ساماندهی بیش از یک هزار معتاد متجاهر در شیراز

یک هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در شیراز ساماندهی شدند.

ساماندهی بیش از یک هزار معتاد متجاهر در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در حاشیه بازدید از مراکز اقامتی درمان معتادان با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر از ۱۴ اسفند ۹۷ تاکنون، یک هزار و ۲۱۸ معتاد در شیراز شناسایی و در مراکز پیش بینی شده تحت درمان قرار گرفته اند،گفت: کار ساماندهی معتادان متجاهر که در روز‌های پایانی پارسال آغاز شد، که  در سال جدید نیز  با جدیت ادامه دارد.

وی بیان کرد: از مجموع معتادان متجاهر ساماندهی شده، ۱۶۸ معتاد مرد و ۵۰ معتاد زن نیز در مراکز ویژه زنان نگهداری می‌شوند که در طرح نوروزی امسال جمع  آوری معتادان متجاهر با تمرکز بر نقاط آلوده و به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفت.

ابراهیمی تصریح کرد: معتادان متجاهر پس از شناسایی و طی کردن مراحل قانونی، به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان و مراکز اقامتی درمان اعتیاد (کمپ) منتقل می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ادامه داد: این طرح در حال حاضر با محوریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مشارکت دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و تشکل‌های غیردولتی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: معتادان جمع آوری شده در طول مدت درمان در مراکز، آموزش‌های فرهنگی، تربیتی، ورزشی و فنی و حرفه‌ای را با هدف توانمندی و بازگشت به جامعه دریافت می‌کنند.

ابراهیمی اظهار کرد: آموزش و آگاه سازی تمام اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر و روانگردان ها، یکی از روش‌های مقابله با این بلای خانمان سوز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ت

جمع آوری معتادان در شیراز

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار