علیخانی: حجاب ورزشکار دختران ایرانی بازتاب جهانی داشت

بازیکن تیم ملی والیبال بانوان کشورمان گفت: حضور ورزشکاران خانم ایرانی با پوشش اسلامی در مسابقات جهانی اتفاق مهم و بزرگی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد.

علیخانی: حجاب دختران ورزشکار ایرانی بازتاب رسانه ای زیادی در جهان داشت

شبنم علیخانی بازیکن تیم ملی والیبال بانوان ایران در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پوشش اسلامی دختران ورزشکار ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بازتاب زیادی در جهان داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات بزرگ و مهمی در والیبال بانوان رخ داد. دختران والیبالیست ایران با پوشش اسلامی در تورنمنت‌های مختلف بین المللی شرکت کردند و نتایج قابل قبولی توانستند کسب کنند، هم اکنون نیز چند تا از ملی پوشان خانم ما لژیونر شده اند و با حجاب اسلامی در لیگ کشور‌های خارجی بازی می‌کنند.

طول کشید حجاب دختران ورزشکار ما در جهان جا بیافتد

او ادامه داد: سال اولی که با حجاب در مسابقات بین المللی حاضر شدیم بعضی از تیم‌ها ما را مسخره می‌کردند. دختران خارجی از پوشش ما خوششان آمد و حجاب ما بازتاب خیلی خوبی در جهان داشت. سال‌های پیش خیلی از کشور‌ها با مسئله حجاب ما کنار نمی‌آمدند، اما اکنون به تورنمنت‌های اروپایی هم می‌رویم و به بازیکنان ملی پوش ایران پیشنهاد بازی در لیگ‌های اروپایی نیز داده می‌شود.

دختران والیبال ایران خیلی با دانش هستند

علیخانی افزود: اکثر والیبالیست‌های خانم ما مدرک لیسانس دارند و این نشان می‌دهد که چه قدر دختران این رشته ورزشی به تحصیل اهمیت می‌دهند. زبان انگلیسی همه ما بازیکنان تا حدودی خوب است. دختران با دانش در تیم والیبال ایران فعالیت می‌کنند.

بهتر است از مدیران خانم استفاده شود

بازیکن تیم ملی والیبال گفت: وقتی هر شخص سر جای خودش قرار بگیرد اتفاقات و پیشرفت‌های خوبی آن جا رخ می‌دهد. ما به مدیران خانم در ورزش بانوان نیاز داریم که ورزش را از نزدیک لمس کرده باشند و با سیستم مدیریتی این بخش به طور کامل آشنا باشند.

حمایت رسانه کمک زیادی به ورزش بانوان می‌کند

او در پایان اظهار داشت: حمایت بیشتر رسانه‌ها انگیزه لازم را برای ما ورزشکاران و حامیان مالی ورزش ایجاد می‌کند. ما ورزشکاران خانم دوست داریم روز به روز بیشتر دیده شویم، اینکه شبکه ورزش بخشی از برنامه خود را برای نشان دادن فوتبال و والیبال بانوان اختصاص داده است اتفاق خوبی است و امیدوارم این قبیل اتفاقات در ورزش بانوان کشور روز به روز بیشتر شود.


بیشتر بخوانید:

فائزی: سال ۹۷ برای والیبال ایران خوب نبود

شعبانیان: لیگ پر حاشیه ای را در سال ۹۷ تجربه کردیم

کارخانه: نیمی از موفقیت ورزش را مدیون رسانه‌ها هستیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار