معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم عنوان کرد؛

۱۲هزار مسافر نوروزی از طرح ایمنی و سلامت در قم بهره مند شدند/کمک‌های مردمی جوانان هلال احمر در پایگاه‌های طرح ملی جمع آوری می شود

مصباحی از بهره مندی بیش از ۱۲هزار نفر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان قم خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمد مصباحی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم با تشریح فعالیت‌های جوانان هلال احمر در اجرای نوزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی گفت:در ده روز نخست از اجرای این طرح که از ۲۸سفندماه ۹۷ تا ۹ فروردین ماه ۹۸ را شامل می‌شود بیش از ۱۲ هزار ۸۰۰ نفر به پست‌های ثابت و سیار ما مراجعه کردند و از خدمات متنوع هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ پست ثابت و سیار در طرح نوروزی ایمنی و سلامت در استان قم مشغول ارائه خدمت هستند،عنوان کرد: فعالیت‌های جوانان هلال احمر در این طرح تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم با بیان اینکه در این مدت ۲۷۵ نفر از برادران و ۲۷۲ نفر از خواهران در طرح ملی نوروزی به صورت داوطلبانه مشارکت دارند اضافه کرد: امسال نیز در اجرای این فعالیت‌ها در بخش‌های فرهنگی و آموزشی با دیگر دستگاه‌های خدمت رسان، همکاری و هماهنگی مطلوبی صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به همکاری با ستاد اقامه نماز استان قم و نهاد‌های فرهنگی، همچون شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر، میراث فرهنگی و شهرداری اشاره کرد.

وی بیان کرد:تا روز نهم فروردین ماه امسال ۶۶۴ نفر از خدمات خیمه نماز در نوزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استفاده کردند.

مصباحی با اشاره به راه اندازی ایستگاه‌های سلامت در کنار پایگاه‌های اطلاع رسانی طرح پیشگیری از ایدز، اعتیاد و سنجش فشار خون افزود: در مدت زمان گذشته از اجرای این طرح ۸۴۱ نفر به این ایستگاه‌ها مراجعه کردند و از خدمات آن بهره بردند.

وی با اشاره به اهمیت حساس سازی عموم مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اشاره کرد: در این راستا کمپین «بهرفت» با شعار بهبود رفتار‌های ترافیکی در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اجرایی شد که در آن جوانان جمعیت هلال احمر مستقر در پست‌ها، ضمن اجرای طرح‌های ابتکاری برای رفع خستگی و استراحت رانندگان می‌کوشند تا بهبود رفتار‌های ترافیکی را در قالب برنامه‌های فرهنگی اجرا کرده و مردم را به این پویش ملی که در حمایت از سلامت و زندگی انسان‌ها راه اندازی شده است دعوت کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در این راستا تا کنون یک هزار و ۲۱۹ نفر از مسافران و زائران در قم به این کمپین پیوسته‌اند.

وی با اشاره به استقبال خانواده‌ها از فضای دوستدار کودک که با هدف آموزش و سرگرم سازی کودکان مسافر ایجاد شده است بیان کرد:تاکنون ۵۷۶ نفر با حضور در این ایستگاه‌ها ضمن مشارکت در برنامه‌های متنوع شامل مسابقه نقاشی، صلح و دوستی و طرح‌های ابتکاری خلاقانه از خدمات فضای شاد دوستدار کودک بهره‌مند شدند.

مصباحی یادآور شد: با هدف راهنمایی و اطلاع رسانی به مسافرین تا کنون ۹ هزار و ۷۱۶ نسخه نقشه، ۶ هزار و ۷۲۲ بروشور و ۶ هزار و ۲۹ مورد سایر محصولات در بین مسافران و زائران نوروزی توزیع شده است.

وی همچنین با بیان برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی در پایگاه‌های طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از مراجعه بیش از ۶۶۰ نمازگزار به دو محل برپایی نماز خبر داد و عنوان کرد:با توجه به نیاز و استقبال مسافران، روزانه در ۴ پایگاه طرح ملی استان قم، شهر جعفریه و کهک، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و نماز جماعت برقرار است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به حضور ۴ روحانی از اعضای کانون طلاب در پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی قم تصریح کرد: با برپایی نماز جماعت و برنامه‌ریزی در راستای برگزاری فریضه واجب در نمازخانه‌های نزدیک به پایگاه‌های طرح ملی، شاهد استقبال خوب مسافران از اجرای این طرح هستیم.

وی افزود: با توجه به نیاز مسافرین به مشاوره مذهبی و پاسخگویی به سوالات و احکام نماز، سفر و حد ترخص ایستگاه‌های پاسخ به مسائل شرعی نیز از صبح تا عصر در پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت همه روزه دایر است.

مصباحی با اشاره به حمایت از آسیب دیدگان سیل در مناطق شمالی کشور افزود: جمع آوری کمک‌های مردمی توسط جوانان هلال احمر در پایگاه‌های طرح ملی در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

بهره‌مندی بیش از ۱۲ هزار مسافر نوروزی از طرح ایمنی و سلامت در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار