تشکیل ستاد مردمی مقابله با خطر سیل

ستاد مردمی مقابله با خطرات احتمالی ناشی از طغیان اروندرود ، سیل و آبگرفتگی به منظور کمک رسانی به مردم و دستگاه های اجرایی در آبادان تشکیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عبدالحسین عساکره مسئول ستاد مردمی خدمت رسانی مقابله با خطرات احتمالی سیل و آبگرفتگی آبادان یکشنبه گفت:این ستاد مردمی دارای هسته اصلی، پشتیبانی، نیروی انسانی، رسانه و ستاد مرکزی است و متشکل از نیرو‌های رزمنده هشت سال دفاع مقدس و نیرو‌های بسیج و خیرین است.

وی افزود:تاکنون ۳۰۰ نفر در فراخوان این ستاد برای کمک رسانی اعلام آمادگی کردند و با نظر فرمانداری آبادان در چهار منطقه از جمله جرف، شطیط، اروندصغیر و جمشیدآباد به صورت لحظه‌ای وضعیت آب در بهمنشیر و اروندرود را رصد و گزارش می‌کنند.

مسئول ستاد مردمی خدمت رسانی مقابله با خطرات احتمالی سیل و آبگرفتگی آبادان ادامه داد:به این افراد با هماهنگی هلال احمر و دانشکده علوم پزشکی آبادان آموزش‌های لازم در هنگام بحرانی و امداد و نجات در زمان وقوع سیلاب داده شده است.

عساکره به هماهنگی با حسینیه‌ها و مساجد شهر برای اسکان موقت و پخت غذایی گرم در صورت لزوم برای سیلزدگان اشاره کرد و گفت:چهار واحد نانوایی نیز برای پخت ۲ هزار قرص نان در شرایط بحرانی اعلام آمادگی کردند.

وی افزود:برخی از خیرین نیز برای هزینه وسایل و ادوات راهداری اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام / د

ستاد مردمی مقابله با خطرات احتمالی سیل و آبگرفتگی

برچسب ها: سیلاب ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.