آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد؛

امروز ارزش‌های اخلاقی و انسانی و بین‌المللی فدای دلار می‌شود/دنیای امروز به نور قرآن نیاز دارد

آیت الله مکارم شیرازی گفت:اگر نور قرآن کریم امروز نیز بر دنیا حاکم شود، دنیای غرق در فساد را زنده می‌کند. دنیای امروز همه امور و ارزش‌های اخلاقی را فدای مادیت و دلار و یورو می‌کند. چنین دنیایی نیاز شدیدی به نور قران دارد.

امروز ارزش‌های اخلاقی و انسانی و بین‌المللی فدای دلار می‌شود/دنیای امروز به نور قرآن نیاز داردبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در اختتامیه مسابقات قرآنی طلاب علوم دینی که در سالن جلسات مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد،گفت:در بسیاری از آیات قران کریم از نزول قرآن کریم به "نور" تعبیر شده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: نجات بشریت از ظلمات، بیراهه‌ها، گمراهی‌ها و تاریکی از ویژگی‌های اصلی قرآن کریم است،قرآن کریم بشریت را از بی‌عدالتی، فساد اخلاق، شرک و دیگر ظلمات نجات داد و نور معنویت، ایمان، عدالت، پایبندی در مقابل فساد و دیگر امور در این زمینه را به انسان‌ها هدیه کرد.

وی اضافه کرد:در عصر جاهلیت انسانیت مرده بود و این قرآن کریم بود که با نور خود حیات معنوی را به بشریت به ارمغان آورد. قرآن کریم در پیشرفت تمدن اسلامی تأثیر عجیبی داشت. بسیاری از مستشرقان غربی سرعت پیشرفت و سیر قرآن کریم را در سده نخستین اسلام را غیرطبیعی می‌دانند.

استاد برجسته حوزه علمیه یادآورشد: اگر نور قرآن کریم امروز نیز بر دنیا حاکم شود، دنیای غرق در فساد را زنده می‌کند. دنیای امروز همه امور و ارزش‌های اخلاقی را فدای مادیت و دلار و یورو کرده است. چنین دنیایی نیاز شدیدی به نور قران دارد تا بشریت از ظلمت گرفتار در آن نجات پیدا کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: جاذبه قرآن به‌اندازه‌ای بوده که با رساندن پیام‌های قرآنی به مردم جهان، آن‌ها به‌سوی قرآن تمایل پیداکرده و از ظلمات اسیر در آن نجات پیدا کنند. وظیفه مهم امروز طلاب علوم دینی رساندن پیام‌های قرآن کریم به بشریت در سرتاسر جهان است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد:دشمنان قرآن با استخراج برخی شبهات و دست‌به‌دست هم دادن برای تخریب قرآن کریم همت ویژه‌ای به خرج داده‌اند. شبهات دشمنان نشان از این است که آن‌ها به‌درستی نسبت به مفاهیم و معارف قرآن کریم آشنایی ندارند.

وی افزود: طلاب و حافظان قرآن کریم توجه و زمان خود را صرفاً به الفاظ و جسم قرآن کریم اختصاص ندهند و نسبت به محتوا و معارف قرآن کریم که از اهمیت بیشتری نسبت به الفاظ آن دارد، اهتمام بیشتری به خرج دهند. جهان باید معارف قرآن کریم را در عمل مبلغان ببینند. عدالت، پاکی، اخلاق و سایر ارزش‌های اخلاقی و اسلامی باید در عمل و رفتار مسلمان به جهانیان عرضه شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: اکثریت تشییع با هرگونه تحریف قرآن به‌شدت مخالف بوده و نسبت به این مسئله حساسیت خاصی نشان می‌دهند و صرفاً یک عده بسیار محدودی عقایدی در رابطه با تحریف قرآن داشته که به‌هیچ‌وجه معیار و ملاک ارزشیابی و اطمینان نیست. معیار عقاید شیعیان در زمینه قرآن، نظر عامه و علمای بزرگ است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز کرد: خانواده‌ها، فرزندان خود را نسبت به آشنایی با مفاهیم قرآن همت کنند، تعلیم و قرائت قرآن کریم ازجمله حقوقی بوده که فرزندان در گردن والدین خود دارد. برنامه‌های قرآنی باید در مدارس و دانشگاه‌ها، مجلس قانون‌گذاری، دادگاه و تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها حضور پیداکرده و برنامه‌های قرآنی به اسامی مختلف از این نهاد‌ها کم نشود.

انتهای پیام/ح

ارزش‌های اخلاقی در دنیای غرب فدای دلار و یورو شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.