جاده‌های خوزستان قابل تردد است

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: جاده‌های شریانی و حیاتی هیچ مشکلی نداشته و کاملا قابل تردد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان داشت: بعضی از روستا‌های ما را آب گرفته و ۲ تا از شهر‌های استان بخشی از آن‌ها دچار مشکل شده، اما جاده‌های شریانی و حیاتی هیچ مشکلی نداشته و کاملا قابل تردد هستند و راه آهن استان در حال پیش بردن کار‌ها است و در بخش فرودگاهی و بنادر هم مشکل وجود نداشته و اقدامات آن‌ها همچون گذشته در حال پیش روی است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که حداکثر توان مان را بگذاریم تا با تداوم مدیریت صورت گرفته کمترین آسیب به هم استانی‌های ما وارد شود.

رضایی عنوان کرد: در حال حاضر اوج ورودی سیلاب‌ها را در پشت سد‌های کارون، دز و کرخه خواهیم داشت و به احتمال زیاد ظرف ۴۸ تا ۶۰ ساعت آینده شاهد اوج خروج آب در استان هستیم و فعالیت ما در ساعات آینده که اعلام شد بیشتر خواهد شد تا آب‌ها از مناطقی مشخص شده عبور کرده و به خلیج فارس، هورالهویزه و دیگر خروجی‌ها برسند.

رضایی بیان کرد: سیل بند‌های زیادی از سوی مجموعه وزارت راه و شهرسازی و دیگر نهاد‌ها برای جلوگیری از سیلاب‌ها ایجاد شده تا از ورود آب به شهر‌ها و روستا‌ها جلوگیری کند و در حوزه سوسنگرد که کرخه می‌گذرد با این سیل بند‌هایی که کار شده است تمام تلاش این بوده که کمترین آسیب به شهر وارد شود و در حال حاضر مردم زندگی عادی خود را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: آبگیر‌ها سیل باعث می‌شود به منازل و کشاورزی مردم آسیب برساند واین موضوع ما را نگران کرده به دلیل این که به شدت رودخانه‌ها سیلابی و حجم آورده رودخانه‌ها بسیار زیاد است به خصوص در حوزه سوسنگرد که مدیریت آن برعهده خود بنده است، آن را با چنگ و دندان نگه داشته ایم که خدا را شکر یک قطره آب هم در شهر نرفته است و این در حالی است که کرخه از سوسنگرد عبور می‌کند.

این مقام مسئول گفت: در بسیاری از مناطق خاکریز‌های زیادی کار شده و بیشترین حجم مصالح و خاک را در کنار رودخانه‌ها انتقال داده ایم و بعضی از روستا‌ها دچار آبگرفتگی شدند، اما در حوزه سوسنگرد جاده، ریل و بنادر آسیبی ندیده اند و تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد به امید به خدا مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی در پایان بیان داشت: کرخه ورودی آب هم اکنون ۷ هزار مترمکعب بر ثانیه تا ۲۳ ساعت پیش بوده و دز هم بیش از ۶ هزار مترمکعب بر ثانیه آب ورودی به دریاچه است ودریاچه‌های پشت سد دز و کرخه ظرفیت شان تکمیل شده برای حفظ پایداری سد‌ها با حضور وزیر نیرو و استانداری برنامه ریزی شد تا آب پشت سد‌ها تخلیه شود که البته رهاسازی آب‌ها کار را در قسمت‌های پایین دست با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.