معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور اعلام کرد: موسساتی که قصد جمع اوری کمک های مردمی را دارند به هلال احمر یا کمیته امداد مراجعه کنند.

سلبرتی‌ها و موسساتی که قصد جمع آوری کمک‌ برای سیل زدگان را دارند به هلال احمر و کمیته امداد مراجعه کنندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور با صدور اطلاعیه اعلام کرد: موسسات معتبری که قصد جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان گلستان را داشتند که حساب‌های آن‌ها مسدود شده است، این موسسات با مراجعه به جمعیت هلال احمر یا کمیته امداد، مجوز لازم را برای رفع مسدودی حساب دریافت کنند تا تمرکز و هماهنگی لازم در دریافت و هزینه کرد کمک‌ها به وجود آید.

در این اطلاعیه آمده است؛ هلال احمر شرایطی را به همین منظور اعلام کرده است. از جمله اینکه هرگونه جمع آوری کمک‌های نقدی فقط از طریق شماره حساب‌های اعلام شده صورت گیرد و از اعلام هرگونه کد، شماره حساب یا درگاه دیگری خودداری کنند.

هلال احمر به موسسات و سازمان‌های مردم نهاد نیز سفارش کرده تا در تبلیغات و اطلاع رسانی شماره حساب‌های موردنظر به همکاری با جمعیت هلال احمر اشاره شود و از طرف دیگر گزارش هفتگی میزان مبالغ جمع آوری شده و نحوه مصرف مبالغ برای هلال احمر ارسال شود.

اطلاع رسانی عمومی برای شفاف سازی نحوه مصرف مبالغ جمع آوری شده از دیگر شرایط اعلام شده از سوی هلال احمر است و همچنین نیکوکارانی که به دنبال تهیه و توزیع کالا و خدمات برای مناطق سیل زده هستند توجه داشته باشند تا در چارچوب نیاز‌های تعیین شده و با هماهنگی مرکز عملیات اضطراری (eoc) و معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان صورت گیرد.

نهاد‌ها و موسساتی که قصد جمع آوری کمک‌های مردمی را دارند می‌توانند از طریق هلال احمر مجوز دریافت کرده و فعالیت‌های این موسسات بلامانع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.