معاون وزیر کشور:

نیرو‌های امدادی از ساعت ۳ بامداد وارد پلدختر شدند/ احتمال آبگرفتگی هویزه و سوسنگرد وجود دارد

معاون وزیر کشور گفت: در برخی از شهر‌ها مثل هویزه، سوسنگرد، حمیدیه استان احتمال آب گرفتگی وجود دارد

نیرو‌های امدادی از ساعت ۳ بامداد وارد پلدختر شدند/ احتمال آبگرفتگی هویزه و سوسنگرد وجود داردبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار معاون  وزیر کشور با اشاره به وضعیت استان‌های سیل زده و وضعیت امداد رسانی‌ها گفت: در استان‌های کرمانشاه، ایلام مشکلاتی را شاهد هستیم و در سایر استان‌هایی نظیر چهارمحال بختیاری، کهگلویه و بویر احمد و خوزستان نیز تمامی تمام عوامل اجرایی کشوری و استانی برای امداد رسانی بسیج هستند. همچنین باید گفت که پس از لرستان مشکلات عمده‌ای که ممکن است شاهد باشیم در استان خوزستان است.

وی با تشریح وضعیت فعلی خوزستان ادامه داد: حجم ورودی آب به سد کرخه در شب گذشته به حدود ۸ هزار و ۸۸۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده و خروجی‌ها نیز باتوجه به دبی رودخانه‌های کرخه و همچنین دز در ارتباط با کارون یک مقدار مشخصی است.اکنون تقریبا  همان میزان آبی که به سد وارد می‎شود؛ خروجی هم داریم.

نجار افزود: درحال حاضر امکان اینکه لازم باشد خروجی‌ها را افزایش دهند نیز وجود دارد و بعضا عوامل اجرایی و نظارتی وزارت نیروی استانی اعلام کردند که خروجی‌ سدها تا ۳ هزار متر مکعب بر ثانیه  امکان افزایش  وجود دارد. ناگفته نماند که من بار‌ها گفته ام که تمهیدات لازم از ۳ ماه پیش در جهت علاج بخشی اندیشیده شده است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: همچنین در ارتقای کیفی سد بند‌ها و آب بند‌ها و مسیر‌ها ممکن است مشکل داشته باشیم و از همین رو نیز برخی از روستا‌ها تخلیه شده و ممکن است برخی از روستا‌ها نیاز به تخلیه داشته باشد و حتی برخی از شهر‌ها مثل هویزه، سوسنگرد، حمیدیه استان احتمال آب گرفتگی وجود دارد و ما تقاضای‌مان این است که مردم عزیز این شهر‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

نجار بیان کرد: ما در وهله اول بار‌ها عرض کردیم که تمام تلاش و همت همه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی لشگری و کشوری در این است که خدایی ناکرده ما جان باخته‌ای را نداشته باشیم، حال خسارت مالی اگر اتفاق افتاد کمک رسانی انجام خواهد شد و مشکلی از این جهت وجود نخواهد داشت، اما ما امیدواریم که ان‌شاءالله با همراهی مردم که تا الان هم بوده است و از این به بعد هم بیش از گذشته وجود داشته باشد که خدایی نکرده خسارت جانی را نداشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه " آیا امداد رسانی‌ها در پلدختر و روستا‌های اطراف از صبح امروز امداد رسانی‌ها سرعت بیشتری گرفته است؟ " گفت: بله، امداد رسانی‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته است و عرض کردم که از ساعت  ۳ نیمه شب که نیرو‌های امدادی توانستند وارد پلدختر شوند، کار آغاز شده و خوشبختانه بسیاری از خبر‌ها مبنی براینکه گفته شده بود که افرادی گرفتار هستند کذب بوده و درواقع بیشتر شایعات بود، اما یک بخشی که گرفتار بودند نجات پیدا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار