۶۰ ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقاتی برای فرد می‌افتد؟

انسان‌ها در هنگام مرگ بعضی چیز‌ها مثل شیطان و فرشتگان برایش متمثل می‌شود.

طبق بررسی‌ برخی از دانشمندان ترس عامل اصلی واکنش مغز در زمان مرگ است که گویی یک فیلم ترسناک را در مقابل چشمان فرد نمایش می دهد اما واقعا در این زمان چه اتفاقی رخ می دهد؟

این سوالی است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به آن بپردازد.

۶۰ ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقاتی برای فرد می‌افتد؟

اتفاقاتی که درست یک دقیقه قبل از مرگ می‌افتد!

گروهی متشکل از شیمی دانان و پزشکان آمریکایی با انجام بررسی‌ها و تحقیقات گسترده بر روی افراد در حال مرگ و یا بازگشته از مرگ نشان دادند که در زمان مرگ و چند دقیقه قبل از آن احساسی درست شبیه به تماشای فیلم ترسناک و بسیار خوفناک به افراد دست می‌دهد؛ در این شرایط مغز واکنشی از خود نشان می‌دهد که هنگام تماشای فیلم بسیار ترسناک دارد.

ولی علت این ترس و وحشت به وجود آمده در مغز انسان قبل از مرگ چیست؟

براساس بررسی‌های این گروه علمی ترس عامل اصلی این موضوع است به این دلیل که زمان احساس خطر ناخودآگاه ترس به فرد حاکم می‌شود و در این موقع بخشی از مغز به نام تالاموس به استرس و فشار روحی بسیار حساس است و در این شرایط با انتشار برخی هورمون‌ها و مواد شیمیایی واکنش نشان می‌دهد.


ببینید: 11 روز زیبا قبل از مرگ


گفته می‌شود که یک دقیقه قبل از مرگ فرد احساس ترس همراه با پرواز یا برخورد را احساس می‌کند و در این شرایط هیپوتالاموس باعث انتشار آدرنالین در بدن می‌شود برای آنکه بدن را برای واکنش صحیح آماده کند.

این مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد در اکثر موارد افراد در لحظه مرگ تلاش و سعی دارند درست مثل تماشای فیلم ترسناک فریاد بزنند، ولی صدایی به گوششان نمی‌رسد؛ در واقع به گوش هیچ فردی نمی‌رسد، زیرا در این لحظه تنفس قطع شده و مغز در حال از کار افتادن است.

۶۰ ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقاتی برای فرد می‌افتد؟

آدمی در لحظه جان دادن چه می‌بیند؟

در لحظه مرگ رابطه انسان با اطرافیان و اطرافیانش با وی قطع می‌شود؛ نه محتضر می‌تواند مشاهدات خود را برای آنان بگوید و آنچه بر وی می‌گذرد، توضیح دهد و نه اطرافیان قادرند به اطلاعات و مشاهدات محتضر پی ببرند و از چگونگی حالش آگاهی یابند و برخی از واقعیت‌ها در زمان حیات، بر انسان پوشیده است و لحظه مرگ، بر او آشکار می ‏شود.


این مطلب را از دست ندهید: اجساد چه کسانی بعد از مرگ نمی‌پوسد؟


مشهودات اهل ایمان و کفر در لحظه مرگ به اعمال آن‌ها بستگی دارد؛ اهل ایمان و عمل صالح از کرامات حق تعالی بهره مند می‌شوند و مناظر مطبوع و دلپذیر را می‌بینند، ولی اهل کفر و نفاق به اندازه حظّ و بهره خود و آنچه در دار دنیا کسب نموده اند، آثار غضب و قهر الهی را مشاهده می‌کنند.

فرشته ملک الموت

انسان‌ها در هنگام مرگ بعضی چیز‌ها مثل شیطان و فرشتگان برایش متمثل می‌شود. محتضر در لحظه‌ای که ملک الموت و جهان ناآشنای پس از مرگ می‌بیند، در می‌یابد که زندگی دنیایش پایان یافته و در این موقع، بسیار نگران و مضطرب می‌شود و فشار روحی زیادی بر او وارد می‌شود.

انسان نیکوکار فرشتگان قبض روح را به شکل خوب و همراه با بشارت، سلام و تحیت مشاهده می‌کند، اما اگر کافر، ظالم و ستمکار باشد، فرشتگان را بیم دهنده و با چهره‌های ترسناک می‌بیند.

فرشتگان ثبت اعمال

هر انسانی پس از مرگ، فرشتگان ثبت اعمال را می‌بیند و بلافاصله از وضع خود آگاه می‌شود و می‌فهمد آیا بهشتی و اهل سعادت است یا جهنمی و اهل عذاب است.


ببینید: آخرین سلفی کودک قبل از مرگ


یکی دیگر از مشهودات محتضر در اولین مراحل انتقال، فرشتگان مأمور بر رزق و روزی است.

امامان و پیامبران

هیچ کس نیست که مرگش فرا رسد، مگر آنکه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهم السلام) همگی (با بدنی مثالی) نزد وی مجسم و حاضر می‌شوند، به طوری که آنان را می‌بیند.

اگر محتضر از مؤمنان باشد، وقت مشاهده به آنان علاقه پیدا می‌کند و عشق می‌ورزد، و اگر از مؤمنان نباشد، هنگام مشاهده ایشان، آنان را دشمن می‌دارد و به دیدار آنان علاقه‌ای ندارد.

بهشت و درجات والای آن

انسان مومن پس از مرگ بهشت و درجات والای آن را می‌بیند در حالی که به واسطه جدا شدن از زن و زندگی، حسرت و اندوه فراوانی دارد ملک الموت به او بهشت را نشان می‌دهد و می‌گوید:

اینجا منزل تو است و نعمت پایدار، اموال، خانواده و خویشاوندانت در اینجایند.


این مطلب را از دست ندهید: پس از مرگ چه اتفاقی برای شما رخ می دهد؟


هر کدام از خویشاوندان و خانواده ات صالح باشند، در اینجا با تو خواهند بود. آیا راضی هستی به جای مال و ملک دنیا، این نعمت‌ها را دریابی؟

می‌گوید:به خدا قسم مشتاقم و حاضرم.»

شیطان

در برخی از روایات آمده است که هنگام مرگ شیطان با فرزندان و یاران خود بر بالین انسان حاضر می‌شوند تا وی را وسوسه کنند و در دینش به شک اندازند و او را به کفر بکشاند، اما اگر محتضر از مؤمنان حقیقی باشد، شیطان نمی‌تواند بر او غالب شود و دین و ایمانش را بگیرد.

۶۰ ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقاتی برای فرد می‌افتد؟

مال، اولاد و اموال

مال و اولاد و اعمال فرد از دیگر اموری که برای محتضر به صورت مثالیه خود مجسم می‌گردد. در فرمایش امام علی آمده است که هنگامی که انسان متوجه مال خود می‌شود ومی گوید: (ای مال)! به خدا سوگند من بر (جمع) تو حریص و (بر انفاق تو) بخیل بودم (شب و روز خود را برای تحصیل و به دست آوردن تو صرف کردم و چیزی از تو را از خود جدا نمی‌کردم)، پس چه سود و بهره‌ای از تو برای من است؟ مال (در جواب) می‌گوید:کفن خود را از من برگیر (یعنی استفاده تو از من در این حال فقط کفنی بیش نیست).

سپس متوجه فرزندان خود می‌شود و می‌گوید:به خدا سوگند! من برای شما پدری مهربان و حامی و نگهدرانده شما بودم، پس (در این حال) چه نفع و فایده‌ای از شما برای من هست؟ می‌گویند ما تو را به قبر و گودالی که آرامگاه تو است، می‌رسانیم و در آن پنهان می‌سازیم.


این مطلب را از دست ندهید: برنامه کامپیوتری که زمان مرگ را پیش بینی می کند!


متوجه اعمال خود می‌شود و می‌گوید:به خدا سوگند! من نسبت به (انجام) تو میل و رغبت نداشتم و تو بر من گران و سنگین بودی، پس چه نفع و فایده‌ای از تو برای من هست؟ می‌گوید:من قرین و همنشین تو هستم در قبر و روز رستاخیزت، تا زمانی که من و تو بر پروردگارت عرضه شویم.

فراز و نشیب‌های عمر

عالم برزخ و عالم دنیا با یکدیگر متفاوتند و هر حرکتی در دنیا نیازمند زمان است، اما در عالم برزخ چنین نیست. عالم برزخ مانند عالم رویا وخواب است، زمانی که خواب می‌بینیم رویا‌ها و صحنه‌هایی را می‌بینیم که شاید گاهی روز‌ها وقت لازم دارد تا دیده شود، اما وقتی از خواب بیدار می‌شویم، می‌بینیم یک ساعت بیشتر در خواب نبوده ایم.

پس انسان در یک ثانیه می‌تواند ملک الموت را ببیند و همچنین می‌تواند تمام فراز و نشیب‌های ۷۰ سال عمرش را آن لحظه ببیند. محتضر از فراز‌های روحانی و نورانیش شدیداً غرق لذت توصیف نشدنی می‌شود و از فراز‌های ظلمانی و تاریکش شدیداً ناراحت می‌شوداما این لذت و ناراحتی ممکن است یک ثانیه یا کمتر از یک ثانیه باشد.

شرایط کسی که سکته می‌کند

بین کسانی که یک لحظه سکته می‌کنند و می‌میرند و کسانی که مدتی در حالت احتضار و جان کندن هستند فرقی نمی‌کند.


این مطلب را از دست ندهید: شب اول قبر بر مردگان چه می‌گذرد؟


از نظر شرعی انسان زمانی می‌میرد که روح از بدنش کاملاً جدا شده باشد یعنی متخصص بگوید مرده؛ بنابراین کسی که سکته کرده اگر احتمال می‌دهید که نمرده او را نگه دارید دفن نکنید تا یقین کنید که مرده است.

مرگ زمانی اتفاق می‌افتد که روح انسان توسط فرشتگان الهی قبض شده و دیگر برگشت هم ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹۰
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
متن بسیارخوبی بود انشالله بتوانم از کار های خود که بیهوده بودو ناراحت میشدم درس خوبی بگیرم من همیشه میخواهم از خودم مایع بگذارم واین میشود که درون خود را عذاب بدهم ممنون از شما که متن های آموزند میگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ازرائیل?
۲۳:۴۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
سلام انقد پشت سر شغلم حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۱۷ ۲۷ تير ۱۴۰۲
فقط باید تسلیم اراده خدا باشیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۱۷ ۲۷ تير ۱۴۰۲
انسان‌ها در هنگام مرگ بعضی چیز‌ها مثل شیطان و فرشتگان برایش متمثل می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۱۲ ۲۷ تير ۱۴۰۲
طبق بررسی‌ برخی از دانشمندان ترس عامل اصلی واکنش مغز در زمان مرگ است که گویی یک فیلم ترسناک را در مقابل چشمان فرد نمایش می دهد اما واقعا در این زمان چه اتفاقی رخ می دهد؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۱۲ ۲۷ تير ۱۴۰۲
ما نباید از مرگ بترسیم فقط باید تسلیم اراده ما فوق اراده ها باشیم و به خدا پیوند بخوریم. هیچ چیزی هم قشنگ تر از پیوند خوردن با خدا نیست. فقط این چند سالی که اینجا هستیم یه جوری زندگی کنیم شرمنده و رو سیاه پیش رسول خدا نباشیم، حتی اگر اینطور هم باشیم نباید از بخشش کسی که کریم هست تا امید باشیم. چون کسی که لقب کریم داره یعنی اصلا نمیتونه نبخشه
Iran (Islamic Republic of)
طاهره گودرزی
۲۱:۲۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
این چه حرفیه خدا نکنه کسی جوون بمیره حتی خدا هم میگه با دست خود خود را به هلاکت نیندازید یعنی چی که همتون ارزوی مردن دارید دنیا رو زندگی کنید دسته بنده های خدا رو بگیرید ثوابش از شهادت بیشتره این چه حرفیه همه یاد گرفتن ارزوی شهادت دارم الهی ۱۰۰ سال عمره باعزت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۹ تير ۱۴۰۲
طاهره گودرزی همین مشکل توست. خیلی وابسته دنیایی
اولاً که تعداد نفس های هرکسی از قبل مشخصه
با دعای زندگی و مرگ گفتن شما هم نه عمر آن فرد کمتر می‌شود نه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۹ تير ۱۴۰۲
دوم : بالاترین درجه ای که انسان در عصر حاضر می‌تواند به آن برسد شهادت است
اگر حتی 1000 سال هم عمر کنید مرگ حق است.
و با این کفرگویی و افکار انحرافی باطل که دارید امیدوارم خداوند به شما رحم کند که هرچند طبق قسم یاد شده قرآن کریم جهنم از جن و انس پر خواهد شد. و هیچ بخششی برای کفار و ستم گران و دنیا طلبان نخواهد بود
دسته ای از کفار آن کسانی هستند که دنیای پست و آلوده را بیشتر از آخرت جاودان دوست دارند (آیه قرآن کریم)
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
سلام عزیزان،لطفا هر وقت این پیام را خواندید،برای این که شهید بشوم دعا کنید و یک صلوات به یاد همه ی شهدا بفرستید،خدا خیرتان دهد،به دعای شما نیازمندم،ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر امیرمجاهدی
۲۳:۱۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
ان شاءالله به آرزوی قبلبیت برسی برادر، اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم، برای خوشبختی من و همه جوانان مجرد دعا کن، ممنون، حق یارت.
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۶:۰۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
تمام نظرات دوستان رو خوندم و یک نکته برام برجسته تر بود چقدر نخبه و کارشناس ارشد و دکترا داریم و این که ایران در فرار نخبه ها رتبه یک رو داره دروغی بیش نیست و اینکه ما ایرانی ها با هوش ترین افراد جهان هستیم و خودمون هم قبولش داریم همین درسته آمار جهانی چی میگه مهم نیست!!
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۰۰:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
کارشناس ارشد و دکترا داریم که با چ سطح سواذ و کیفیت مدرک دارن . مهم این است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
چفدر کارشناس ارشد و دکترا داریم مهم نیست . این که با چ سطح سواد و کیفیت مدرک دارن . مهم این است
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۰۰:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
چفدر کارشناس ارشد و دکترا داریم مهم نیست . این که با چ سطح سواد و کیفیت مدرک دارن . مهم این است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
فکر نون باش که خربزه آبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
ای کاش میدانستی که دنیا چه قدر پست و بی ارزش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
این دنیام که جهنم بود.
می‌دونم چون خیلی گناه دارم اون دنیا هم باید بسوزم.
خسره الدنیا و آلاخره من هستم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
امام صادق علیه السلام : مرگ را بسیار یاد کنید که درهم کوبنده شهوات و گناهان است
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۱:۲۷ ۱۹ تير ۱۴۰۱
سعی کنید همیشه خدا رو فراموش نکنید.ازمرگ هم نترسید...
قضاوت فقط باخداست...
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۱
من درخواب دیدم.گروهی داریم یک طرف میرویم.همه جابازبود.ولی راه فراری نبود.عده ای صورت تازه بودیم عده ای پوست صورت بدن خشک.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۴۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام، من تا حالا زیاد گناه کردم ولی کار خوب هم کردم، اصلنم از مرگ نمیترسم، دعا کنید عاقبت بخیر شم D:
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۱:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام برای منم دعا کنین انشالله با حضرت ابوالفضل ع محشور بشم برای منم و خودتون صلواتی بفرستین الهم صل علی محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ترو خدا واسم دعا کنید . واگه این پیام رومیبینی یه صلوات واسه پدر بزرگم بفرست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام من ماجرا رفتنم از این دنیا را کاملا دیدم چون خودکشی کردم ونجات پیدا کردم ولی خواهشن زود قضاوت نکنید من چطوری میتوانم ماجرا را تعریف. کنم در برنامه تلویزیون
Netherlands
علیرضا
۰۴:۲۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اگر در یک لحظه تمام بدن ما پودر شود،مانند انفجار انتحاري، آیا باز هم این ۵ چیز را می بیند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
انتحاری خودکشی است
و خودکشی گناه کبیره ای است که بخششی ندارد

بله حتی اگر همه کسانی که در این دنیا هستند در یک لحظه بمیرند می بینند
الله کل شی قدیر
Netherlands
aa
۲۳:۰۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
:/
سوالش اینه که اگه مغز تو یه ثانیه کلا نابود بشه هم باز این چیزا رو میبینه یا نه چه ربطی به خودکشی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
کاربر aa
فکرت خیلی دکوری و آکبند هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۹ تير ۱۴۰۲
روح و جسم باهم فرق داره. جسم متلاشی و پودر هم شود
دوباره سالم آفریده خواهد شد
(برای حساب کتاب روز قیامت و زندگی تمام نشدنی اصلی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام آیا مسلمانان در شب اول قبر عذاب میکشند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
ما نمیدونیم از مرگ بترسیم یا از زندگی با این شرایط، هر دو ترسناکه. به نظر شما ما بعد از مرگ جای خوبی داریم و راحت هستیم. یا بعد از مرگ دردسرهامون دوبرابر میشه باید جواب اون اون بدیم. خدا بهمون رحم کنه
United States of America
‌pk
۲۰:۱۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
مردن خیلی خوبه اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
خوبه عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
الکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام .به همه ی عزیزان پیشنهاد میکنم اگر واقعا میخواهید روزنه ای در زندگیتون روشن بشه حتما کتاب( آن سوی مرگ)یا سخنرانی استاد امینی خواه رو گوش بدید.به من خیلی کمک کرد.امیدوارم وسیله ای باشه برای رسیدن به کمال.انشاالله.التماس دعای ظهور
Iran (Islamic Republic of)
ص
۱۲:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چقدر تو ایران کارشناس هست ما خبر نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
من تو دلم یکجوره شده که انگار اگد شب بخوالم میمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
همه می‌میرند اما کسایی که تو این دنیا زجر کشیدن چی اون دنیا به آرامش میرسن یا مثل این دنیا توان دنیا هم زجر کش میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام،اگه تو این دنیا کار های خوب انجام بدید و از دستورات خدا پیروی کنید دیگه هیچ ترسی از مردن ندارید شاید من بیشتر از شما تو این دنیا زخم خوردم ولی هیچ وقت تا امید نشدم و نا شکری نکردم من سن کمی داردم ولی خیلی درد کشیدم الان منظورم این نبود که راضی نیستم فقط خواستم بگم این دنیا ابدی نیست خودتون رو نرنجونید فقط توکلتون به خدا باشه.
Iran (Islamic Republic of)
امیر تاراج
۱۱:۱۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
دوستانی که از اون دنیا ترس دارند و عذاب وجدان دارند باید بدونن که برای دستیابی به جایگاه بهشت باید این سه مرحله رو طی کنیم ۱- شناخت ۲- ایمان ۳- عمل
وقتی شناخت ما به مرحله ی ایمان برسد منجر عمل به دستورات خداوند میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
داداش ما کل زندگیمون عذابه با این گرونی و بیکاری و تورم و پراید و دلار و بورس و...مارو از اون یک یا چند دقیقه ترسی نیس
Netherlands
43jkjfdkfj
۲۳:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
عذاب اخروی و دنیوی قابل مقایسه نیستند. عذاب اخروی چندین برابر بدتره(و پاداشش هم چندین برابر بهتر ازپاداش ها دنیوی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۹ تير ۱۴۰۲
شما دستت رو ببر تو آتش اگر 5 ثانیه تحملش رو داشتی
در حالی که عذاب آخرت تمام نشدنی و نامحدود و جاودانه
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۲:۲۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
دنیا مجموعه ای از حوادث و اتفاقات هست، خوشی و ناخوشی مریضی و سلامتی و در آخر حیات و مردن...
انسان در این مسیر قرار دارد، که از همه این مسیرها، می گذرد، و به مقصد نهایی یعنی مردن می رسد و مردن یعنی گذر از حوادث و رسیدن به مقصد نهایی، حال باید دید در این مسیر پر فراز و نشیب، چه دستاوردی را برای مقصد نهایی آماده کردیم..
برخی یا خیلی ها، فریب خوشی ها را می خورند و فکر می کنند که خوشی ها همیشه هست و غافل از این که کاروان در حرکت است
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۳:۵۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
انسان را موق مرگ با زاده ی چ کسی صدا میکنن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یک دانا و بنده صالح خدا
۰۰:۱۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
چرا این قدر بعضی ها حب دنیا رو دارند؟
دنیایی پر از زشتی و گناه و کثافت و بیماری و حیوانات وحشی و درنده و ظلم و ستم و خاک و چرک و حال بهم زن و مزخرف چه ارزشی داره؟

حتی اگر بهترین ماشین جهان را هم داشته باشی مقصد نهایی تو قیامت است.
حتی اگر مالک زیبا ترین امارت زمین باشی خانه اصلی ات در آخر 2 متر سنگ قبر است
حتی اگر زیباترین همسر جهان راهم داشته باشی سرانجام پیر و فرتوت است.
اگر پولدار ترین فرد جهان باشی پس از مرگ تنها دارایی ات یک کفن است. حتی یک ریال هم نمیتواند تو را از مرگ که حق است نجات دهد
پس با جسم خاکی و بی ارزش به دنبال آرزو های دور و دست نیافتنی نرویم.
جسم فانی می‌شود و از بین می‌رود اما روح ماندگار است.
به فکر زندگی واقعی که پیامبران گفتند باشیم نه این دنیای پست و بی ارزش و خاکی که پوچ فریبنده است.
Iran (Islamic Republic of)
معترض
۰۹:۴۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
بنده صالح خدا خدا بخشی از زندگی مارو تو این دنیا قرار داده و نگفته اینجا کار خاصی نکنیم گفته از هدف اصلی منحرف نشیم و الا رسیدن به کشفیات بالا نسبت به دنیا و عجایبش و تحصیل کسب علم و اینجور چیزا بد که نیس عالیه با طرز حرف زدن شما من اینجور برداشت کردم ک دارین یجا میشینین و منتظر مرگتونین
Iran (Islamic Republic of)
همون دانا و بنده صالح خدا
۱۲:۱۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
من مثل توی کافر نجس نیستم و از مرگ نمیترسم
ازش استقبال میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
عزیز ۱۱ ساله... پیش بینی مرگ بیماران را میگه ،
اون برنامه کامپیوتری تشخیص میره... نه افراد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
من ۱۱سالمه و کل این مطلب را خواندم یعنی چه برنامه ای که زمان مرگ شما را پیش بینی می کند؟ هیچ به جز خدای دانا نمیتواند زمان مرگ را پیش بینی کند گول نخورید همه ی اینها دروغ است
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۲:۲۷ ۳۰ دی ۱۴۰۰
اخه تو چی میدونی بچه عمر زیاد دست خودمونه ، کسی که هر روز ورزش میکنه و غذای سالم میخوره ۱۰۰ درصد عمر بیشتری میکنه خطر ابتلا به بیماریم کمتر میشه ولی باز هر اتفاقی میوفته قسمته
Iran (Islamic Republic of)
مصی مهران
۰۲:۱۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
بقول دانشمند معروف ( کانت ) امید داشتن و خواب رو از انسان بگیری دیگه این موجود دوپا هیچی نداره و نمیتونه زندگی کنه .
سال به سال اوضاع خوب نمیشه که بدتر میشه ... واقعا چرا باید انسانها به همدیگه رحم نکنند ... چرا هنوز باید یه عده زباله گردی کنن تا زنده بمونن
جوانهای ایرانی اونایی که به ۳۰ سالگی رسیدن و نامیدن واقعا حق دارند مگه آدم چقدر عمر میکنه ببینه هی داره میرع تو باتلاق ...
یه بار اجاره خونه ... یه بار گرونی ... یه بار زیرآب زدن ...
زندگی در ایران رو فقط بخاطر خاکش میپرستیم ولی تمام استعدادها و انگیزه ها رو سوزاندند و همه دارن فقط نگاه میکنن ...
بحث معنویت و عبودیت جداست من دارم یا احساس و عقلیات حرف میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
چه قدر فکرت شیطانی و حقیره
اگر یک کشور رو هم بهت بدن آخرش 2 متر سنگ قبر بیشتر نداری
United States of America
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
ابلیس
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
من 16 سالمه و این ک خب من به مدت دو ساله حس میکردم ارتباطی با خدا دارم شاید خیلیا مسخرم کنن و بگن داری مسخرمون میکنی و این حرفا ولی همچی از ی شب شروع شد میدونین من وقتی 13/14 سالم بود ی شب خب ی خواب دیدم ک تنهام وسط جنگل و صداهای خیلی بدی بگوشم میرسید راستش اهل این ک از خدا کمک بخوام نبودم ولی اون شب تو خوابم داد زدم کمک خاستم جالبیش این بود درست وقتی ک بیدار شدم دقیقا همون لحظه اذان شروع کرد به دادن . همش این نیس خیلی چیزا ب غیر این هست ولی بعد دو سال وقتی خاصم با ی نفر تو زندگیم در میون بزارمش سخت بود ک بهم بگه تو خیالاتی هسی و نمیدونم جدی نگرفتم... قضاوتش و راهنمایش بمونه برای شما شاید یکیتونم عین من باشین و منو درک کنین...
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۰۳:۱۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
آقا بیژن امشب شهادت امام رضا (ع) هست من وقتی پیام شمارو خوندم با تمام وجودم برای سلامتی شما دعا کردم هیچ وقت نا امید نباش امیدت به خدا باشه مطمعنم خیلی زود همه چیز درست میشه . تلاشتو بکن تو میتونی .منم برات دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا بهمنی
۰۰:۳۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
سلام من خیلی دوست دارم به عشق امام زمان❨عج❩ و ناعبش امام خامنه ای و بهترین سربازش❨سردار سلیمانی❩شهید بشم دعا کنید نمیرم و شهید بشم الان 17 سالمه یادتون هم باشه ظهور طبق شواهد و مدارک خیلی نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۹:۴۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
من نوزده سالمه ... میدونید چیه ؟ نمیخوام ناله کنم چون دیگه خسته شدم از ناله کردن میخوام خلاصه بگم بهتون ولی ای کاش یاد بگیریم دیگه انسانی روی این کره زمین به دنیا نیاریم ولی هیچکس حرف منو درک نمیکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
من ۱۵ سالمه درسته فقط ۱۵ سال زندگی کردم ولی از دنیا سیر شدم و دوست دارم همین امشب بخوابم دیگه بیدار نشم فقط از گریه های پدرو مادرم میترسم
Iran (Islamic Republic of)
دلشکسته
۲۰:۳۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
آقا بیژن تو رو خدا هرجور میتونی همه جوره تلاشتو بکن که برگردی التماس میکنم......من الان درد کشیده ی همین ماجرا هستم به والله اگه بدونی اطرافیانت چه زجری میکشن ذره ذره آب شدنت عزیزاتو داغون می‌کنه من عزیزی رو از دست دادم که در شرایط شما قرار داشت شاید مرگ تو رو آروم کنه ولی عزیزاتو نابود می‌کنه خودخواه نباش تمام تلاشتو بکن برگردی........
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۲۰:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام دوستان.من بیست ساله بودم که با یه سرما خوردگی ساده با دوتا دود تریاک معتاد شدم.نه دوست معتاد دارم و نه با آدم معتاد سر کار دارم .بیست ساله دارم می‌سوزم و می‌سازم.زجری که تو این بیست سال کشیدم اصلا قابل توصیف نیست.دو تا پسر دارم .همسر دارم.خیلی سخته بخای معتاد باشی و با آبرو زندگی کنی.الان بجایی رسیدم که فقط دلم میخواد بمیرم و راحت بشم.فقط طاقت دل کندن از دو تا بچم و همسرم رو ندارم.همین.اگه همین الان هم بمیرم مطمئن هستم که جایگاهم توی بهشت است! تو این بیست سال اینقدر زجر کشیدم که اگر همین الان به علی قسم تمام ایران را بنامم کنن نمیخام.یه تریاک جهنم را تو همین دنیا نشونم داد.دندون روزای خوش زندگی و خلاصه فرصت خوب زندگی کردن را از من گرفت.هزار بار ترک کردم نشد.بخدا دلم میخواد برم تو کوچه جیغ و داد بکشم بگم ای مردم یکی کمکم کنه...ولی نمیشه.فقط به این باور رسیدم که یا مرگ می‌تونه آرومم کنه و یا یه معجزه از طرف خداوند..همش میگم خدایا شب بخابم یکی از ائمه یا امام زمان یه چیزی بهم بده .نجات پیدا کنم.ببخشید سرتون هم درد آوردم.اگه یکی تو این دنیا کمکم کنه تو اون دنیا یه باغ بهش میدم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۱۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
یاری خدا به تناسب تلاش آدمی میرسد (حضرت علی(ع)) خدا تغییری در قومی ایجاد نمیکند مگر اینکه خودشان در خودشان تغییر ایجاد کنند / خدا به هیچ کس قول بهشت نداده اینو مطمئن باش برادر من
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۴:۱۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
خدا کمکت کنه اعتیاد بد دردیه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۵۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام، برادر گرامی اگه مشکلی دارین خب باید عرض کنم همه آدما تو زندگیشون مشکلات بزرگ و کوچیکی رو تجربه میکنن این یک پس اعتیاد شما هم یک مشکله خب!، دو اینکه دلیل بوجود اومدن انواع چالش و مشکلات که اتفاقا خدا سر راهمون قرار میده ( جلوتر اینو کاملش میکنم) فقط پیشرفته یعنی وقتی بخوایم از پس مشکل بربیایم باید تلاش کنیم پس کمی عوض میشیم و پیشرفت حاصل میشه البته اگه از راه نادرست جلو بریم اون مشکل دوباره سر راهمون سبز میشه، سه اینکه عرضم به حضورتون ،الان اگه شما تلاشی نکنین و از ته دل با اراده و امیدوارانه بخاطر خودتون و خونواده محترمتون قدم تو راه ترک اعتیاد نذارین هیچ موفقیتی حاصل نمیشه و هیچ چیز غیبی براتون اتفاق نمی افته وگرنه هر کسی که تو زندگیش مشکل داشت و اینهمه ناامید میشد خدا باید یکیو براش میفرستاد اما من کمک های خدا رو تو تلنگر ها و اتفاقهای طول روزم میدونم، چرا که جواب سوالاتم رو خدا دقیقا با حرفهای افراد مختلف توی تلویزیون و اینور و اونور بهم میده، پس اولن که ناامیدی بزرگترین گناهه و انقد همه چیو به دست تقدیر نسپارین یه تکونی به خودتون بدین با توکل به خدا و امید و عزم قوی بخاطر خودتون و خونواده محترمتون پاشین شروع کنین و ترک کنین که گرچه کار سختیه اما قبل از شما خیلی های دیگه هم تونستن اینکارو بکنن و از اونجایی که ما ادمها همه باهم برابریم پس شما هم بی شک از پسش بر میاین به شرط اینکه از ته دلتون بخوایین و توکلتون و امیدتون به خدا باشه، خدا میگه از شما حرکت از من برکت
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۰:۴۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خواستن توانستن است خودت هیچ بخاطر خانواد ه ات تلاش کن میشه چطور گرفتارش شدی ترک کردنش سخته مسولیت در قبال خانواده چی؟ بعد میگی بهشتی هستی واقعا
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۳:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
دوستان اگه کسی درگیر اعتیاد هست درمان رایگان با شربت تریاک یازده ماه طول میکشه تا سلولهای مغز بازسازی شود طبق برنامه در کنگره 60 رایگان من همسرم انجا خوب شد دست اقای مهندس و تمام خدمتگزارانش را میبوسم این مرد مومن خدا
Iran (Islamic Republic of)
لادن
۱۹:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام عزیزان
من یه نقطه مثبت تو زندگیم وجود نداره نه نمار خوندم نه حجاب داشتم نه اماما رو میشناختم . سرم هم تو فیلمای مستهجن بود و ... بودد.
یه هفته پیش با سخنرانی های استاد رائفی پور اشنا شدم دارم تغییر میکنم واسه همین دارم میرم مشهد اگه امام زمان کمکم کنن با امام رضا عهد ببندم که ادم بشم خلاصه اوضاع کرونا هم تو مشهد وحشتناکه منم بیماری ریوی دارم اما من باید برم شاید حالم خوب شد.
تو رو خدا برای یه صلوات بفرستین یا دعا کنید ادم بشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۷ تير ۱۴۰۰
از مرگ می ترسم اما نه به اندازه زندگی
از زندگی وحشت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من ۱۲ سالمه و یه بار خواب دیدم که توی بیمارستان بستری هستم و تو کما هستم بر اثر تصادف ضربه مغزی شدم
و روح ام از جسمم جدا شده و پیش خانواده ام هستم و در حال گریه هستم خانواده ام هم داشتند به شدت گریه میکردند
و من داشتم طلب حلالیت میکردم ولی هیچکس منو نمیدید
یه دفعه تلفن زنگ زدو بیمارستان گفت دخترت مرده و من ناراحایم بیشتر و بیشتر شد بعد فرادی اون روز دیدم تنگی نفس و درد قفسه سینه دارم و داشتم میمردم رفتم دکتر گفت کروناس الانم کرونام خوب نشده ...
Iran (Islamic Republic of)
کوروش رجبی
۲۰:۳۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
من به وجود عالم آخرت ایمان دارم و ازش میترسم چون بشدت نامه عملم تاریکه.وجود این عالم با همه عظمتش بیهوده و بدون خالق ممکن نیست.راستش یکی دوبار وقت اذان صبح در حالت بین خواب و بیداری چیزی رو دیدم پیشم بود و هرچی داد زدم و مادرم رو خواستم کسی نشنید و مغزم داشت واقعا تیر میکشید.اگه خدا منو ببخشه حاضرم زودتر برم و حاجتی ازش ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیزانی که به دنیای پس ازمرگ اعتقادی ندارن توصیه میکنم برنامه زندگی پس اززندگی که هرروز ازشبکه 4پخش میشه رو ببینین (ایام ماه مبارک ساعت6:15
) میفهمین که اون دنیا حساب وکتاب وجود داره .منم یکی ازمنکران بودم الان بشدت معتقد شدم .ب امید انکه شمام متحول شین .خداوند همه مارا ببخشد و بیامرزد
Iran (Islamic Republic of)
بنیتا
۱۹:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام من از مرگ خیلی میترسم . ممنون میشم اگه برام صلوات بفرستید .
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۳:۴۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز مرگ درسته که ترس داره اما مرگ حقه یعنی حق هر آدمی هست چه گنهکار چه باایمان. اما اگه ما آدما با اخلاص و ایمان و پاک از هر نوع گناهی زندگی کنیم و به خدا و آخرت ایمان قلبی داشته باشیم همون ترس از مرگ تا حد خیلی زیادی از وجود انسان برطرف میشه.موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۱:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اخر هست یا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام ان شاءالله که همگی عاقبت بخیر بشیم والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۳:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام ....
خودکشی گناه کبیره است .... فردی که خودکشی کنه تا روز قیامت سر در گم است در عالم برزخ ....
Germany
سعید
۰۵:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
دوستان عزیز ما فقط یک شانس برای زندگی داریم ازش به درستی استفاده کنید همون جور که راحت هستید زندگی کنید براتون بهترین ها رو آرزو میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بخدا دنیای دیگه ای غیر از این دنیا وجود دارد ولی هر کسی مرکبی دارد اگر مرکبش که عشق به انبیاست مهربانی با دیگران بسازی مثل اینکه سوار جت یا شاتل یا پراید یا حتی ممکن کارت سواری دادن به دیگران باشه خودت میسازی من نمیتونم فاش بگویم اثرار را ولی اگه به انسانهای مریض و ادمهای بخاک نشسته دلشکسته کمک کنید یا عشق به آئمه ع هومن راهتون هموار و ماشینتون باحالتر چون واقعا خودم دیدم خواستید باور کنید خواستید همینطوری با همین اعتقادات پوچ به اون دنیا برید وقتی اجازه گرفتم بیام ببینمتون میگم بهتون گفتم شما باور نکردید حلالم کنید که بیشتر نمیتونم بگم حرفام راسته ولی قسم نمیخورم لا اکراه فی دین در یعنی در انتخاب زندگیتان آزادید اون ور هم زندگی در جریان است حالا اسباب زندگیتونو خودتون با اون کارهایی که گفتم میتونید تهیه کنید یا حتی تا ابد یا هر زمان که خدا تشخیص بدهد بنا به جرمتون در زندان برزخی گرفتار میشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
Iran (Islamic Republic of)
مرحوم حاج رحمان
۱۹:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
پدر من چند روزی در حالت محتضر بودند و حرفهایی را عنوان میکردند که درکش برای اطرافیان قابل فهم نبود با این حال من در میافتم که پدرم با کسانی ملاقات میکند که شبیه اهل بیت هستند و نورانی و فقط میخواست ما رو ترک کند مدام از شسته شدن بصورت مرده روی تخت حرف میزد و میگفت چیزی به نوبت من نمانده که اگر شسته شوم کار من دیگر تمام هست و راحت خواهم شد و من فکر میکردم منتظر غسل میت هست مدام در حال ذکر و تسبیح بود با اینکه گاهی ما رو نمی شناخت اما ذکر و تسبیح رو فراموش نمی کرد و در هر حالتی فقط ذکر میگفت تمام حرفهایی که میزد با محیطی که در آن قرار داشت همخوانی نداشت اما ما نمیخواستیم باور کنیم که مرگ پدرمان رسیده و او عازم سفری بی بازگشت هست، خداوند رحمت کند پدر عزیزتر از جانم را، پدرم سفرت به سلامت ای بابای غریب من
Germany
زهرا
۱۸:۵۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
پدر و مادرها خیلی مظلوم هستند تمام عمر و جوانی خودشون رو به پای بچه هاشون میریزند و یه روز خیلی آروم و بی سر و صدا به آسمون پر میکشند ، من هر دو شون رو از دست دادم
هر کی این دو تا نعمت الهی رو داره قدر بدونه خیلی سخته نبودنشون خیلی
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۰۱:۰۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
خوب میخواستن بچه نیارن . بچه گناهی نداره میاد دنیای پست و خراب . پدر من که هیچ کار درد بخوری برامون نکرد .چفدر کارشناس ارشد و دکترا داریم مهم نیست . این که با چ سطح سواد و کیفیت مدرک دارن . مهم این است
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۷:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
آیا قبل از مرگ بهشون خبر میرسه که قراره بمیری
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
در این دنیا فقط انسانیت وخوبی می مونه، خوشا به حال افرادی که دراین دنیا دست آ دمها را در نیازمندی می گیرند، انشااله همگی عاقبت بخیر باشیم که این بهترین دعا برای رستگاری است الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
الا به ذکر الله تطمئن القلوب.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۵ دی ۱۳۹۹
خوب ممنون راستش من نمیدونم چرا از مرگ میترسم اما یه چیز مفهومه این دنیا یک بلیط احراض اینه که خدا بفهمه که اون روحی که به وجود اورده یک روح پاکه و یا یه روح بی لیاقته و بخاطر همان خدا با این کار میتوانه روح های ساخته شده را امتحان کنه که ایا این روح لیاقتش بهشته و یا جهنم اگر تو ادم خوبی باشی فرشته ها میان تورو با خود میبرن اگه ادم قستاخی باشی شیتان و هیولا های ترس ناک میان تورو میبرن پس ادم باش و از بلیطط به خوبی استفاده کن تا پشیمون نشی
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۴:۲۱ ۲۵ دی ۱۳۹۹
جان من برا من دعا کنید برا همه که در اتش برزخ غرق نشیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۳۹ ۲۳ دی ۱۳۹۹
سلام
انشاالله که خدا خودش مارو از بندگان درست کارش قرار دهد و عشق خود را در وجود ما روشن کند...

وقتی در باره بی ارزش بودن دنیا فکر می کنم نا امید میشوم به زندگی ولی وقتی به آخرتی خوش فکر میکنم امیدوار ...

چرا که واقعا دنیا بی ارزش است و تمام بدی ها و خوبی هایش خیلی زود خواهند گذشت اما اون دنیا دائمیه و زندگانی واقعی مال آنجاست ... امیدوارم تویی که این متن رو میخونی آن چه را که به خیرته رو در پیش داشته باشی و حاجت دلت با خواست خدا یکی باشه...

مهربانی کنیم یه هم دیگر با چشم خواهر بردار به یک دیگر نگاه کنیم اگه محبت و مهربانی و عشق درون آدمی باشه آدمی از شر نفسش در امان خواهد بود ...


هدف ما از زندگی نزدیک شدن به خالقمان است...

الله هم صل الا محمد و اله محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۹ ۲۲ دی ۱۳۹۹
یه راه کار اول خودتونو درست کنین کمتر گناه کنین سعی کنین بعد که دیگه گناه نکردین توبه کنین از خدا بعد خدا شمارا میبخشد چون خدا بخشنده است اما وقتی توبه کردین دوباره گناه نکنین بهش از رویا هم بالاتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۰ دی ۱۳۹۹
وای خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۱۶:۳۲ ۰۸ دی ۱۳۹۹
هم زیباست و هم ترسناک !
من گناهان زیادی دارم و بی شمار هستن
نمیدونم که چند تا هستش
فقط بهم کمک کنید و بگید که چکار کنم یه کم از این بار گناهام کم شن !؟
و اینکه دو حاجت دارم از خدای متعال
لطف کنید صلوات بفرستید و برام دعا کنید که حاجت روا شم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۴۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
خدا چه جالب. من از مرگ میترسم. آخه گناهان زیادی کردم. مگه کسی هست که گناه نکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا عسگری
۲۰:۵۳ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اماما و پیغمبرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام

