آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد؛

مردم می‌توانند از زکات و ردّ مظالم برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند

آیت الله مکارم شیرازی از پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان به سیل زدگان خبر داد و گفت: مردم به اندازه توان خود به سیل زدگان کمک کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح شنبه در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم گفت: امروز سیل زدگان کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارند؛ کشتزارها، احشام و تمام سرمایه شأن از دست رفته است و وضعیت خوبی ندارند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید خودمان را جای سیل زدگان بگذاریم،عنوان کرد: همه باید برای جبران خسارات سیل دست به دست هم دهیم و با کمک به آنان، این کار را شکرانه سلامتی خود قرار دهند تا ان شاءالله چنین بلا‌هایی دیگر تکرار نشود.

آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: اگر مردم به فکر هم باشند، خداوند لطف می‌کند؛ حضرت حق، رحمان، رحیم و ارحم الراحمین است و لطف او شامل مردم خواهد شد؛ در حال حاضر، امتحان بزرگی برای همه پیدا شده و در این میدان امتحان همه باید آبرومند بیرون بیایند.

وی بیان کرد: اینگونه نشود که عده‌ای به واسطه مشکلات طاقت فرسای سیل تلف شده و یا امیدشان از همه چیز بریده شود؛ البته دولت، سپاه و ارتش دست به دست هم داده و تلاش می‌کنند؛ اما تا همکاری عموم نباشد، مشکلات حل نخواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بنده بار‌ها اعلام کرده‌ام که از یک سوم کل وجوهات می‌توان برای کمک به سیل زدگان استفاده کرد؛ همچنین مردم می‌توانند از ردّ مظالم یا زکات هم برای کمک به سیل زدگان استفاده نمایند.

وی بیان کرد: امیدوارم در تمام شهر‌ها مراکزی تشکیل شده تا برای سیل زدگان کمک‌ها را جمع آوری کرده و به داد مظلومین برسند.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: این مردم واقعاً مظلوم هستند؛ انسان وقتی صحنه‌ها را می‌بیند، ناراحت می‌شود؛ بنده وقتی برخی صحنه‌ها را دیدم، گریه‌ام گرفت؛ امیدواریم صدای ما به گوش همه برسد و مردم کمک کنند.

وی تصریح کرد: ما نیز در راستای کمک به سیل زدگان، ۲۵۰ میلیون تومان در مرحله اول کمک کرده و امروز هم ۱۰۰ میلیون تومان واریز خواهیم کرد و امیدواریم دیگران هم به اندازه توان خود کمک نمایند.

انتهای پیام/ح

مردم به اندازه توان خود به سیل‌زدگان کمک کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
علی فدایی
۲۳:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
دولت جلوی ریخت و پاش را بگیرد و به مردم کمک کند
Iran (Islamic Republic of)
مهربان
۱۵:۳۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
درود بر آیت الله مکارم شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
دستشون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
خدا خيرش بده کاش هرکسي که ميتونه ي کمکي بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
انشاله همه در اين مورد اقدام کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
دست به دست هم بديم تا زودتر هموطنامون سروسامون بگيرن