حال و هوای مردم کردستان درمبعث پیامبر نور و رحمت

استان کردستان همزمان با 27 ماه رجب، سالروز بعثت حضرت محمد مصطفی (ص) به مقام رسالت، غرق در جشن و سرور است واین روزها مردمان کردنشین این استان با برگزاری آیین های مختلف این روز فرخنده حال وهوایی دیگر دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، جمعیت استان کردستان همانند چند استان دیگر کشور تلفیقی از مردمان شیعه و سنی است که همه ساله با شور و شوق فراوان به استقبال جشن ها و اعیاد بزرگ اسلام می روند و با برگزاری آئین های مختلف از جمله مولودی خوانی در مساجد تکایا این ایام را گرامی می دارند.

یکی از این جشن ها و اعیاد مذهبی که همواره جایگاه بسیار والایی نزد کردستانی ها دارد روز عید مبعث(معراج) پیامبر (ص) است که مراسم آن در این استان به بهترین شیوه و با شکوه خاصی برگزار می شود.

عشق و ارادت کُردها به بزرگان دینی به ویژه پیامبر عظیم الشان اسلام زبانزد خاص و عام بوده و برگزاری جشن های آیینی و مولودی خوانی ها در نقاط مختلف استان با حضور پیر و جوان و زن و کودک، بیانگر این مهم است.

حال وهوای مردم کردستان در عید مبعث

همزمان با فرارسیدن ایام مبعث رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)، مردم مسلمان کردستان در شهرها و روستاهای مختلف استان به صورت خود جوش با برگزاری آیین های جشن و شادی در قالب مولودی خوانی، قرائت معراج نامه، برگزاری محفل انس با قرآن و دف نوازی در تکایا، مساجد و حسینیه ها، این عید بزرگ را گرامی می دارند.

همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) ،چراغانی خیابان ها، برپایی ایستگاه های صلواتی، اطعام نیازمندان، پخش نُقل و شیرینی و جشن پیوند زوج های جوان از مهمترین برنامه هایی است که در نقاط مختلف استان کردستان برگزار می شود.

حال وهوای مردم کردستان در عید مبعث
نوای روحانی دف نیز در سالروز مبعث پیامبر رحمت و مهربانی (ص) در کوچه و برزن کردستان شنیده می شود و مردم مسلمان این استان به یُمن شکرانه بعثت آخرین فرستاده پروردگار به شادی و سرور می پردازند.

کسبه و بازاریان مناطق مختلف استان نیز با چراغانی کردن و برافراشتن پرچم های رنگی مزین با نام مبارک آن حضرت، بخشی از عشق، ارادت و دلبستگی خود را به پیام آور رستگاری و حقیقت، ابراز می دارند.

همچنین به همین مناسبت در تعدادی از اماکن فرهنگی و منازل شخصی آیین هایی چون قرائت قرآن، مولودی خوانی و مداحی با حضور عاشقان رسول الله(ص) برگزار می شود.

در نقاط مختلف استان، برنامه های مشابهی در شهرستان های سقز،بانه، مریوان، دیواندره،سروآباد، بیجار، کامیاران و قروه نیز برگزار می شود.

حال وهوای مردم کردستان در عید مبعث

عشق و علاقه مردم کردستان به پیامبر اعظم(ص)، خاندان رسول گرامی(ص) همیشگی و با زندگی آنها گره خورده ، ومردم متدین این دیار با حضور در برنامه های جشن مبعث و معراج رسول اکرم(ص) این عید بزرگ را گرامی می دارند. ودر راستای گسترش و تعمیق باورهای دینی و قرار دادن زندگی ائمه اطهار (ع) و پیامبر (ص) تلاش می کنند تا در زندگی به سعادت دنیوی واخروی دست یابند.

انتهای پیام/م

کردستانی ها مبعث رسول اکرم(ص) راجشن گرفتند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.