داودزی: فردا درباره نشست صلح قطر تصمیم گیری می شود/ طالبان مانع حضور شهروندان در لوی جرگه نشود

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد که بهتر است نشست صلح قطر بعد از لوی جرگه مشورتی صلح برگزار شود.

 

داودزی: فردا درباره نشست صلح قطر تصمیم گیری می شود/ طالبان مانع حضور شهروندان در لوی جرگه نشودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عمر داودزی، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که دولت و سیاسیون در حضور نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، فردا درباره برگزاری یا عدم برگزاری نشست قطر تصمیم خواهند گرفت.

داودزی امروز شنبه ( 17 حمل/ فروردین) در یک نشست خبری در کابل تاکید کرد که به دلیل احتمال همزمان شدن نشست قطر با جرگه مشورتی صلح، مساله برگزاری یا عدم برگزاری این نشست فردا یکشنبه، توسط مقامات حکومتی، سیاسیون و نماینده ویژه آمریکا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دومین دور نشست سیاسیون افغانستان و طالبان قرار است در 14 و 15 آپریل در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شود. این در حالی است که لوی جرگه مشورتی صلح نیز در تاریخ 9 ثور/ اردیبهشت دایر خواهد شد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد که بهتر خواهد بود نشست قطر بعد از لوی جرگه مشورتی صلح در شرایطی برگزار شود که چهارچوب صلح از سوی نمایندگان مردم در لوی جرگه مشخص شده باشد.

وی لوی جرگه پیش رو را از لحاظ تعداد اعضا، بزرگترین جرگه مشورتی خواند که در جریان دو دهه گذشته برگزار شده و خطوط اساسی صلح را مشخص خواهد کرد.

داودزی از گروه طالبان نیز خواست که به منظور شرکت شهروندان از مناطق تحت کنترل این گروه در جرگه مشورتی صلح مانع ایجاد نکنند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان، بحث دعوت رسمی از گروه طالبان را موضوعی مورد بحث در کمیسیون برگزاری لوی جرگه خواند و تصریح کرد: این یک بحث سیاسی است و تا روزهای آینده درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: لوی جرگه ، افغانستان ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.