آخرین وضعیت بارش‌ها در استان⁧ لرستان⁩ به روایت سخنگوی وزارت کشور

بارندگی در شهر خرم‌آباد⁩ ادامه دارد؛ رودخانه طغیان کرده و اماکن و منازل اطراف آن در حال تخلیه است.

آخرین وضعیت بارش‌ها در استان⁧ لرستان⁩ به روایت سخنگوی وزارت کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت کشور گفت: در وضعیت شهر ⁧ نورآباد⁩ پس از چند ساعت آبگرفتگی منازل و واحدهاى تجاری و طغیان رودخانه شاهد فروکش کردن سطح رودخانه‌ها و کاهش شدت بارندگى بودیم که درحال حاضر رو به افزایش است، از چند ساعت گذشته به کمک خودروهاى ارتش مردم به مکانهاى امن جهت اسکان انتقال داده شدند، نیروهاى کمکى به منطقه اعزام شده اند.

وضعیت ⁧ دورود⁩ عادى است و هنوز ⁧ سد مروک⁩ سرریز نکرده است.

اکثر راه‌هاى ارتباطى ٣٠٠ روستا از بخش مرکزى ⁧ دلفان⁩ قطع شده است و نیرو‌ها در حال بازگشایى معابر هستند.

در داخل شهرهای⁧ پلدختر⁩ و ⁧ معمولان⁩ مشکلى وجود ندارد و تنها در ٢ روستا مشکلاتى در زمینه چادر و اسکان وجود داشت که هلال احمر در حال پیگیرى این موضوع است.

طغیان رودخانه وادامه بارش‌های شدیددر حال حاضرباعث آبگرفتگی حدود ۲۰۰ منزل و واحدتجاری در خیابان انقلاب شده؛ مردم به مکان امن منتقل و اوضاع تحت کنترل نیرو‌های امدادی است.

درصورت تداوم بارش مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد هر چند مطابق اعلام هواشناسی در کل از شدت بارندگی در ساعات آینده کاسته خواهد شد.

تعداد زیادى از راه‌هاى روستایى بدلیل بارش ⁧ برف⁩ سنگین مسدود شده که با دستور وزیر راه تمام امکانات راهدارى براى بازگشایى معابر بسیج شده است.

شرایط ⁧ بروجرد⁩ درحالت عادى است؛ معابر⁧ کوهدشت⁩، دوره چگنى و الشتر دچار آبگرفتگى شده، ستاد مدیریت بحران و نیروهاى امدادى مشغول فعالیت بوده و تدابیر لازم درحال انجام است.

وزیر کشور⁩ براى بسیج همه امکانات استان لرستان و در صورت ضرورت استفاده از امکانات استانهاى همجوار دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.