آیت الله مصباح یزدی عنوان کرد؛

وظیفه نخبگان در گام دوم انقلاب مبارزه با جهل و نادانی است

آیت الله مصباح یزدی گفت: وظیفه همگان به‌ویژه نخبگان جامعه در گام دوم انقلاب، مبارزه با جهل، نادانی و هواپرستی است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله مصباح یزدی امروز در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی قم با تشریح روند شکل گیری انقلاب اسلامی تا پیروزی و چهل سال اول انقلاب،گفت: ضروری است گام اول انقلاب به‌دقت مورد ارزیابی قرار گیرد تا اشتباهات و کمبود‌های گذشته خود را جبران کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه زمان نهضت امام خمینی (ره) شبهات و سوالاتی مانند امروز وجود نداشت،افزود:درگام اول انقلاب اخلاص و مدیریت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب باعث حفظ انقلاب و دستاورد‌های آن شد، اما امروز دشمنان به‌قدری شبهه افکنی می‌کنند که نسل آینده کشور را در خطر عظیمی قرار داده است.

آیت الله مصباح یزدی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مومن که نقش موثری در تبیین ولایت فقیه داشت،بیان کرد: آیا جوان‌های فردای انقلاب هم استادشان آیت الله مومن است؟!

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: همگان باید با جهل و نادانی مبارزه کنند و با تبیین حقایق برای نسل آینده اجازه ندهند که هواپرستان در جامعه اوج بگیرند،کسانی به نام انقلابی گری و امام (ره) فعالیت می‌کنند، اما هر جا به ضررشان باشد، کنار می‌کشند که آن‌ها منافقان زمان هستند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه آنچه همیشه موجب فتنه‌های بزرگ در عالم اسلام شده، ضعف علم و بصیرت یا هواپرستی بوده است،عنوان کرد:مهمترین تفاوت گام اول و دوم انقلاب آن است که در گام دوم وظیفه سنگینی برای تبیین مبانی اعتقادی نسل آینده داریم.

وی با بیان اینکه بخش اعظم فقه ما به مسائل سیاسی و اجتماعی اختصاص دارد،تصریح کرد: امروز بسیاری از افراد در صدد جدایی دین و سیاست هستند.

آیت الله مصباح یزدی یادآورشد: این مسائل باید به‌قدری تبیین شود که جای هیچ گونه شکی باقی نماند چرا که برای نسل امروز باید همه چیز را با دلیل اثبات کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، گفت: باری که امام و رهبری در چهل سال اول انقلاب، برای حفظ مبانی فکری و اعتقادی بر دوش کشیدند، امروز بر دوش ماست.

آیت الله مصباح یزدی با تصریح بر اینکه خدا منافقان و فتنه گران را به‌منظور امتحان الهی معرفی نمی‌کند،اضافه کرد: باید سران فتنه و افراد پشت پرده را شناخت، به‌ویژه آنان‌که با آمریکا و اسرائیل سر و سری دارند.

وی گفت: باید با این‌گونه افراد به‌طور معقول، آرام و مانند خودشان مبارزه کرد و اجازه نداد زمینه برای فعالیتشان فراهم شود.

آیت الله مصباح یزدی این شیوه را شیوه امام خمینی (ره) دانست و گفت: امام (ره) با وجود مخالفت با بنی صدر یا قائم مقام رهبری به‌خاطر حفظ مصالح اجتماعی به‌گونه‌ای عمل کرد که اصل انقلاب سست نشود و اختلافی هم پدید نیاید.

وی افزود: برخی افراد که زیر سایه امام (ره) رشد کردند، مقام و محبوبیت به‌دست آوردند، اما امتحان خوبی ندادند.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: باید یاد بگیریم که چگونه راه‌های کم خطر و کم هزینه، اما موثر را انتخاب کنیم تا هم رفع جهل شود و هم از فعالیت هواپرستان جلوگیری شود،این دو کار باید در چهل سال دوم انقلاب به‌طور جدی پیگیری شود و الا این خطر وجود دارد که دستاورد‌های انقلاب دچار افول شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تاکید کرد: باید همه این مسائل به صورت روشن تبیین و از دبستان تا دانشگاه تدریس شود تا جای هیچ شبهه‌ای باقی نماند.

انتهای پیام/ح

وظیفه نخبگان در گام دوم مبارزه با جهل و نادانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.