انجام واکسیناسیون کودکان روستای سیل زده

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان از واکسینه کردن کودکان روستای سیل زده دریسیه شادگان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکراله سلمان زاده سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن اشاره به بازدیدی که روزگذشته از اردوگاه محل استقرار اهالی روستای سیل زده دریسیه در محل کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی در راستای تأمین و حفظ سلامت مردم گفت: کار واکسیناسیون اطفال زیر ۱۵ سال شامل واکسن فلج اطفال و سرخک برای جلوگیری از اپیدمی این دو بیماری در کمپ یادشده، صورت گرفته است.

وی با تاکید بر مراقبت روزانه از کودکان و زنان باردار مستقر در این اردوگاه و کودکان افزود: در بازدید روزگذشته حدود ۶۰ بیمار ویزیت شدند.

به گفته سلمان‌زاده، تا این لحظه هیچ موردی از اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب غرب خوزستان دیده نشده است.

وی افزود: موضوع مراقبت از آب آشامیدنی کمپ مذکور نیز به صورت مستمر توسط گروه پیشگیری بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: با توجه به کمبود سرویس بهداشتی و حمام صحرایی در حال حاضر این دو مورد در کمپ یادشده در حال نصب هستند تا از این نظر نیز مشکلی احساس نشود.

سلمان زاده گفت: به منظور ایجاد نشاط به ویژه در کودکان ساکن این کمپ، فعالان معاونت فرهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان برنامه‌هایی را تدارک و در حال اجرای آنها هستند.

وی افزود: در حال حاضر اتوبوس آمبولانس دانشکده علوم پزشکی آبادان در روستای دریسیه شادگان مستقر شده و از صبح روزگذشته تاکنون، ۱۸۰ نفر در این روستا به صورت رایگان ویزیت شدند که از این میان دو مورد اعزام به بیمارستان نیز در برنامه کاری  داشتیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای بحث سالم‌سازی آب در روستای سیل زده دریسیه شادگان آموزش‌های چهره به چهره و خانه به خانه در حال انجام است و مادران باردار مستقر در این منطقه نیز خدمات را به صورت روزانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ د

انجام واکسیناسیون کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.