۸۰ درصد موارد تصادفات در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرها است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد موارد تصادفاتی که رخ می‌دهد در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرهاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مجید کیان‎پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هم‌وطنان در ایام نوروز که به سفر رفتند سرعت مطمئنه را رعایت و به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه لازم را داشتند.

وی ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌شود هر دو سه ساعت یک‌بار استراحت کوتاه‌مدتی داشته باشند و به‌هیچ‌عنوان در هنگام خستگی رانندگی نکنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد موارد تصادفاتی که رخ می‌دهد در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرهاست که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، صحبت کردن با تلفن همراه و عدم رعایت سرعت مطمئنه است که منجر به ایجاد خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد بود.

کیان‎پور بیان کرد: رانندگان توجه کنند که حتی چند دقیقه دیر رسیدن بهتر از این است که با حادثه‌ای خانواده و قومی را داغدار کند و سبب نگرانی شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم که بین ۷۵ تا ۸۰ درصد انسان نقش اساسی در سوانح رانندگی را دارد و شاید بین ۱۰ تا ۱۲ درصد بستگی به‌وسیله نقلیه و ۱۳ درصد هم‌بستگی به جاده دارد.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم با حوصله بیشتر و آسودگی و فراغت بیشتر رانندگی کنیم قطعاً حوادث کنترل و کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/م

۸۰ درصد موارد تصادفات در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرهاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار