احتمال فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به یونان، رومانی و لهستان

به گفته یک مقام وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در حال بررسی فروش اف-۳۵ به رومانی، یونان و لهستان به منظور تقویت توانایی‌های دفاعی آن‌ها در برابر «تهدیدات روسیه» است.

احتمال فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به یونان، رومانی و لهستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به کنگره گفت پنتاگون در حال بررسی فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به کشور‌های رومانی، یونان و لهستان به منظور تقویت توانایی‌های دفاعی آن‌ها در برابر «تهدیدات روسیه» است.

دریاسالار ماتیاس وینتر، رئیس برنامه اف-۳۵ پنتاگون در یک ادای شهادت کتبی که به مجلس نمایندگان آمریکا تسلیم شد و به رویت رویترز نیز رسید تاکید کرد مشتریان بالقوه فروش اف-۳۵ شامل سنگاپور، یونان، اسپانیا و لهستان هستند.

اخبار مربوط به فروش این جنگنده ساخت لاکهید مارتین با تنش‌های فزاینده میان واشنگتن و آنکارا بر سر تصمیم ترکیه برای خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه همزمان شده است. فروش تجهیزات و تسلیحات نظامی مشابه اف-۳۵، توافق‌هایی میان دولت‌ها به شمار می‌روند که پنتاگون در آن‌ها نقش رابط را میان پیمانکار دفاعی و دولت خارجی ایفا می‌کند.

دیگر متحدان آمریکا از جمله فنلاند، سوئیس و امارات متحده عربی نیز به دنبال خرید این جنگنده هستند. بلژیک سال گذشته بعد از مدت‌ها به نخستین مشتری خارجی این جنگنده جدید تبدیل شد و خرید آن را بر جنگنده‌های اروپایی یوروفایتر تایفون ترجیح داد. بلژیک قرارداد چهار و نیم میلیارد یورویی خرید این جنگنده را با هدف جایگزینی آن با اف-۱۶ قدیمی خود منعقد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
آمريكا فهميده دوران جنگ و حمله و لشگر كشي به سر اومده ميخواد با اينا كاسبي كنه
آخرین اخبار