در سعدآباد؛

مذاکرات هیئت‌های ایرانی و عراقی آغاز شد

مذاکرات هیئت‌های سیاسی و اقتصادی ایران و عراق دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز شد.

مذاکرات هیئت‌های ایرانی و عراقی آغاز شدبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این دور از مذاکرات که به ریاست آقایان روحانی و عادل عبدالمهدی برگزار شده است مهمترین مسائل دو جانبه بویژه در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی، ترانزیت کالا، گردشگری همکاری‌های بانکی و تداوم همکاری‌ها در مبارزه با تروریسم مورد بحث و گفتگو قرار میگیرد.

وزرای امور خارجه، اطلاعات، نفت، نیرو و راه و شهر سازی، رییس کل بانک مرکزی و رییس دفتر رییس جمهور آقای روحانی را در این مذاکرات همراهی می‌کنند.

پس از این مذاکرات رییس جمهور ایران و نخست وزیر عراق به سئوالات خبرنگاران پاسخ خواهند گفت.

دیدار نخست وزیر عراق با رئیس جمهور

دیدار نخست وزیر عراق با رئیس جمهور از دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز شد.

در این دیدار آقای روحانی و عادل عبدالمهدی قرار است درباره گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کنند.

پس از این دیدار مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور آغاز خواهد شد و در آن مهمترین راه‌های توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و عراق بررسی می‌شود.

قرار است پس از این مذاکرات، رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر عراق به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

عادل عبدالمهدی در این سفر دو روزه علاوه بر رئیس جمهور با برخی مقامات کشورمان هم دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.

نخست وزیر عراق فردا با شرکت در نشست تجار و فعالان اقتصادی دو کشور راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را بررسی می‌کند.

حجم مبادلات تجاری ایران و عراق درحال حاضر ۱۲ میلیارد دلار در سال است، ولی مقامات دو کشور امیدوارند در سال‌های آینده این حجم از روابط اقتصادی را به ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهند.

استقبال رسمی از نخست وزیر عراق

رئیس جمهور دقایقی پیش در مراسمی رسمی از ­نخست وزیر عراق در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد​آباد استقبال کرد.

پس از این مراسم آقای روحانی و عادل عبدالمهدی گفتگوی دو جانبه خود را آغاز می‌کنند و پس از آن مذاکرات هیات‌های عالیرتبه دو کشور آغاز خواهد شد.

همچنین رئیس جمهور ایران و نخست وزیر عراق به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهند گفت: عادل عبدالمهدی در این سفر دو روزه علاوه بر رئیس جمهور با برخی مقامات کشورمان هم دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.

نخست وزیر عراق همچنین فردا با شرکت در نشست تجار و فعالان اقتصادی دو کشور راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روحانی ، عراق ، بانک مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار