ممنوعیت فعالیت «بی‌بی‌سی» و «صدای آمریکا» در «بوروندی» به‌اتهام نشر اکاذیب

کشور آفریقایی «بوروندی» فعالیت شبکه‌های تلویزیونی «بی‌بی‌سی» و «صدای آمریکا» را به دلیل نشر اخبار نادرست ممنوع کرد.

ممنوعیت فعالیت «بی‌بی‌سی» و «صدای آمریکا» در یک کشور آفریقایی به‌اتهام نشر اکاذیببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کشور آفریقایی «بوروندی» فعالیت شبکه‌های تلویزیونی «بی‌بی‌سی» و «صدای آمریکا» را به دلیل نشر اخبار نادرست ممنوع کرد.

نهاد ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌ای بوروندی شبکه بی بی سی را متهم به نشر اخباری کرد که وحدت و یکپارچگی این کشور را تهدید می‌کند. صدای آمریکا نیز متهم شده است یک فرد مخالف دولت را که به دلیل دست داشتن در کودتای ماه مه سال ۲۰۱۵ میلادی تحت پیگرد قضایی قرار دارد، به استخدام خود در آورده است.

این کشور آفریقایی فعالیت‌های بی بی سی را در این کشور ممنوع کرده و همچنین فعالیت صدای آمریکا را برای مدت نامعلومی در این کشور به حال تعلیق درآورده است.

نهاد ناظر بر فعالیت رسانه‌ها در بوروندی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد مجوز فعالیت بی بی سی را در این کشور به دلیل اقدامات نامناسب باطل کرده است. بوروندی می‌گوید بی بی سی با پخش یک برنامه مستند اطلاعات نادرستی –از جمله دست داشتن سازمان‌های اطلاعاتی بوروندی در حبس و شکنجه مخالفان– را اشاعه داده است.

این در حالی است که فعالیت این دو شبکه ماه مه گذشته به مدت ۶ ماه در بوروندی تعلیق شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، بوروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار