لایحه دولت نیوزیلند برای ممنوع کردن سلاح‌های استفاده شده در حمله تروریستی اخیر

دولت نیوزیلند لایحه‌ای را ارائه کرد که بر اساس آن سلاح‌هایی که در حمله اخیر به دو مسجد در این کشور استفاده شدند، ممنوع خواهند شد.

لایحه دولت نیوزیلند برای ممنوع کردن سلاح‌های استفاده شده در حمله تروریستی اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسوشیتد پرس، بر اساس لایحه جدید دولت نیوزیلند تمام سلاح‌هایی که در حمله تروریستی اخیر این کشور استفاده شد، ممنوع خواهد شد.

استوارت ناش، یک مقام پلیس نیوزیلند اظهار کرد در صورتی که مجلس این لایحه را تصویب کند، این قانون از ۱۲ آوریل اجرایی خواهد شد.

ناش افزود: سلاح‌هایی وجود دارند که هدف ساخت آن‌ها کشتن افراد بوده است. یکی از این سلاح‌ها که از سوی عامل تروریستی اخیر استفاده شد، تفنگ مدل AR-۱۵ است. تمامی سلاح‌هایی که این فرد مسلح در حمله خود از ان‌ها استفاده کرد، ممنوع خواهند شد.

ناش تاکید کرد: راه گریزی قانونی که این فرد تروریست با استفاده از آن ۵۰ تن را به قتل رساند کاملا غیر قابل پذیرش است و ما تلاش می‌کنیم این گریزگاه را ببندیم.

طرح تغییر در قوانین تسلیحاتی نیوزیلند ابتدا از سوی جاسیندا آردرن، نخست وزیر این کشور چند روز پس از این حمله مطرح شد. دولت نیز در آن زمان فورا فروش این سلاح‌ها را ممنوع اعلام کرد. این لایحه که تحت حمایت دو حزب قرار دارد، احتمالا به اتقاق آراء تمام ۱۲۰ نماینده تصویب خواهد شد.

این لایحه هم چنین شامل ممنوعیت سلاح‌های مدل نظامی نیمه اتوماتیک و خشاب‌هایی با ظرفیت بالا است. تفنگ‌های ساچمه زن نیمه اتوماتیک که می‌توانند با خشاب‌های جداشدنی استفاده شوند و تفنگ‌های ساچمه‌ای دستی که می‌توانند بیش از پنج دور استفاده شوند نیز ممنوع اعلام می‌شوند.

بر اساس این لایحه، سلاح‌هایی که کشاورزان و شکارچیان مورد استفاده قرار می‌دهند، ممنوع نخواهد بود. این لایحه همچنین مجازات‌های سنگین تری برای افرادی که پس از اعلام ممنوعیت سلاح‌های فوق از ان استفاده کنند به همراه خواهد داشت.

شایان ذکر است، در طی حملات تروریستی یک مرد مسلح به دو مسجد در نیوزلند در ماه گذشته میلادی ۵۰ تن کشته شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیوزلند ، اسلحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار