معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد؛

پلمب ۱۸مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در قم/معدوم سازی ۸۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در قم

ایزانلو گفت:در طرح نوروزی نظارت برمراکز تهیه و توزیع موادغذایی که از۲۰اسفندماه ۹۷ آغاز شده است،۱۸مرکز متخلف در این استان پلمپ شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حسن ایزانلو معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تاکنون سه هزار و ۸۸۲ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی توسط کارشناسان مرکز بهداشت در استان قم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در این بازدید‌ها ۱۴ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و همچنین هشت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف از گردونه خارج و معدوم شد.

وی عنوان کرد: تاکنون سه هزار و ۴۸۹ مورد سنجش بار میکروبی در واحد‌های صنفی از سطوح و ابزار کار و مواد اولیه صورت گرفته است.

در طرح نوروزی ۹۸ مرکز بهداشت قم که تا ۲۰ فروردین ماه جاری ادامه دارد، ۱۹ اکیپ بر مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی نظارت دارند.

ایزانلو افزود: همچنین ۲ هزار و ۷۳ مورد کلرسنجی از واحد‌های تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی از جمله هتل‌ها و مهمانسرا‌ها انجام شده است.

از ابتدای سال گذشته تا ۲۰ اسفندماه ۹۷، ۹ هزار و ۱۶۳ مورد نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در قم انجام و این نظارت‌ها منجر به کشف و معدوم سازی بیش از ۳۴۴ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد و همچنین پلمپ ۲۰۳ واحد متخلف شد.

انتهای پیام /ح

۱۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در قم پلمپ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار