درخواست اعضای کنگره از ترامپ برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از سوریه

گروهی از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور این کشور از او خواستند نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه بیزینس اینسایدر نوشت گروهی از اعضای کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور از او خواستند نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج کند.

این نشریه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یک گروه دو حزبی شامل رند پل، الکساندریا اوکاسیو-کورتز، و ایلهان عمر از مجلس سنا و مجلس نمایندگان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشتند: "ما معتقدیم تصمیم شما برای خارج کردن نیرو‌های ما (از سوریه) که آن را اعلام کرده اید، قصد خوبی است و ما در انتظار بازگشت منظم نظامیان خود از این میدان نبرد هستیم. "

این نامه به امضای گروه متنوعی از قانونگذاران آمریکا از جمله سناتور‌های جمهوریخواه مایک لی و رند پل، در کنار چند عضو دموکرات و جدید مجلس نمایندگان از قبیل: الکساندریا اوکاسیو-کورتز و ایلهان عمر رسیده است.

آن‌ها در این نامه گفتند: "وارد کردن نیرو‌های نظامی آمریکا به درگیری‌ها در سوریه هرگز به تصویب کنگره نرسید و این نقض قانون اساسی و قطعنامه اختیارات جنگی سال ۱۹۷۳ بود. "

رند پل و رو خانا، عضو دموکرات مجلس نمایندگان مبتکر این نامه بودند که سپس به امضای قانونگذارانی رسید که از طیف‌های سیاسی مختلف کنگره هستند.

ترامپ ماه دسامبر اعلام کرد نظامیان آمریکایی در ماه‌های آینده از سوریه خارج خواهند شد، اما از آن زمان با واکنش منفی برخی اعضای جمهوریخواه کنگره، سرعت خروج احتمالی نظامیان آمریکایی از سوریه کند شده است.

در نامه فراجناحی اعضای کنگره از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه تمجید و از وی خواسته شده است در شش ماه آینده به وعده اولیه خود عمل کند. آن‌ها همچنین ابراز امیدواری کردند که این تصمیم الگویی برای پایان دادن به مداخلات آمریکا در کشمکش‌های دیگر باشد.

آن‌ها در این نامه گفتند:"از مدت‌ها پیش باید جلوی استفاده از زور بدون مجوز کنگره گرفته می‌شد و ما منتظریم دولت شما این هدف دیرینه فراجناحی را محقق کند. در آخر، ما امیدواریم این به الگویی برای پایان دادن به خصومت‌ها در آینده تبدیل شود-- به ویژه که شما و دولت شما به دنبال راه حلی سیاسی برای مداخله ما در افغانستان هستید. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار