قبادی دانا خبر داد؛

اسکان موقت ۲۵۰ معلول در مناطق سیل زده/ توزیع ۴۰۰ کارتن پوشک در میان سیل زدگان

قبادی دانا گفت: در مناطق سیل زده کشور وسایل بهداشتی شامل ۴۰۰ کارتن پوشک، پتو برای معلولین و... توزیع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: تشکیل ستاد و حضور معاون در منطقه سیل زده، تشکیل ستاد بحران در معاونت توانبخشی استان و لغو مرخصی پرسنل توانبخشی استان از جمله اقدامات انجام شده است.


بیشتر بخوانید؛ اعزام ۲۰ بالگرد برای انتقال اقلام ضروری به منطقه معمولان/ راهداری در حال ایجاد راه‌های فرعی در این منطقه است


وی افزود: جلسه با مدیران و مسولان مراکز توانبخشی، هماهنگی با مسولان هلال احمر و بازدید‌های کارشناسان و معاون توانبخشی استان از مناطق سیل زده تشکیل شده است.

قبادی دانا در مورد اقدامات کلی برای مناطق درگیر سیل گفت: جابجایی معلولین، سالمندان و بیماران روانی مزمن به سایر مراکز شبانه روزی جهت ایمنی از سیل، ظرفیت سازی در مراکز شبانه روزی جهت نگه داری از توانخواهان و استفاده از موسسات و انجمن‌های CBR از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: توزیع لوازم ضروری از قبیل: پتو، مواد غذایی برای معلولان، توزیع وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز برای معلولان، ذخیره مواد غذایی، پوشاک و دارو برای مراکز شبانه روزی برای سیل زدگان انجام شده است.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت سیستم‌های گرمایشی و تاسیساتی مراکز شبانه روزی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی (انجمن و موسسات مردمی)، آماده نمودن سالن‌های سرپوشیده جهت اقامت معلولان و بازدید از منازل معلولین دیگر اقدام سازمان بوده است.

وی افزود: با دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت اقدات درمانی معلولین سیل زده، توزیع وسایل بهداشتی برای معلولان، تحویل پتو به خانواده دارای معلول، ایمن سازی مراکز شبانه روزی و روزانه، حمایت نقدی از معلولان، آماده باش مراکز شبانه روزی توانبخشی هماهنگی شده است.

وی در مورد اقدامات برای ۶ استان مستقیم درگیر با سیل گفت: وسایل بهداشتی شامل ۴۰۰ کارتن پوشک، پتو برای معلولین به تعداد ۲۱۱۰ مورد، وسایل کمک توانبخشی ویلچر، تشک مواج و عصا به میزان ۱۹۰۰ مورد از جمله اقلام توزیع شده است.

قبادی ادامه داد: اسکان موقت معلولان ۲۵۰ نفر، جابجایی معلولان و بیماران روانی مزمن بستری در مراکز شبانه روزی ۶۰ نفر، تهیه وسایل گرمایشی برای مراکز شبانه روزی ۴۳ مورد، حمایت از مراکز شبانه روزی (دارو، آب و غذا و پوشاک) برای ۱۵ مرکز شبانه روزی، توزیع غذای گرم بین معلولان و بیماران روانی مزمن به تعداد ۵۵۰۰ نفر (چند وعده)، مشارک انجمن‌های غیر دولتی در مساعدت و پیگیری وضعیت معلولین در ۳۵ موسسه و انجمن شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تجهیز و آمادگی ۱۱ مرکز شبانه روزی خبر داد و گفت: توزیع اقلام بهداشتی غیر از پوشینه (سوند و ..) ۱۱۰۰ مورد، استفاده از ظرفیت توانبخشی مبتنی بر جامعه ۲۸ مورد موسسه و ایمن سازی ۹۴ مرکز شبانه روزی، ایمن سازی ۶۳ مرکز روزانه توانبخشی وتوزیع وسایل زندگی بین معلولان و بیماران روانی مزمن و سالمندان (گاز خوراک پزی، فرش و..) به تعداد ۹۵۰ مورد صورت گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام /

آخرین اقدامات بهزیستی برای حمایت از سیل زدگان

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار