بسیج همگانی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان/ زاگرسی‌ها منطقه‌ای محروم هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان همه باید بسیج شوند گفت: در مسائل ملی واقعاً نسبت به بعضی از استان‌ها عدالت منطقه‌ای رعایت نمی‌شود و زاگرسی‌ها در محرومیت شدیدی هستند.

بسیج همگانی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان؛ زاگرسی‌ها منطقه‌ای محروم هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرلشکر محسن رضایی در نشست مدیریت بحران این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری دورود برگزار شد اظهار داشت: ۱۰ سال با خشک‌سالی روبه‌رو بودیم حال با این شدت بارندگی و حجم عظیمی آب که وارد شده است که اگر با آمادگی بیشتری مقابله می‌کردیم بهتر می‌توانستیم استفاده کنیم.

وی افزود: امروز باید با تمام توان و ظرفیت در صحنه باشید تا این موج را پشت سر بگذاریم، باید یک سری کار به‌صورت ضرب‌الاجل و فوری انجام شود و یک سری کار‌ها درازمدت است که باید این کار‌ها را تفکیک کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برنامه‌ریزی بلندمدت یک تا ۲ سال می‌خواهد تا بتوان حل و فصل شود، در بحث لایروبی رودخانه یا بعضی زیرساخت‌هایی که قبلاً مطالعه ضعیفی صورت گرفته در حال حاضر با این سیلاب متوجه شدید که مطالعات باید بازنگری شود و زیرساخت‌ها نیز به‌طور اصولی‌تر بنا گذاشته شود.

وی بیان کرد: یکسری کار‌ها مانند اسکان مردمی فوری است، کار‌های درازمدت را جدا و کار‌های فوری مشخص شود و منابع نیز به همین‌گونه تفکیک شود.

رضایی تصریح کرد: در منابع و کار‌های کوتاه مدت همه باید بسیج شوند من هم به سهم خود گزارشات را دنبال می‌کنم، منابع کوتاه مدت باید با سرعت بیشتری به شهرستان دورود بیاید و مردم در کوتاه مدت دغدغه نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت تصمیمات خوبی گرفته است، مزارع شیلات نیز پیگیری می‌شود؛ این حادثه باید به یک درس تبدیل شود که یک‌بار دیگر تکرار نشود، اگر قرار باشد مرتب هزینه‌های کار‌هایی که از قبل برایمان اتفاق افتاده را داشته باشیم نشان می‌دهد ما درست نمی‌توانیم از منابع استفاده کنیم و منابع را واقعاً به هدر می‌دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این شرایط باید رتبه‌بندی شود چرا که هر درجه از بحران آمادگی خاص خودش را می‌خواهد، آیین‌نامه هواشناسی نیز باید اصلاح شود تا وقتی اعلام باران و سیلاب می‌کند میزان خطر را هم بگوید.

وی اظهار داشت: کمبود‌های مهندسی را به سپاه و قرارگاه خاتم اطلاع می‌دهم؛ خسارات معلوم نیست، خیلی از اطلاعات هنوز به دستمان نرسیده و ممکن است خسارتی صورت گرفته باشد.

رضایی افزود: اطلاعات به‌طور دقیق جمع‌آوری و یک نسخه به من بدهید تا در تهران دنبال کنم، در مسائل ملی واقعاً نسبت به بعضی از استان‌ها عدالت منطقه‌ای رعایت نمی‌شود، زاگرسی‌ها در محرومیت شدیدی هستند که باید عدالت منطقه‌ای را جدی بگیریم؛ یکی از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری تنها عدالت فردی نیست بلکه عدالت منطقه‌ای است.

انتهای پیام/پ

وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان لرستان

 

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار