ثبت رسیده است.

علاوه بر تاسیسات اقامتی، سایر اماکن اعم از بقاع متبرک امامزادگان، سالن‌های ورزشی، کمپینگ‌های شهر و مدارس استان پذیرای مسافران نوروزی هستند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزاد راه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود، مدیریت سیلاب‌های اخیر را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اقدام‌های ستاد مدیریت بحران استان از جمله برگزاری ۲ جلسه شورای هماهنگی بحران استان و تصمیم‌های اتخاذشده در موعد مقرر و پیش بینی‌های لازم موجب گردید خسارت مالی و جانی در بارش‌های اخیر نداشته باشیم،طی دو روز اخیر بیش از ۴۰ میلیمتر باران درقم بارید.

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت شهر قم از اهمیت ویژه‌ای برای خدمات به زائران برخوردار است،عنوان کرد: کاهش ۱۵ درصدی سرقت در تعطیلات پشت سر گذاشته شده نتیجه تلاش شبانه روزی مسئولان امنیتی و انتظامی بوده است.

انتهای پیام /ح

ورود شش میلیون مسافر نوروزی به قم

برچسب ها: استانداری قم ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.