ی سوال میگین امید داشته باشین خدا کمک میکنه ب همه اگه واقعا میخواست کمک کنه الان آرزوی مرگ من برآورده شده بود وقتی کسی امید ش نابود شده باشع از زندگی سیر باشه و.... نمیتونه مثبت به زندگی نگاه کنه پس خواهشا نگید ب زندگی با دید مثبت نگاه کنید .!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
کتاب هدیه هفتم رو بخون متوجه میشی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
من روح میمونم هر کی پیام منو ببینه
بعد از 24 ثانیه میام سراغش از من بترسید
هووووووووووو هوووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
داداش ساعت یک شب پیامتو خوندم دارم ازترس میلرزم ،خودم تنهام
Iran (Islamic Republic of)
آرمین شیرزادarminshirzad
۱۹:۳۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
هرکس اینرا میخوند برای شادی روحم و ابادانی اون دنیام و شادی و رستگاری اون دنیای خانواده و خویشاوندانم صلوات و فاتحه بفرستت
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۳۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خاهشانیاید اینجابنویسید هرکی اینومیخونه یک فاتحه برایه مرده اش بخونید.هزارنفر گفتن نمیشه که واسه هرکی گفت فاتحه خوندش که.انسان اگه به این دنیا وابسته نباشه اصلا ازمرگ نمیترسه.اگه گناهی نکرده باشه ازمرگ نمیترسه.اونایی میترسن که وابسته این دنیاهستند.وگرنه مرگ ازعسل شیرین تره.اهلامنلعسل.اونایی که پولدارن بریدبه فقیر بیچاره هاکمک کنیدبخدا هرچی خرج کنیدخدا همینجوربهتون میده.ولی هرچی نگهه دارید همون میمونه.انقدر خسیس نباشید اینایی که جمع میکنید فردا میمیرید بچه هاتون میخورند عشق میکنندحتی یادی هم نمیکنندازتون.اینقدرمال دنیاوابسته نباشید..بقیه هم نیاید اینجابگیدواسه مرده مافاتحه بفرستید.این همه ادم گفتن فاتحه نمیشه واسه همه فاتحه فرستادکه.وگناهش به گردن خودتون میوفته.ازغریبه توقع فاتحه دارین.من خودم اگه فاتحه بفرست بودم واسه بابابزرگ،عموم،داییم میفرستادم.پس خودتون کوچیک نکنید.گناه به گردتون میوفته
Iran (Islamic Republic of)
ش
۲۲:۰۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
بهشت وجهنم وجود دارد من مرتکب گناهی شدم کفرگفتم شب خوابیدم توخوابم بهشت وجهنم رودیدم دوتا فرشته بازوهام روگرفته بودند منو به سمت جهنم میبردند خیلی التماس کردم گفتند توبه کن منم توبه کردم با صدای بلند تا رهایم کردند جهنم جای وحشتناکی بود وعذاب جهنمی هارو دیدم
Iran (Islamic Republic of)
Ahmadi
۲۰:۴۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام من بنده گنه کار خدا هستم شاید بمیرم همین روزها خواهشا یک فاتحه یا صلوات برای روحم بخوانید...حلالم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
کسی که موقع جان کندن کفر خدارو میکنه تعبیرش چیست
Iran (Islamic Republic of)
خسلی خوب بود روی من خیلی تاثیر گذاشت واقعا از نویسندش متشکرن
۱۷:۴۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
Iran (Islamic Republic of)
جبرئیل
۱۳:۵۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
ای انسان های فریب خورده
بهشت و جهنم همینجاست ، توی همین دنیا !
کسی که همه چیز داره و غم چیزی رو نداره توی بهشته ، و کسی که چیزی نداره و به نون شبش هم واجبه توی جهنمه !
از این دنیا لذت خودتون رو ببرین ، و سعی کنین توی کار هاتون موفق باشین ، تا احساس کنین توی بهشتین
نه این که هر روز رو با بدبختی و گرفتاری بگذرونین و احساس این رو کنین که توی جهنم دارین زندگی میکنین !
انسان باشین و انسانیت داشته باشین !
وقتی زندگی توی این دنیا براتون تموم بشه ، دیگه برای همیشه چشم هاتون بسته میمونه و به یک خواب ابدی فرو میرین !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۷ تير ۱۴۰۰
ولی به نظر من این دنیا همه اش جهنمه
چه برای پولدارها چه برای مرفهین بی درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خداوند همه ماروببخشه بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
جبرئیل
۱۳:۵۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
واقعا این مزخرفات رو از کجا میارین ؟
۸۰٪ متن داستانی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
مزخرف خودتی که این دنیای پر از زشتی و نجاست و بدبختی و مزخرف رو این همه حبش رو در دل داری.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۰:۵۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
دنیا به ما دو جمله یاد میده، اول دل به هیچ کس و هیچ چیز نبندیم، و دوم هر لحظه آماده رفتن باشیم.
دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۷ تير ۱۴۰۰
مگر می گذارند؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
غلامحسین
۱۹:۴۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
برای همه عزیزانمان که تازه درگذشتن یک فاتحه وصلوات نثارشون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
تورو قران هر کی میخونه دعا کنه من حاجت روا بشم
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۲۳:۱۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام من پدرم و30روز ازدست دادم ولی هیجور ارام نمیشم فقط سرخاکشم ارام همش توفکرم داره چیکار میکن هرکسی خوابش دید گفته جاش خیلی خوبه ولی من بیقرارم برای روح پدرم خواهش میکنم صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ دی ۱۴۰۰
خاک قبرستون سرده، من هم چندسال اینطوری بودم الآن برام عادی شده
United States of America
محمد
۲۳:۴۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
من چند روز پيش بهترين پسر عموم رو از دست دادم خيلي آدم خوبي بود خدا رحمتش كند .هركي اينو ميخونه يه صلوات براش بفرسته
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۰۳:۰۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
من از مرگ خیلی میترسم ولی اگه مردم خدا رحمتم کند از همین الان برام صلوات بفرستید بگید نور به قبرش بباره
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۰:۴۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
من امشب عمه عزیزمو به علت کرونا از دست دادم...
عمه م آدم خوب و بی کینه ای بود.امیدوارم خانه آخرتش بهشت باشه..
خواهش میکنم کسی ک اینو میخونه برای عمه م یه فاتحه کوتاهی بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ليلا
۲۳:۴۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
من از مرگ ميترسيدم ولى تا فهميدم كه بهشت خيلى زيباست ديگه نترسيدم مرگ اصلأ از مرگ نترسيدم شما هم نترسيد مرگ يك چيز زيباست فقط به خدا ايمان داشت باشيد به بهشت ميرويد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
میدونم کناهکارم اما میخوام بمیرم تا پاک بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
با اعمالی پر از گناه و پرونده ای سیاه عاقبت وحشتناکی به سراغت میاد.
حداقل توبه واقعی داشته باش
تا شاید انشاءالله بخشیده بشی و یا از عذابت کم بشه.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۲۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مطلب خوبی بود. من تازه پدرم رو از دست دادم و همش دنبال این مطالب هستم
ولی حالم رو خوب نمیکنن، همش دنبال چرا هستم
Iran (Islamic Republic of)
..........
۰۲:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
بعضی ها خیلی ناامید هستن ولی آدم نباید قصه ی گذشته رو بخوره
و ناامید بشه باید از اول شروع کنید و امید وار تر باشید
اگه کسی سعی داشت شما روبه گذشته برگردانده به خودتون بگید
این آدم حتی ارزش اعبانیت من رو نداره
فقط به خدا اعتماد کن خدا برات شاهکار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ساجده
۲۳:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
یاد مرگ آدم آروم میکنه که بالاخره از شر این دنیا خلاص میشیم.. احساس مکنم لحظه جون دادن سخته اما راحت میشیم دارم از مشکلات روحی رنج میبرم تا کی. باید قرص اعصاب بخوری نتونی کاری برای زندگی از دست رفتت بکنی
Iran (Islamic Republic of)
...........
۰۲:۰۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
یادتون باشه بعد از مرگ دنیا تموم نمیشه
پس امدنتان را از دست ندهید
خدا کنارتون هست از هیچی نترسین
Germany
لیانا
۰۲:۱۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
دوست عزیز همیشه به زندگی امیدوار باش و این خود ما هستیم که باید خودمونو روبراه کنیم به هر طریقیه ،،سعی کن همیشه با یاد خدا آرامش پیدا کنی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۰۳ ۰۸ تير ۱۳۹۹
سلام
من به کسایی که از زندگی نا امید شدن یه نصیحت میکنم
خودتو نکش
فقط انتقام بگیر
اما من واقعا دیگه نمیتونم زندگی کنم
واقعا نمیتونم
بخاطر همینه که میخوام خودکشی کنم
میدونید چرا؟
چون کسیو که دوسش داشتم یکی دیگه رو دوس داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
برای من هم همین اتفاق افتاد واو ازدواج کرد (15 سال بود که دوستش داشتم) در عرض یک ماه 20 کیلووزنم کم شد شب های از درد قلب وفکر خوابم نمی برد ولی به خودم امدم وبه زندگیم برگشتم نه به حالت عادی دیگه مثل قلب نمی شی محکم تر وبی احساس میشی این نتیجه اشاست
Iran (Islamic Republic of)
m
۲۲:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
من به خاطر اینکه معلمی قبول نشدم خیلی اوضاعم خراب بود اما چون به خدا توکل کرده بودم به مرور زمان اینا همه فراموش شد و اقعااااا حدارو شکر میکنم که بامنه وبهم کمک میکنه که با مشکلات زندگی کنار بیام به نظر من دو روز دنیا اصلا ارزش غصه خوردن ونداره پس به بهترین شکل زندگی کن .. وهمچنین اون آدمی که دوسش داشتی اصلااااا لیاقت تو رو نداشته . همیشه مثبت فکر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
تو چقدر دیونه ای خودت به خاطریکی دیگه می خواهی بکشی رفت که رفت به درک بزار بره
United States of America
Mahdi
۰۰:۵۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
من یه نظری دارم،اونم اینه که وقتی ما میمیریم درواقع تو همون بازه زمانی قیامت داخل میشیم چون برای عالم بالا زمان معنی نداره . یعنی اینکه که اگر مردی روح تو در زمان بعد از قیامت حضور داره و مشخص میشه که با انتخابات کدوم مسیرو رفتی ، بهشت یا جهنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
جهانهای موازی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۱ تير ۱۳۹۹
یعنی وقتی میمیریم‌کلا همه چی تمامه؟ دنیای پس ازمرگ وجود نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
برای فاسد های بدبختی مثل توی که اعمالشان پر از سیاهی و جنایت و فساده
دور از انتظار نیست که انکار کنن
و از قیامت این طور وحشت دارید.
اما با حرف های شرک و پر از دروغ نمی‌تونید ایمان بنده های صالح و مؤمن رو از بین ببرید
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام بچه ها خیلی نگران نباشید بعد از مردن کارتون تمام می شود فکر نکنم خدا کسی را تنبیه بکنه شما هرگز زنده نخواهید شد فقط به انسانیت عشق بورزید زیرا بعد شما انسانها به جای شما زندگی خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ دی ۱۴۰۰
پس دعا کن گناهای من به تو برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
با دیدی که شما دارید برا چی باید عشق بورزید؟ خب بدترین کارها را انجام بدین هم که ظاهرا فرقی براتون نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
خودکشی بهترین راهه بدون تو یه زندگی دیگه خواهی داشت پس نترس و بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
خودکشی برای ما حرامه و باعث جهنمه. اون باشه برای تو که به حرام و حلال اعتقاد نداری. حداقل از این فلاکت دربیایی
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۳:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
دلم میخواد تمام جریان ات مرگ بهفهمم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
عجله نکن هروقت مردی کاملا میفهمی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Shiva
۲۳:۴۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام . من خیلییییی سختی میکشم و با پدرو مادرم زندگی می کنم . یک پدری دارم که برای هر چیز کوچکی عصبانی می شود و هیچ وقت مشکلات را با حرف زدن حل نمیکند فقط راه حل در نظر او کتک زدن می باشد . اگر یک چیز کوچکی بگویی که بهش بر بخورد ، به شدت عصبانی شده و مانند چوپان که گوسفندان را با شلاق میزند منو با کمربندش میزنه و میگه که تو از طرف خدا عذابی هستی که برای من نازل شدی ‌‌ . این حرفش خیلییییی منو ناراحت میکنه و من میخوام خودمو بکشم که دیگه عذابی براش وجود نداشته باشه . چیکار کنم، بکشم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مقداد
۲۰:۰۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه خیر تا جایی که ممکنه با پدر مدارا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
من هم با پاسخ مقداد موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
بابای من هم معروف بودم به شمر ذلجوشن (البته برای خانواده نه در برابر دیگران) ولی الآن که بزرگ شدیم جرأت این حرکات رو نداره.
صبر کن چند روز و شب میگذره و همه چیز عوض میشه
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۱۹:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر موسیقی گوش کنم حرام؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سمین
۱۹:۰۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام به سخنان استاد رائفی پور درباره اهنگ مراجعه کنید. ایشان درباره مسائل مختلف سخنرانی کردند.
۱۲۳