همه مسئولان ارشد استان برای مهار سیل احتمالی در هفته جاری گرد هم آمدند

همه مسئولان ارشد استان برای مهار سیل احتمالی در هفته جاری گرد هم آمدند و آخرین اقدام‌ها و راهکار‌ها را بررسی و مصوب کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد خسروی، مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : در روز‌های یکشنبه و دوشنبه شاهد یک سامانه بارشی قوی در آسمان استان خواهیم بود که همراه با باد شدید و بارش سنگین باران و تگرگ است.

وی میانگین بارش‌ها را در این ۲ روز ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلی متر عنوان کرد و گفت : احتمال دارد پیک بارش‌ها به ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلی متر هم برسد.

به گفته خسروی، تصاویر رادار هواشناسی استان بر روی سایت این اداره کل قابل مشاهده و رصد آنلاین است و همه شهروندان می‌توانند بارش لحظه‌ای، مسیر طوفان، باران، تگرگ و سایر رویداد‌های هواشناسی را به صورت برخط مشاهده کنند.

هیچ قصوری از میراث فرهنگی پذیرفتنی نیست

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: سازمان میراث فرهنگی موظف است که به صورت کامل و با تمام امکانات از آثار تاریخی استان حفاظت کند و هیچ گونه قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی همچنین تاکید کرد: تمام خودرو‌های امداد خودرو باید به صورت شبانه روزی در نقاط حساس استان مستقر و آماده خدمت رسانی باشند.

ضرورت جمع آوری پل چوبی در نزدیکی فرمانداری کرمانشاه، تکمیل نرده‌های حفاظتی رودخانه چم بشیر، تامین امنیت روستا‌های حد فاصل سد زمکان و آزادی و پیش بینی موتور برق و امکانات لازم برای خدمت رسانی شبانه از دیگر توصیه‌های سالاری بود.

وی تأکید کرد که همه مصوبات ستاد بحران استان دستور صریح استاندار است و باید به هر شکل ممکن توسط دستگاه‌های مربوطه اجرایی شوند.

 توصیه مهم به مخابرات

هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : با توجه به احتمال قطعی برق، مخابرات باید به فکر تامین برق سایت‌های BTS باشد، زیرا برقراری ارتباطات تلفنی مهم‌ترین موضوع در زمان بحران است.

شهریار بهنیا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه هم از ۲ برابر شدن ظرفیت برق سایت‌های BTS خبر داد و گفت: شماره‌های تلفن هر منطقه تفکیک شده و امکان ارسال پیامک هشدار به ساکنان هریک از شهرستان‌های استان وجود دارد.

بهنیا، همچنین از مدیران سایر دستگاه‌های استان خواست که اقدام‌های عمرانی و فعالیت‌هایی که احتمال ایجاد خطر برای فیبر‌های نوری سطح استان را دارد، با مخابرات هماهنگ شود، زیرا ترمیم پارگی این فیبر‌ها سه تا چهار ماه زمان نیاز دارد.

هشدار قضایی به مدیران سهل‌انگار

محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت پاکسازی رودخانه آبشوران از قطعات بتنی و موانع بزرگ گفت: شهرداری باید اقدام به جمع آوری تابلو‌های تبلیغاتی و درختان فرسوده کند تا سقوط آن‌ها در طوفان پیش رو تبدیل به مشکل مضاعفی نشود.

وی همچنین بر ضرورت پیگیری نیروی انتظامی برای جمع آوری خودرو‌های رها شده در سطح شهر تاکید کرد و افزود: به دستور رئیس قوه قضاییه کوتاهی و تخلف دستگاه‌های مربوطه در مقابله با سیل را بررسی و پیگیری می‌کنیم.

احتمال خطر برای تکیه معاون الملک

جلیل بالایی، مدیرکل مدیریت بحران استان استانداری کرمانشاه هم از ضرورت تامین برق برای واحد‌های صنفی خدمت رسان از جمله نانوایی‌ها و اماکن دولتی مهم تاکید و اظهار کرد: تعدادی از درختان مسیر سراب قنبر خشک شده و احتمال شکستن و افتادن آن‌ها در مسیر حرکت رودخانه آبشوران وجود دارد که نیازمند ورود و پیگیری شهرداری است.

وی همچنین نسبت به احتمال آب گرفتگی تکیه تاریخی معاون الملک و پالایشگاه کرمانشاه هشدار داد.

مردم را مضطرب و سردرگم نکنیم

«اقدام‌های دستگاه‌های دولتی برای مقابله با سیل احتمالی نباید به گونه‌ای باشد که سبب اضطراب مردم و سردرگمی آن‌ها شود»، این توصیه سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بود.

ریحانی درباره پربودن کانال‌های فاضلاب در پایین‌دست محله چغاگلان شهر کرمانشاه و ظرفیت کم آن‌ها برای دفع آب هشدار داد و همچنین گفت: مسئولان استانی باید خطرات و مشکلات پیش روی شهرستان‌ها را هم مورد توجه قرار دهند، زیرا آن‌ها توان و نیروی کمتری برای مقابله با سیل احتمالی دارند.

سردارمحمدنظر عظیمی، فرمانده قرارگاه نجف اشرف هم از تداوم خدمات سپاه به روستائیان برای رفع مشکلات سیلاب هفته گذشته خبر داد و گفت: امکانات خوبی در سپاه و ارتش وجود دارد که ضرورت دارد پیش از حادثه تقسیم و مدیریت شوند.

 تعطیلی تاق بستان

فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: لازم است شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری کرمانشاه در برخی نقاط رودخانه آبشوران آمادگی ایجاد محور‌های عرضی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری حاشیه طاق بستان و رودخانه چم بشیر فردا تعطیل هستند، گفت: ورزشگاه و سالن‌های ورزشی بسیج برای میزبانی از خانواده‌های در معرض سیل آماده اند.

مقابله با مشکلات احتمالی در تردد خودرو‌ها در مسیر ماهیدشت به کرمانشاه، ضرورت لایروبی پل کهنه در انتهای شهرک کیهانشهر و لزوم آمادگی ناجا برای تامین امنیت از دیگر موضوعاتی بود که مورد اشاره رنجبر قرار گرفت.

توزیع ۲۲۰۰ تن غذای دام

نوربخش حاتمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تلاش برای حفاظت از ۳۰۰ تن ماهی خاویاری تنگ حمام اشاره کرد و گفت: از امروز توزیع ۲ هزار و ۲۰۰ تن غذای دام در بین دامداران استان آغاز شده است.

امیر قائمی، جانشین هوانیروز کرمانشاه نیز از آمادگی صد درصد ارتش برای مقابله با سیل احتمالی خبر داد و گفت: لازم است که مناطق خدمت رسانی مربوط به نیرو‌های نظامی مشخص شود تا در هنگام وقوع بحران به سرعت وارد عمل شوند.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در پاسخ به درخواست قائمی گفت: تقسیم بندی نیرو‌ها بستگی به شرایط و حوزه بحران دارد و نمی‌توان آن را از قبل پیش بینی کرد.

آماده باش ۱۶۶۰ دهیار و جابجایی ۶۶۰ خانوار

امیر خسروانی، مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: ۱۶۶۰ دهیار استان در آماده باش کامل هستند و آخرین آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌ها به آن‌ها صورت گرفته است تا مردم را در جریان قرار دهند.

وی گفت: تیمی متشکل از ۸۶ نفر از دهیاران روستا‌های مراکز دهستان‌ها به عنوان سرتیم دهیاران برای ارتباط و گزارش گیری سریع از وضعیت منطقه و نیز انتقال پیام‌های پیشگیرانه و احتیاطی به بقیه دهیاران تشکیل شده است.

آرش لهونی، مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار کرد: ۶۵ سالن ورزشی و غیرورزشی برای اسکان اضطراری مردم تجهیز شده است که در صورت نیاز به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

آنچنان که بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه هم بیان کرد، حساسیت ایجادشده در باره سد شهر گیلانغرب بیش از اندازه است، زیرا با اقدام‌های کارشناسی، وضعیت مدیریت آن از نظر ورود و خروج آب تحت کنترل است.

جابجایی چهار کمپ بهزیستی

فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز از جابجایی چهار کمپ در معرض خطر بهزیستی با بیش از ۲۰۰ نفر ظرفیت خبر داد.

وی افزود: برای دو مرکز نگهداری سالمندان نیز با مشکل مواجهیم که درخواست داریم با همکاری هلال احمر مکانی برای برپایی چادر و اسکان موقت سالمندان تعیین شود.

جابجایی ۲۲ خانوار عشایری در معرض خطر

حسن احمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه نیز از جابجایی ۲۲ خانوار عشایری در معرض خطر خبر داد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی چادر به چادر برای این خانوار‌ها انجام شده است.

احمدی خواستار تامین ۵۰ دستگاه چادر برای اسکان اضطراری عشایر شد.

 

 

انتهای پیام/د

ورود سامانه بارشی قوی در آسمان استان

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار