معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبرداد؛

ارائه ۸۶ هزار و ۶۲۰ خدمت به مراجعان مراکز خدمات جامع سلامت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه ۸۶ هزار و ۶۲۰ خدمت به مراجعان مراکز خدمات جامع سلامت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده در راستای عدم ایجاد وقفه در ارائه خدمات مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات پایان سال و نوروز از سوی ستاد معاونت بهداشت دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان استان، از بیست و هشتم اسفند ۹۷ تا پایان روز هشتم فروردین ۹۸، تعداد ۸۶ هزار و ۶۲۰ خدمت به مراجعان مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه، ارائه شده است.

وی گفت: برنامه ریزی لازم در راستای عدم ایجاد وقفه در ارایه خدمات مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات پایان سال و نوروز توسط ستاد معاونت بهداشت دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان استان انجام شده تا به میهمانان نوروزی و مردم عزیز استان خدمات رسانی موردنیاز ارائه شود.

همتی با اشاره به اینکه در برنامه سلامت نوروزی بهداشت محیط که از ۲۰ اسفند آغاز شده ۴۰۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۸۵ تیم ثابت و سیار به صورت تمام وقت شرکت دارند، افزود: از زمان آغاز طرح تا پایان روز ۸ فروردین تعداد ۳۸ هزار و ۸۴۳ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن بین راهی انجام شده که از این تعداد ۱۴۹ مرکز و مکان متخلف به مراجع قضایی معرفی شده که با دستور قضایی تعداد ۶۹ مورد نیز، تعطیل شد.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی، تعداد ۱۹ هزار و ۵۱۸ سنجش با دستگاه‌های پرتابل و تعداد ۲۲۴۵ مورد نمونه برداری میکروبی از آب‌های آشامیدنی انجام شده است، ادامه داد: از آغاز طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط تاکنون، تعداد ۳۴ هزار و ۶۳۲ مورد کلرسنجی آب در راستای اطمینان از سلامت آب مورد استفاده هم استانی‌ها و مسافران انجام شده است.

همتی با اشاره به ۶۴۹ مورد برخورد با دست فروشان دوره گرد، اعلام کرد: تعداد شکایات مردمی پیگیری شده در همین مدت، ۷۵۴ مورد و مقدار مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته توقیف و معدوم شده ۱۹ هزار و ۴۱۷ کیلوگرم بوده است.

او با تاکید بر این موضوع که سامانه رایگان ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات مردمی است، از شهروندان خواست تا با اعتماد به این سامانه، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موارد را از طریق شماره گیری ۱۹۰ به اطلاع تیم‌های ستاد نوروزی برسانند.

معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: با توجه به اهمیت مراقبت بیماری‌های واگیر، درهمین بازه زمانی، از ۶۱ مورد مشکوک به ابتلا به بیماری‌های واگیر، نمونه برداری موردنیاز انجام شده است.

وی با بیان اینکه در همین زمان و با توجه به اینکه دریافت یک دز واکسن هپاتیت «ب» ﻃﻰ ۲۴ ﺳﺎﻋﺖ نخست پس ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ می‌تواند ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻰ ۷۰ ﺗﺎ ۹۵ درصد ﺩﺭ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮﻯ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﻰ به هپاتیت «ب» موثر باشد، ادامه داد: هزار و ۶۵۶ کودک در ۲۴ ساعت نخست پس از تولد، بر علیه بیماری هپاتیت «ب» واکسینه شدند.

همتی، موضوع مادر باردار پرخطر را یکی از اولویت‌های اصلی معاونت بهداشت دانشگاه دانست و افزود: از بیست و هشتم اسفند ۹۷ تا پایان هفتم فروردین ۹۸، خدمات رسانی و پیگیری بیش از ۵۰۰ مادر باردار پرخطر به صورت فعال با اعزام و ارجاع آن‌ها به مراکز درمانی، انجام شده است.

انتهای پیام/چ

ارائه خدمت به مراجعان مراکز خدمات جامع سلامت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار