کشته و زخمی شدن ماهیانه ۱۲۰ افغان در انفجار مین

انفجار مین و مواد منفجره در افغانستان ماهانه ۱۲۰ کشته و زخمی برجای می‌گذارد.

کشته و زخمی شدن ماهیانه ۱۲۰ افغان در انفجار مینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انفجار مین و مواد منفجره در افغانستان ماهانه 120 کشته و زخمی برجای می گذارد.

"نجیب آقا فهیم" وزیر امور رسیدگی به حوادث دولت افغانستان امروز در مراسم روز جهانی آگاهی از خطرات مین در کابل گفت آمار ماهانه 120 کشته و زخمی بر اثر انفجار مین و مواد منفجره در افغانستان آمار بالا و نگران کننده ای است.

وی افزود آلوده بودن بیش از 1700 کیلومتر مربع از خاک افغانستان به انواع مین و مواد منفجره جان مردم افغانستان را تهدید می کند.

فهیم با بیان اینکه در سال های گذشته 3100 کیلومتر مربع اراضی آلوده به مین و مواد منفجره پاکسازی شده است افزود در این مدت 19 میلیون مین و مواد منفجره در افغانستان کشف و نابود شده است.

وی کمبود منابع مالی و بی میلی جامعه جهانی به اختصاص بودجه برای مین روبی را یک مشکل عمده برای اجرای عملیات مین روبی در افغانستان برشمرد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در این مراسم آمار تلفات و مجروحان ناشی از انفجار مین و مواد منفجره را تکان دهنده خواند و بخشی از این معضل را ناشی از مین گذاری گروه های مخالف مسلح دولت افغانستان دانست.

وی بار دیگر از مخالفان مسلح دولت افغانستان خواست با استفاده از فرصت پیش آمده به جنگ خاتمه دهند و به صلح تن دهند.

وی افزود دولت افغانستان بودجه ویژه ای را برای عملیات مین روبی اختصاص خواهد داد.

توبی لینزر، معاون نمایند سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز در این مراسم گفت سازمان ملل تا سال 2023 از برنامه مین روبی در افغانستان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار