گمانه‌زنی گروه‌های هوانوردی درباره علت سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس

دو گروه هوانوردی با انجام یک سری تحقیقات به گمانه‌زنی درباره علت سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس پرداختند.

گمانه زنی گروه‌های هوانوردی درباره علت سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دو گروه هوانوردی که در خصوص علت سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس تحقیق می‌کردند در جدیدترین گزارش خود که توسط شبکه‌ ای بی سی نیوز منتشر شد، علت سقوط اخیر هواپیمای خط هوایی اتیوپی را اعلام کردند.

بر اساس گزارش این دو گروه تحقیقاتی، نقص فنی در سنسور زاویه حمله (angle-of-attack sensor) و یا اختلال در سیستم ضد واماندگی (anti-stall system) هواپیما علت اصلی سقوط هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس بوده است.

اختلال و نقص فنی در این دو سیستم، هواپیما را به سمت پایین منحرف کرده و باعث سقوط آن شده است.

طبق تحقیقات با شیرجه رو به پایین دماغه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، برق تثبیت کننده افقی در عقب هواپیما قطع شده و امکان کنترل الکترونیکی برای بالا بردن دماغه هواپیما توسط خلبان ممکن نیست. خلبان در این شرایط سعی کرده با کنترل دستی هواپیما و باز کردن چرخ متحرک، دماغه هواپیما را به سمت بالا بکشد که موفق نبوده است.

گفته می‌شود محققان اتیوپیایی و فرانسوی که تحقیقات درباره سقوط هواپیما در آدیس آبابا را به عهده دارند این هفته گزارش اولیه خود درباره سقوط هواپیما را منتشر کنند.

محققان اتیوپیایی و فرانسوی پیش از این اعلام کرده بودند شباهت‌های واضحی میان سقوط هواپیمای اتیوپی که چند هفته پیش روی داد و هواپیمای اندونزی که سال گذشته میلادی سقوط کرد، وجود دارد. در پی سقوط هواپیمای ۷۳۷ مکس هواپیمایی اتیوپی، ۱۵۷ نفر جان خود را از دست دادند و به دنبال سقوط هواپیمای ۷۳۷ مکس اندونزی، ۱۸۹ نفر جان خود را از دست دادند. به دنبال این حوادث، ۳۷۱ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس در ناوگان شرکت‌های هواپیمایی جهان زمین گیر شدند.

در پی این اتفاقات، گروه‌های هوانوردی با تحقیقات خود به گمانه زنی درباره علت سقوط این مدل بوئینگ پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار