امیردریادار کاویانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سامانه لایروب نداجا بومی و توسط متخصصان داخلی ساخته شده است/ لایروب ارتش برای اولین بار در استان گلستان عملیاتی می‌شود

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: لایروب نداجا توانایی بالایی در تخلیه آب و گل و لای با حجم بالا را دارد.


سامانه لایروب نداجا بومی و توسط متخصصان داخلی ساخته شده است/ لایروب ارتش برای اولین بار در استان گلستان عملیاتی می‌شودامیر دریادار دوم حمزه علی کاویانی، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امدادرسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل زده گفت: در ادامه امداد رسانی به سیل‌زدگان استان گلستان، نیروی دریایی ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح کشور از روز‌های نخست برای امدادرسانی وارد منطقه شد و حضور فعال داشت.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش با اعزام بالگرد‌های هوا دریا، تیم‌های عملیاتی ویژه و شناور‌های تندروی سبک که توانمندی نقل و انتقال و ترابری نفرات و مردم را در آب‌های کم عمق داشتند به امدادرسانی به مردم سیل زده استان گلستان پرداخت.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروی دریایی بیمارستان صحرایی و آمادگاه سیار را در مناطق سیل زده مستقر و به امدادرسانی به مردم شریف و نجیب شهر‌های آق قلا و گمیشان پرداخته است.

امیردریادار کاویانی به ارسال لایروب تخصصی نیروی دریایی ارتش از جنوب کشور به مناطق سیل زده استان گلستان اشاره کرد و گفت: با ورود لایروب تخصصی نداجا که توانمندی لایروبی و حرکت در آب‌های کم عمق و رودخانه‌ها را دارد کار امدادرسانی سرعت گرفته و این لایروب دارای ظرفیت بسیار بالای تخلیه و آب می‌باشد.

وی بیان کرد: این لایروب می‌تواند در یک ساعت یک میلیون متر مکعب آب و گل و لای را تخلیه کند. همچنین توان پرتاب گلوله تا شعاع ۱۰۰ متر را داشته و برای مناطق آق قلا، گرگان رود، گمیشان و رودخانه قره سو بسیار مناسب است.

امیردریادار کاویانی با بیان اینکه انتقال لایروب از خرمشهر، یکی از شاهکار‌های هواپیما‌های ترابری نیروی هوایی ارتش است، افزود: این لایروب ۲۳ تن وزن داشته و ظرف ۲ ساعت به استان گلستان منتقل شد که اگر می‌خواستیم از راه زمینی آن را جابجا کنیم بین ۸ تا ۱۰ روز زمان می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه این لایروب کمک شایانی به تخلیه آب‌ها و لایروبی در منطقه خواهد داشت، گفت: لایروب نیروی دریایی ارتش کاملا بومی بوده و از دیگر دستاورد‌های جوانان کشورمان است. در رودخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانایی بسیار بالایی در تخلیه گل و لای باحجم بالا و آبگرفتگی را دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: تجهیزات دریایی امروز در داخل کشور و توسط جوانان و متخصصان تولید می‌شود و در این زمینه توانایی بالایی در کشور وجود دارد. امروز دستاورد‌ها در کشور نهادینه شده و نیازی به خارجی‌ها نداریم.

امیردریادار کاویانی با بیان اینکه از این لایروب برای اولین بار در مناطق سیل زده استان گلستان استفاده می‌شود، تصریح کرد: این دستاوردها، ابتکارات و تجهیزاتی است که در اختیار سازمان‌ها و نیرو‌های مختلف است.

وی ادامه داد: همه این ابتکارات توسط نیرو‌های مسلح، سازمان‌های امدادی و سایر سازمان‌های امدادرسانی انجام می‌شود و با توجه به حجم آب در مناطق سیل زده گلستان، ابتکارات بسیار بالایی صورت گرفته که ظرف چند روز این حجم بالای آب را تخلیه کردند.

امیردریادار کاویانی باتاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار نیرو‌های مسلح و سازمان‌های امدادی در ایلام، لرستان، خوزستان و سایر استان هاحضور بسیار فعالی داشته است، خاطر نشان کرد: این نشان می‌دهد که ما برای مردم و در اجرای تدابیر فرمایشات فرمانده معظم کل قوا با سرعت و قدرت وارد مناطق سیل زده شده و برای اجرایی کردن تدابیر رهبرمعظم انقلاب کار امدادرسانی را انجام می‌دهیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش بابیان اینکه نیرو‌های مسلح توان بسیاربالایی در یاری رسانی به مردم دارند، یادآور شد: ما درکنار مردم و در خدمت ملت عزیز ایران هستیم و این افتخار بسیار بزرگی است. در واقع امدادرسانی‌ها در مناطق سیل زده با ابتکارات و تجهیزات را برای کمک به مردم انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی فرهادی نیا
۰۱:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
باسلام این همه خسارات سیل درمناطق مختلف هزاران میلیارد تومان اگر بموقع پیشگیری می شود مثلا می شد با یک صدم این خسارات مسیر اب راباز نگه داشت لایروبی به موقع و غیره
آخرین اخبار